۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۵

بنی جمالی در گفتگو با مهر:

گلایه های ورزشی قدیمی‌ترین خبرنگار ورزشی نویس استان مرکزی/خبرنگاران جایگاه مشورتی ندارند

گلایه های ورزشی قدیمی‌ترین خبرنگار ورزشی نویس استان مرکزی/خبرنگاران جایگاه مشورتی ندارند

اراک- خبرگزاری مهر: سیدعلی بنی جمالی دبیرهیئت فوتبال استان مرکزی از قدیمی ترین ورزشی نویسان استان مرکزی به حساب می آید ویکی ازخبرنگارانی است که در بیشتر روزنامه و هفته نامه های استانی فعالیت کرده است و اکنون به عنوان صاحب نظر و کارشناس ورزشی از برخی کاستی ها در ورزش استان و دغدغه های خبرنگاران ورزشی می گوید. گلایه ورزشی خبرنگاری که از سقوط تیم فوتبال تا عملکرد ضعیف هیئتها را پوشش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی بنی جمالی ازسال 1360 با مجله قدیمی کیهان ورزشی کار خود را آغاز کرده است و فعالیت 10 ساله از اولین شماره روزنامه نوید و کار درهفته نامه های استانی دیگر چون مجنون، شهاب، لاله سرخ  را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

وی که هم اکنون در هفته نامه مهتاب فعالیت می کند ضمن گلایه از برخی کاستی ها در حرفه ورزش و خبرنگاری استان در گفتگو با مهر خبرنگاران را کیسه بوکس می داند و می گوید: باید در ورزش استان مرکزی همدلی وجود داشته باشد و همه به هم کمک کنیم تا ورزش استان مرکزی به موفقیت برسد و حرفی برای گفتن در کشور داشته باشد و اگر ازمسئولی انتقاد می شود او باید انتقادپذیر باشد و در برابر آن موضع نگیرد.

برخی از خبرنگارها در استان ما معامله گر هستند

بنی جمالی ضمن انتقاد به برخی از خبرنگاران نیز اضافه می کند: برخی از خبرنگارها در استان ما معامله گرهستند باقلمشان دلالی می کنند بازیکن جابه جا می کنند یا از نظررسانه ای فضایی را به نفع فلان مسئول ایجاد می کنند و در مقابل رانت می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه خبرنگاران تنزل پیدا کرده است تصریح می کند: خبرنگار ورزشی دربخش ورزش جایگاه مناسبی ندارد و با آنها برخوردخوبی نمی شود بخصوص خبرنگارانی که منتقد هستند و کارشان انتقاداست کسی پشت آنها نیست و ازخبرنگارها حمایت نمی شود.

وی با بیان اینکه خبرنگاران جایگاه مشورتی ندارند و امکانات کمی در اختیار دارند می گوید: در ورزشگاه امام خمینی که خبرنگاران برای تهیه گزارش فوتبال می آیند هنوز یک جایگاه مناسب برای خبرنگاران وجود ندارد که بتوانند به راحتی گزارش برای روزنامه تهیه کنند.

دبیر هیئت فوتبال استان مرکزی با بیان اینکه من از نمره 20 به ورزش استان درسالی که گذشت نمره 15 رامی دهم ادامه می دهد: اگر بخواهیم ورزش استان رابررسی کنیم باید تقویم ورزشی استان را تهیه و با گذشته مقایسه کنیم. در این دو سال سیاست ورزش استان جوانگرایی در ریاست هیئت ها بود که موفق هم نبوده و آن هیئت ها ضعیف کار کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه برخی هیئت ها عملکرد مثبت و منفی داشته اند یادآور می شود: من از این موضوع مدرک دارم و می توانم ثابت کنم که برخی مسئولان ورزشی ما اعضای مجمع را طوری در کنار هم قرار می دهند تا آن رئیسی که مدنظرشان است انتخاب شود که این می تواند به هیات ورزشی ضربه بزند.

بنی جمالی به رشته فوتبال در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: درباره دفوتبال اراک می توان گفت اول ازهمه باشگاه ها باید تقویت شوند. کارخانجات جلو بیایند و تیم داری کنند در تمام رشته ها نه فقط فوتبال.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز می بینید که شهرداری اراک به دسته های پایین ترسقوط کرده به مدیریت آن برمی گردد و همین طور تمام مجموعه تیم. باید پول ها بادقت در تیم خرج شود و مسئولان تیم بدانند که چه مربی و بازیکنانی رابه تیم می آورند که در قبل این مسائل را دیدید.

برخی ازمدیران باشگاه ها بیگانه بامافیای فوتبال هستند

قدیمی ترین ورزشی نویس استان مرکزی اضافه می کند: برخی از مدیران باشگاه ها بیگانه بامافیای فوتبال هستند و از مشاورانی استفاده می کنند که آن مشاور تجربه کافی را نداشته و به فکر خودشان هستند تاکمک به فکر مدیر یا تیم و این باعث می شود که مدیران ما گول آنها رابخورند و این مشکل ساز می شود.

وی با اشاره به جالب ترین خاطره دوره کاری خود به مهر می گوید: بازی آلومینیوم و پارسه تهران در اراک بود در پایان بازی درگیری هایی به وجود آمد آن زمان مربی پارسه بهتاش فریبا بود که مجله کیهان ورزشی به نقل از یکی ازخبرگزاری ها مطلبی که نیروی انتظامی بازیکنان پارسه راکتک زد درکیهان چاپ کرد چند روز بعد که شب عیدهم بود برای من ازدادگاه احضاریه آمد از من شکایت شده بود.

موسسه کیهان پیگیرمسائل بود تا قضیه حل و من تبرئه شدم اما چند ماه  بعد رئیس دادگاه عوض شده بود دوباره احضاریه آمد که تبرئه پذیرفته نشده و رئیس گفت اگر تاساعت دو سند آوردی که هیچ درغیر این صورت به زندان می روی و بالاخره با هزار مشکل قضیه حل شد.

...........

گفتگو: علی صفایی راد

کد خبر 2346649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha