۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۲۱:۴۹

مظاهری مطرح کرد؛

وضعیت محیط زیست کشور نگران کننده است/ تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی مشکلات زاگرس

وضعیت محیط زیست کشور نگران کننده است/ تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی مشکلات زاگرس

خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه وضعیت محیط زیست کشور نگران کننده است، از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی مشکلات زاگرس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهناز مظاهری عصر یکشنبه در جمع تشکلهای زیست محیطی لرستان به برخی از صحبت های مطرح شده در ملاقات با استاندار لرستان اشاره کرد و گفت: استاندار از گله مندی مردم استان در زمینه عدم همکاری دولت در بحث کارآفرینی مطالبی گفتند که این موضوع می تواند شروع خوبی در بحث زیست محیطی باشد چرا که مشاغلی تحت عنوان مشاغل سبز و کارآفرینی سبز در حوزه محیط زیست کشور وجود دارد.

وی در اینباره افزود: حدود 240 مورد از مشاغل سبز توسط دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست استخراج شده است که این لیست را در اختیار مدیر حفاظت از محیط زیست استان قرار خواهیم داد تا از این طریق زمینه برای ایجاد کار آفرینی در حوزه محیط زیست در لرستان فراهم شود.

مظاهری تصریح کرد: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز تفاهم نامه ای در بحث دانش بنیان کردن بعضی مشاغل حوزه محیط زیست با دکتر ابتکار رئیس سازمان محیط زیست امضاء کردند.

وی افزود: در این زمینه در معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری 14 ستاد وجود دارد که در هر کدام از آن ها می توان مشاغل سبز را به این ستادها ربط داد و همچنین می توان از شرکت های دانش بنیان برای ایجاد کار در زمینه مشاغل سبز استفاده کرد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور به تنوع زیستی لرستان و طبیعت زیبای آن در توسعه صنعت اکوتوریسم اشاره کرد و گفت: در کشوری مانند آفریقا پارک هایی وجود دارد که مردم برای ورود به آن ها و دیدن قسمت های مختلف این پارک ها لازم است از 80 دلار تا 700 دلار پرداخت کنند چرا نباید چنین پارک هایی در کشور ما و در استانی مانند لرستان با این تنوع زیستی و طبیعت منحصر به فرد ایجاد شود.

مظاهری 25 درصد تنوع زیستی کشور را در اختیار لرستان دانست و یادآور شد: بسیاری از افراد حاضرند برای دیدن گونه نادر سمندر لرستانی پول بدهند و این موارد می تواند باعث ارتقاء گردشگری استان شوند.

وی تصریح کرد: عنوان متمول بودن برای یک استان تنها با داشتن پالایشگاه و نیروگاه میسر نیست و لرستان می تواند با وجود چنین پتانسیل های طبیعی به عنوان یکی از استان های درآمد زای کشور محسوب شود.

مظاهری وضعیت محیط زیست کشور را نگران کننده دانست و بیان داشت: تالاب های کشور را داریم از دست می دهیم و در مورد درختان بلوط زاگرس نیز این قضیه وجود دارد.

وی زاگرس را ریه تنفسی کشور دانست و گفت: اگر زاگرس از دست برود کل کشور از دست خواهد رفت بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع دکتر ابتکار کارگروه ویژه ای را برای پرداختن به  مشکلات زاگرس در نظر گرفته است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور عنوان کرد: قرار است در ماه سه جلسه برای بررسی مشکلات زیست محیطی زاگرس تشکیل و برنامه ریزی شود که برای جلوگیری از فاجعه های محیط زیستی چه راهکارهایی باید در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه همگی باید دست در دست هم داده و درختان بلوط را احیا کنیم افزود: تشکلهای زیست محیطی و سازمانهای مردم نهاد در این زمینه می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

مظاهری احیا و کاشت درختان بلوط به جای درختان نابود شده را راهکاری برای جلوگیری از بروز فاجعه در این بخش دانست و خطاب به تشکهای زیست محیطی عنوان کرد: همه شما بهتر از من محیط زیست را درک کرده اید و وجود شما نعمت بزرگی برای استان لرستان است بنابراین بیایید همگی نسبت به کاشت درختان بلوط اقدام کنیم.

کد خبر 2347303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha