۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۲۲:۱۹

بازدید استاندار از خبرگزاری مهر استان مرکزی

بازدید استاندار از خبرگزاری مهر استان مرکزی

اراک – خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری مرکزی از سرپرستی خبرگزاری مهر استان مرکزی بازدید کردند و از نزدیک با مسائل و تنگناهای این خبرگزاری آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی عصر سه شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر افزود: حضور چشمگیر خبرنگاران در برنامه های خبری استان بیانگر اهمیت جایگاه خبر در استان دارد.

وی با اشاره به حضور خبرنگاران در سفرهای استانی،مجموعه خبرنگاران استان  را یکی از همراهان صدیق و واقعی مجموعه استانداری دانست و گفت: خبرنگاری شغلی سخت است و حضور همواره خبرنگاران در شرایط سخت همراه با تیم استانداری و با وسائل نقلیه نه چندان مناسب همواره موجب شرمساری من به عنوان استاندار مرکزی گردیده و در این فرصت از خبرنگاران بابت کاستی ها عذر خواهی می کنم.

استاندار مرکزی با ابراز علاقمندی خود برای همراهی خبرنگاران در سفرهای استانی و حضور در وسیله نقلیه خبرنگاران گفت: متاسفانه امکان حضور استاندار به واسطه مسائل امنیتی در خودروی خبرنگاران وجود ندارد چرا که اگر این گونه بود ما نیز باید سختی شرایط کار خبرنگاران را تحمل می کردیم.

از نقد تند منصفانه استقبال می کنیم

مقیمی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار گفت: نقد لازمه اصلاح جامعه است و این مهم اگر همراه با رعایت عدالت و انصاف باشد موجبات رشد و توسعه جامعه را فراهم می کند.

وی ادامه داد: نقد باید به موقع و منصفانه باشد چرا که اگر اینگونه نباشد و مشکلی به موقع مطرح نگردد در نتیجه به موقع نیز حل نمی شود.

استاندار مرکزی در ادامه از خبرگزاری مهر به عنوان خبرگزاری منصف، فعال و سخت کوش یاد کرد و گفت: خبرگزاری مهر باید همچون گذشته با اطلاع رسانی و شفاف سازی امور با نگاهی عادلانه به  نقد مسائل پیش روی جامعه بپردازند.

مقیمی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 93 تحت عنوان سال اقتصاد و فرهنگ بیان داشت: رسانه خبرگزاری مهر به جهت وابستگی به سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک سازمان فرهنگی دینی رسالت خطیری برعهده دارند و باید در راستای انعکاس اخبار فرهنگی در جامعه بکوشند.

وی ادامه داد: خبرگزاری مهر باید با نگاه موشکافانه خویش فعالیت های فرهنگی و تبلیغ دینی سازمان تبیلغات اسلامی را در حوزه اعزام روحانیون و مبلغین به روستاها و مناطق محروم منعکس کنند.

کمبودهای سخت افزاری بر کیفیت عملکرد خبرگزاری مهر تاثیری نگذاشته

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت های خبرگزاری مهر در استان مرکزی گفت: این خبرگزاری به رغم کاستی ها و کمیودهای فرا رو توانسته در پوشش خبری استان موفق عمل کند.

حجت الاسلام صفر قربانپور افزود:  خبرگزاری مهر به رغم وابستگی به سازمان تبلیغات اسلامی از آنجا که در چارت اداری این سازمان دیده نشده امکان تعریف در ردیف های بودجه ای این  سازمان را ندارد و این مسئله باعث شده تا ادارات کل تبلیغات اسلامی نتوانند حمایت مالی قابل توجهی از خبرگزاری مهر در استانها داشته باشند.

وی ادامه داد: خبرگزاری مهر با وجود وابستگی به سازمان تبلیغات اسلامی و احیانا حضور در ادارات کل استانی استقلال برنامه ای داشته و حتی می توانند عملکرد این ادارات را نیز به نقد بکشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از استاندار مرکزی خواستار تامین مکان مستقلی برای خبرگزاری مهر شد و افزود: رفع مشکل مکان برای خبرگزاری دست خبرنگاران این مجموعه را در زمینه انعکاس اخبار باز تر خواهد کرد.

توجه به خبرگزاریها و تبیین جایگاه آنها در استان ضروریست

خبرنگاران خبرگزاری مهر در استان مرکزی نیز در این بازدید از استاندار مرکزی خواستار پیگیری مشکلات پیش روی خبرنگاران خبرگزاری ها شدند و اظهارداشتند: متاسفانه زحمت خبرنگاران  خبرگزاریها در سایه بی توجهی ها و عدم تبیین جایگاه خبرگزاریها در عرصه اطلاع رسانی استان آنطور که باید پاسخ داده نمی شود.

خبرنگاران خبرگزاری مهر چاپ گزارشات خبرگزاریها در نشریات استانی بدون درج منبع خبر و نام خبرنگار را از دیگر مشکلات خبرگزاریها برشمرده و اظهارداشتند: اگر علاقه به کار خبری نباشد ادامه این روند جز دلسردی چیزی برای خبرنگاران خبرگزاری در پی ندارد.
 

کد خبر 2348860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha