۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۳۳

مقیمی:

ورودی و خروجی شهرهای استان مرکزی باید به بازارچه تبدیل شود

ورودی و خروجی شهرهای استان مرکزی باید به بازارچه تبدیل شود

اراک-استاندار استان مرکزی گفت: ورودی و خروجی شهرهای استان مرکزی باید به بازارچه هایی برای فروش صنایع دستی و حضور هنرمندان برای ارائه هنرهای دستی و فعال کردن تجارت تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی، شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان مرکزی با بیان اینکه اهمیت این ستاد تا حدی است که وزرای کشور در آن جلسات کشوری آن حضور دارند، گفت: این ستاد برای برنامه ریزی و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مسافران نوروزی و اعلام رضایت توسط آنان بعد از سفر است.

وی با اشاره به اینکه اگر نتوانیم خدماتی خوبی به مسافان ارائه کنیم، مشکلات و مسایل سال های گذشته تکرار می شود، افزود: استان مرکزی با ظرفیت و امکانات فرهنگی، تاریخی و طبیعی بسیار نیازمند اطلاع رسانی و تبلیغات برای جذب مسافر و گردشگر است.

استاندار استان مرکزی ادامه داد: اگر تاکنون نتوانستیم در بحث گردشگری و جذب توریست موفق شویم، به دلیل معرفی نکردن مطلوب استان و جاذبه های موجود در آن است.

مقیمی با تاکید بر اینکه برای تبدیل استان مرکزی به منطقه ای برای گردشگران و ماندگاری مسافران در طول سال، گفت: اولین و مهمترین مساله توجه به تابلوهای راهنمایی شهرها و اماکن تاریخی مذهبی، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و خط کشی جاده ها است.

وی با بیان اینکه عید نوروز جشنی ملی و تارخی در ایران اسلامی است، اظهار کرد: این عید بزرگترین و مهمترین جشن برای ملت ایران است که باید با آغاز سال جدید چهره شهر سر و سامان گرفته و تصویر خوبی در ذهن مسافران بر جای گذارد.

در صورتی که شهری پاکیزه و منظم با چراغانی و نورافشانی ورنگ آمیزی های مناسب باشد، بسیاری از مسافران بار دیگر به این استان سفر می کنند.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه با ورود هر مسافر و دیدن چره شهر نمایی از مردم و مسوولان آن برای مسافران مجسم می شود، اضافه کرد: در صورتی که شهری پاکیزه و منظم با چراغانی و نورافشانی ورنگ آمیزی های مناسب باشد، بسیاری از مسافران بار دیگر به این استان سفر می کنند.

مقیمی با اشاره به اینکه افراد برای اقامه نماز نیازمند سرویس های بهداشتی هستند، افزود: سرکشی از سرویس های بهداشتی و نمازخانه های درون شهری و بین راهی برای تامین آسایش مسافران بسیار ضروری است.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرهای مختلف استان علاوه بر نظارت بر امور مذکور باید شخصا به نمازخانه ها سرکشی کرده و این اماکن را از نظر نظافت و تامین آب و وسایل بهداشتی نه تنها برای ایام نوروز، که برای کل سال راه اندازی کنند.

شهر خوب، به معنی داشتن صنایع بزرگ نیست

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه شهر خوب به معنی داشتن صنایع بزرگ نیست، گفت: باید مایحتاج اولین مسافران چون تابلوهای راهنمای شهر، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، بازارهای صنایع دستی، نمازخانه ها، سرویس های بهداشتی، اورژانس، هلال احمر، دستگاه های خدمت رسان برای ارائه نیازهای مسافران آماده باشند.

مقیمی با اشاره به اینکه در ورودی و خروجی شهرها باید نظم وانضباط رعایت و ظاهری آراسته داشته باشد، افزود: وجود بازارچه های در ورودی و خروجی شهر، ایجاد مکان های برای اسکان موقت و معرفی استان با بروشورهای به مسافران باید در دستور کار این ستاد قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت در تعطیلات بسیار مهم است، گفت: نیروی انتظامی باید به صورت تمام وقت در شهراه و روستاها حضور داشته و از شرارت افرادی که سبب ناامنی می شوند پیشگیری کند.

استاندار استان مرکزی ادامه داد: در بخش راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور نیز باید برنامه های برای رانندگی افراد تهیه و از رانندگی افراد خسته و خواب آلود جلوگیری شود، چراکه بسیاری از تصادفات رانندگی در اثر خواب آلودگی رانندگان رخ می دهد.

مقیمی تصریح کرد: دستگاه های عضو ستاد تسهیلات سفر نوروز برای ارائه هرچه بهتر خدماتبه مسافران نوروز و ساختن تصاویر زیبا در ذهن آنان باید تلاش کنند.

کد خبر 2464530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha