۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۳

مهر گزارش می دهد؛

مصرف بی رویه آب به ادارات بروجرد رسید/ وقتی آب شرب صرف شستن ماشینهای اداری می شود

مصرف بی رویه آب به ادارات بروجرد رسید/ وقتی آب شرب صرف شستن ماشینهای اداری می شود

بروجرد - خبرگزاری مهر: به رغم قرارگیری در فصل گرم تابستان و نیاز عموم مردم به آب شرب، متاسفانه مشاهده شده که در ادارات بروجرد در مصرف آب شرب اسراف می شود به طوریکه امسال نسبت به سال گذشته میزان مصرف 15 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، در روزهای فصل گرم تابستان به مراتب مصرف آب شرب هم در سطح ادارات و هم در سطح مردم شهر از دیگر مواقع سال بیشتر شده است. از سوی دیگر مصرف آب شرب در حوزه های فضای سبز و دیگر استعمال غیر معمول مشکلات را در این بخش تشدید کرده است.

فرهاد گودرزی شهروند بروجردی در رابطه با بحران کم آبی در سطح شهرستان بروجرد به خبرنگار مهر می گوید: به طور قطع با فرا رسیدن فصل گرم تابستان مصرف آب افزایش پیدا می کند اما باید مواظب باشیم که مصرف ما به گونه ای باشد که با چالش جدی مواجه نشویم.

وی می افزاید: متاسفانه برخی از همشهریان حقوق شهروندی را زیر پا گذاشته و با مصرف آب در موارد غیرمجاز به اسراف آب اقدام می کنند.

دیگر شهروند بروجردی می گوید: در دسترس بودن و استفاده از آب کافی حق همه شهروندان بروجردی است و همه وظیفه داریم در مصرف آب شرب رعایت انصاف را داشته باشیم.

گلرخ دیبایی ادامه می دهد: استفاده آب در مصارفی چون فضای سبز، شستن ماشین و یا داخل کوچه و خیابان کار درستی نیست و این روند موجب کمبود آب و بروز سایر مشکلات در سطح شهر می شود.

بنابراین گزارش، سرپرست فرمانداری شهرستان بروجرد در رابطه با مصرف بی رویه آب شرب در بروجرد با خبرنگار مهر می گوید: متاسفانه مصرف بی رویه آب و حامل های انرژی در بروجرد از چالشهای جدی است.

رضا آریایی با بیان اینکه ایران طی 13 سال گذشته در خشکسالی به سر می برد، می افزاید: بحران کم آبی در سطح کشور، استان لرستان و شهرستان بروجرد وجود دارد و همه باید نسبت به مصرف درست آب اقدام کنند.

وی ادامه می دهد: با توجه به تغییر اقلیم و استمرار خشکسالی ها در منطقه مشکل کم آبی به مسئله ای حاد تبدیل شده که هم مردم و هم مسئولان می بایست در رفع آن کوشا باشند.

آریایی با بیان اینکه در صورت کم توجهی بحران کم آبی روز به روز ابعاد گسترده ای خواهد داشت، می گوید: وضعیت کم آبی و بحران این حوزه تداوم دارد و در سالهای آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

وی با انتقاد از مصرف بی رویه آب شرب در بیشتر ادارات شهرستان بروجرد می افزاید: متاسفانه در بسیاری از ادارات در مصرف آب اسراف می شود.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد با ابراز نگرانی از مصرف آب شرب در مصارف غیر مجاز آن، ادامه می دهد: مشاهده می شود که در برخی از ادارت سطح شهرستان برای آب دادن به فضای سبز اداره و یا شستن ماشین ویژه ادارات از آب شرب سالم استفاده می شود که کار درستی نیست.

وی می گوید: باید در این زمینه به گونه ای عمل شود که مردم با الگو پذیری از رفتار صحیح مسئولان در مصارف مختلف حامل های انرژی و آب صرفه جویی کرده و به رفع معضل کم آبی در شهرستان کمک کنند.

مدیرعامل شرکت آبفای بروجرد نیز در این رابطه می افزاید: بحران کم آبی در شهرستان موضوعی است که همه مردم به آن واقف هستند و به طور قطع باید برای اینکه با مشکل خاصی مواجه نشویم در مصرف آب شرب اسراف نکنیم.

حبیب اله حدادی ادامه می دهد: اما متاسفانه به رغم همه اطلاع رسانیهای انجام شده در خصوص کمبود آب در بروجرد هنوز شاهد مصرف بی رویه عموم مردم از آب شرب هستیم.

حدادی تصریح می کند: با فرا رسیدن فصل تابستان مصرف آب نیز به مراتب بیشتر شده به طوریکه ممکن است در برخی از ساعات روز آب برخی از مناطق بروجرد قطع شود.

وی می گوید: تابستان امسال مصرف آب شرب هم در ادارات و هم در سطح شهر نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت آبفای بروجرد معتقد است بخشی از این درصد افزایش ناشی از رشد جمعیت و بخش عمده ای از آن مربوط به مصرف بی رویه مردم و اسراف در مصارف مختلف آب بوده است.

وی با توجه به افزایش درجه هوا و گرم شدن بروجرد از مردم خواست در روزهای گرم و سوزان مرداد ماه در مصرف آب صرفه جویی کنند که مبادا با مشکلاتی چون قطعی آب در بیشتر ساعات روز مواجه شویم.

کد خبر 2348497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha