۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۰۶

نظام آبادی:

توسعه استان مرکزی در سایه ارتقای نیروی فکری و متخصص انسانی حاصل می‌شود

توسعه استان مرکزی در سایه ارتقای نیروی فکری و متخصص انسانی حاصل می‌شود

اراک-خبرگزاری مهر: سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با بیان اینکه باید نگاه ویژه ای نسبت به دانشگاه ها داشته باشیم، گفت: رشد و شکوفایی حق مسلم استان مرکزی است که این رشد و توسعه یافتگی فقط در سایه ارتقای نیروهای فکری و متخصص انسانی حاصل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، علیرضا نظام آبادی ظهر دوشنبه در اولین نشست خبری با خبرنگاران ظهر امروز با اشاره به فرا رسیدن 17 مرداد ماه روز خبرنگار، بیان داشت: خبرنگاران چشمان بیدار و بینای جامعه هستند که باید با صداقت و دلسوزی، همچنین به دور از جوسازی اخبار را در کمال شفافیت به مردم و مسئولین منتقل کنند.

وی با اشاره به اهمیت حرفه ی خبرنگاری، ابراز کرد: شغل خبرنگاری باید به صورت تخصصی دیده شود تا استان، شهر و کشور به درستی از اخبار صحیح این افراد مطلع شوند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در ادامه با اشاره به جنایت های رژیم غاصب قدس علیه مردم بی دفاع فلسطین و غزه گفت: بحث ظلم به مردم مظلوم غزه بحثی است که اگر به درستی توسط اصحاب رسانه در صحنه های بین المللی پوشش داده شود صدای مظلومیت این افراد به گوش جهانیان خواهد رسید.

نظام آبادی در ادامه به ارائه برنامه ها و فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از نمونه های بارز موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با کمک یک میلیون تومانی امام راحل، حمایت های مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی تاسیس و امروز به بزرگترین دانشگاه حضوری جهانی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: با گذشته سه دهه از عمر دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، اکنون و در آغاز دهه چهارم این دانشگاه به دنبال کمیت بخشی و توسعه در رشته های آموزشی است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک استان مرکزی را استانی صنعتی دانست که با داشتن حدود 2800 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در کشور در حال فعالیت است.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از تجهیزات روز و پرورش نیروهایی متخصص، مجرب و ماهر و کارآمد سعی در ارتقای استان و رفع مشکلات استان و شهر اراک دارد.

نظام آبادی ارتقای استان در تمامی حوزه ها را اولویت دانشگاه آزاد اسلامی اراک بیان و ابراز کرد: نیروی انسانی اصلی ترین عامل رشد و پایداری هر جامعه ای است که دانشگاه آزاد اسلامی سعی دارد تا با استفاده از تجارب جوامع توسعه یافته در دنیا نسبت به پرورش و تربیت نیروهای کارآمد در راستای ارتقای استان مرکزی، همچنین کشور اقدام نماید.

وی با بیان اینکه باید نگاه ویژه ای نسبت به دانشگاه ها داشته باشیم، افزود: رشد و شکوفایی حق مسلم استان مرکزی است که این رشد و توسعه یافتگی فقط در سایه ارتقای نیروهای فکری و متخصص انسانی حاصل خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک رسیدگی به مسائل فرهنگی را از برنامه های این دانشگاه اعلام و عنوان کرد: باید طبق یک نیاز سنجی تخصصی از جوانان در حوزه فرهنگ نسبت به غنی سازی اوقات فراغت آنها در برنامه های فرهنگی اقدام شود که این مهم در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است.

این مقام مسئول دانشگاهی خاطرنشان ساخت: دانشگاه آزاد اسلامی اراک می تواند به عنوان پایلوت معرفی الگوی اخلاق محور در جامعه معرفی شود و نسبت به تعریف الگویی فرهنگی، قرآنی و همه جانبه در کشور اقدام نماید.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک واحد جامع دو ستاره در کشور

نظام آبادی در خصوص حوزه آموزشی این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک واحد جامع دو ستاره در کشور است که با دارا بودن 33 رشته ی دکتر و 61 رشته کارشناسی ارشد یکی از فعال ترین دانشگاه های کشور بشمار می رود.

وی ادامه داد: هدف این دانشگاه رقابت با تمامی دانشگاه های معتبر خارج و داخل از کشور است و از آنجایی که عامل موفقیت در رقابت کیفی سازی است این دانشگاه سعی دارد تا با ارتقای سطح تجهیزات آموزشی بتواند به رقابت مثمر ثمر با سایر دانشگاه ها در دنیا نیز بپردازد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک اولویت این دانشگاه برای مهر ماه آتی را پذیرش دانشجو در رشته دارو سازی دانست و ابراز کرد: اولویت دیگر این دانشگاه تاسیس دانشکده پزشکی است.

وی افزود: استفاده از پتانسیل های ورزشی دانشگاه همچون سالن ورزشی و زمین چمن در مرحله اول برای کارکنان و دانشجویان و در مرحله ی بعدی برای سایر دستگاه ها نیز یکی از راهکارهای درآمدزایی این دانشگاه محسوب می شود.

نظام آبادی استفاده از سلول های خورشیدی برای آبرسانی به فضای سبز این دانشگاه را یکی دیگر از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در جهت استفاده درست از منابع اعلام کرد.

وی در پایان تصریح کرد: هدف اصلی این دانشگاه ارتقای استان مرکزی در تمامی حوزه ها است.
 

کد خبر 2347818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha