۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۹:۱۶

استاندار مرکزی اعلام کرد:

آمادگی استان مرکزی برای افزایش روابط تجاری با سوئیس/ رویکرد جامعه جهانی به ایران تغییر کرده است

آمادگی استان مرکزی برای افزایش روابط تجاری با سوئیس/ رویکرد جامعه جهانی به ایران تغییر کرده است

اراک- خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی گفت: استان مرکزی با توجه به ظرفیت های مختلف صنعتی و کشاورزی، آمادگی پذیرش سرمایه های خارجی برای افزایش ارتقا و بهره برداری حداکثری از منابع را دارد.

به گزارش عصر سه شنبه خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی در نشستی که با حضور سفیر سوئیس و فعالان اقتصادی استان مرکزی برگزار شده بود اظهار کرد: استان مرکزی با مساحت ۲۹ هزار کیلو مترمربع، یک و هشت دهم درصد از وسعت کشور را شامل می شود.

وی ضمن تاکید بر صنعتی بودن استان مرکزی، اضافه کرد: استان مرکزی با وجود دو هزار و۹۰۰ واحد صنعتی چهارمین قطب صنعتی منطقه به حساب می آید.

استاندار استان مرکزی با برشمردن تولیدات صنعتی استان، بیان کرد: صنایع فلزی همچون آلومینیوم، شیشه، سیمان، عایق های صوتی و حرارتی، الیاف مصنوعی، محصولات شیمیایی و پتروشیمی، محصولات پالایشگاهی، انواع خودرو و کامیون، ابزار آلات کشاورزی، واگن های کشنده ازعمده ترین محصولات صنعتی می باشند.

اناز و پسته در صدر محصولات کشاورزی صادراتی استان

مقیمی ضمن تاکید بر قطب کشاورزی بودن استان مرکزی در کشور، افزود: استان از قطب های کشاورزی کشور می باشد و محصولات بی شماری را تولید می کند، همچنین محصولات باغی استان از جمله انار و پسته از مهمترین تولیدات کشاورزی صادراتی هستند.

وی ادامه داد: از نظر تولید و صادرات انواع گل و گیاه در جایگاه دوم کشوری قرار داریم و بیشترین محصول گیاهی در شهرستان محلات تولید می شود.

مقیمی در مورد روابط تجاری با سوئیس گفت: در پنج ماه نخست امسال، استان ۸۰۰ هزار دلار واردات از کشور سوئیس داشته است.

وی بیان کرد: استان مرکزی آمادگی خود را برای صدور انواع کالا به سوئیس از جمله ماشین آلات صنعتی، گل و مصالح ساختمانی اعلام می کند.

استان مرکزی، ظرفیت بالقوه معادن سرب، روی، آهن و سنگ های ساختمانی

استاندار استان مرکزی یکی از پتانسیل های بزرگ استان را وجود معادن متعدد بیان کرد و افزود: مواد معدنی مهمی از جمله سنگ های ساختمانی، ذخایر روی، سرب، آهن و طلا در استان وجود دارد که می تواند در گسترش روابط تجاری با سوئیس مفید واقع شود.

مقیمی در مورد مشکلات ایران و گروه ۵+۱ اظهار کرد: تمام حرکات و اقدامات جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی مخصوصا در بحث انرژی اتمی در چارچوب قوانین بین المللی بوده است.

وی ادامه داد: مذاکرات انجام شده نشان از تغییر رویکرد غرب و شناخت واقعی نسبت به ایران دارد و در واقع ایران در حال تغییر نیست؛ بلکه آمریکا و غرب در حال پذیرش ایران هسته ای هستند.

مقیمی بیان کرد: یکی از اهداف استان مرکزی ارتقای سطح روابط دوجانبه و اقتصادی با سوئیس می باشد و مردم استان مرکزی امیدوار هستند با بهبود روابط دیپلماتیک و رفع تحریم ها پیشرفت اقتصادی برای هر دو کشور میسر باشد.

کد خبر 2428999

برچسب‌ها