۱۴ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۲۹

مقیمی:

استان مرکزی در زمینه کسب و کار مجازی عقب است/ اشتغال جوانان دغدغه مردم

استان مرکزی در زمینه کسب و کار مجازی عقب است/ اشتغال جوانان دغدغه مردم

اراک- استاندار استان مرکزی گفت: برای حل کردن بخشی از مشکل بیکاری جوانان باید از ظرفیت های فضای مجازی در ایجاد اشتغال و افزایش مشارکت اجتماعی استفاده کرد؛ اما متاسفانه استان مرکزی در این زمینه عقب است.

محمد حسین مقیمی صبح یکشنبه در جلسه ساماندهی امور جوانان، بیان کرد: باید سرمایه گذاری در استان چه در حوزه مجازی و چه در حوزه واقعی برای ایجاد شغل افزایش یابد، چراکه متوقف شدن فعالیت های اقتصادی ضربه بزرگی را به جامعه و جوانان خواهد زد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۹۷ درصد جوانان استان با سواد هستند و در صورت سامان دادن این قشر توسعه کشور و استان شتاب بیشتری پیدا خواهد کرد.

از آنجاکه ما نمی توانیم از استعداد های پرورش یافته به درستی بهره برداری کنیم بسیاری از نخبگان جذب کشورهای خارجی می شوند و در واقع ما برای سایر کشورها سرمایه گذاری کرده ایم.

مقیمی ضمن تاکید بر بر سرمایه گذاری های انجام شده برای تحصیل جوانان، اضافه کرد: هزینه های بسیاری برای کسب تحصیلات عالی به وسیله خانواده ها ودولت پرداخت شده؛ اما از آنجاکه ما نمی توانیم از استعداد های پرورش یافته به درستی بهره برداری کنیم بسیاری از نخبگان جذب کشورهای خارجی می شوند و در واقع ما برای سایر کشورها سرمایه گذاری کرده ایم.

وی با بیان لزوم سرمایه گذاری برای کسب و کار مجازی جوانان، افزود: اشتغال جوانان یکی از اولویت های کشور و استان است و باید همه امکانات اقتصادی، صنعتی، گردشگری و کشاورزی برای ایجاد شغل به کار گرفته شود.

استاندار استان مرکزی گفت: جوانان ما در اصول انسانیت مانند نسل گذشته فکر می کنند؛ اما راه متفاوتی را برای رسیدن به این اصول برگزیده اند و سخت گیری های و تنگ نظری هایی که نسبت به آنها صورت می گیرد، نتیجه عکس خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر جوانان را باور کرده و فکر نکنیم که از آنها بیشتر می دانیم زمینه برای افزایش مشارکت اجتماعی آنها فراهم خواهد شد.

مقیمی ضمن تاکید بر نقش پررنگ شورای عالی جوانان برای حل چالش های پیش روی جوانان، اضافه کرد: شورای عالی جوانان در سطح ملی و استانی نقش مهمی برای حل مشکلات جوانان دارد و مدیران استانی باید به جلسات و مصوبات این شورا اهمیت بدهند.

کد خبر 2455544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha