۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۲۲

مقیمی:

آگاهی بیسوادان از معضلات پیش روی آنان نیازمند فعالیت رسانه هاست

آگاهی بیسوادان از معضلات پیش روی آنان نیازمند فعالیت رسانه هاست

اراک- استاندار استان مرکزی با بیان اینکه بیسوادی مشکلات و معضلاتی را برای افراد جامعه به دنبال دارد، گفت: آگاهی بیسوادان از معضلات پیش روی آنان نیازمند اطلاع رسانی بوده و فعالیت رسانه هاست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی، صبح یکشنبه در شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی استان مرکزی، با اشاره به اینکه نقش رسانه در عرصه های مختلف برای آگاه سازی مردم، افزود: بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم همواره موثرترین را بوده است.

وی ادامه داد: آگاه سازی مردم از معضلات و مشکلات ناشی از بیسوادی و ترغیب کم سوادان و بیسوادان به ادامه تحصیل موضوعی است که نباید به آسانی از کنار آن عبور کنیم.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری باید در راستای آشنایی اقشار مردم به ویژه افراد کم سواد و بیسواد تلاش کنند، گفت: آموزش و پرورش نیز برای انجام فعالیت های آموزشی موفق نیازمند همکاری دستگاه های مختلف است.

مقیمی از آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه تربیتی و تعلیم دهنده انسان ها یاد کرد و افزود: برای موفقیت هرچه بیشتر این نهاد و پرورش آینده سازانی در خور نظام نیازمند تلاش همه جانبه هستیم.

توسعه پایدار کشور نیازمند گسترش چتر سوادآموزی

وی با بیان اینکه توسعه پایدار کشور نیازمند گسترش چتر سواد آموزی است، اضافه کرد: گسترش سواد آموزی و تلاش مستمر در مقابله با بیسوادی در استان نیازمند همکاری و تعامل بیشتر مردم و مسئولان است.

استاندار استان مرکزی اظهار کرد: توسعه پایدار کشور نیازمند گسترش چتر سوادآموزی و نهادینه کردن جریان دانایی محور در جامعه است، که نه تنها سبب توانمندی افراد جامعه بلکه زمینه ساز موفقیت های بزرگ کشور می شود.

مقیمی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت دانش آموزانی با استعداد و توانمند نه تنها هزینه نیست، تصریح کرد: هر اندازه در بخش آموزش نوجوانان و نونهالان جامعه هزینه شود، در واقع سرمایه گذاری بلند مدتی است که در آینده نتیجه آن حاصل می شود.

وی بهره مندی از سواد خواندن و نوشتن را ظرفیتی دانست که اگر به درستی از آن بهره گیری شود می تواند گره گشای بسیاری از چالش های جامعه باشد.

استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه باید در سایه برنامه ریزی و نظارت موثر نقایص و ضعف های حوزه آموزش جبران شود، اضافه کرد: نباید برای حل مشکلات و مسائل پیش رو انتظار کشید و حرکت به سمت جلو را متوقف کرد؛ بلکه باید همزمان با فعالیت های محوله تلاش برای رفع مسائل و مشکلات در برنامه قرار گیرد.

مقیمی با بیان اینکه دولت به اندازه توان خود برای گسترش سواد آموزی در جامعه هزینه می کند، تصریح کرد: مسوولان استانی هم باید توان خود را بکار گرفته و برای ساختن آینده ای روشن و در خور نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.

کد خبر 2437778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha