۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۴۲

استمرار پیگیری مهر/

اعتباراتی که کام خشک روستاهای بروجرد را تر کرد/ مُسکنی موقت برای درد بی آبی

اعتباراتی که کام خشک روستاهای بروجرد را تر کرد/ مُسکنی موقت برای درد بی آبی

بروجرد - خبرگزاری مهر: با تزریق اعتباراتی به منظور رفع مشکل آب شرب 63 روستای بروجرد مشکل آب برخی از این روستاها به طور موقت حل شد تا فعالیتهای صورت گرفته مسکن موقتی برای درد بی آبی در این روستاها باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، بحران بی آبی بیش از 63 روستای شهرستان بروجرد به سناریویی تکراری تبدیل شده است تا روستائیان بروجرد چشم انتظار جاری شدن مجدد زندگی در شریانهای روستاهایشان باقی بمانند و این امر نیز جز با تخصیص اعتبارات کافی میسر نمی شود.

در سالهای اخیر با توجه به خشکسالی های موجود در کشور، شهرستان بروجرد نیز از تبعات این معضل در امان نبوده و خشکسالی موجب پایین رفتن سطح منابع آب زیرزمینی و خشک شدن چاهها و قناتها شده است که به دنبال آن مردم برخی روستاها نیز متاثر از این تغییر اقلیم بی نصیب نمانده و دچار بحران کم آبی شده اند.

این کم آبی به حدی بوده است که برای مصارف روزانه مردم از تانکرهای آبرسان استفاده شده و این روند همچنان تا به امروز نیز ادامه دارد.

این در حالیست که مشکل کم آبی روستاهای بروجرد به منظور رفع آن از سوی مسئولان در گزارشهای متعددی توسط رسانه ها منعکس شد تا برای رفع مشکل بی آبی مردم از سوی دولت اعتباراتی اختصاص داده شود.

رئیس شرکت آبفار بروجرد در رابطه با وضعیت بحران کم آبی روستاهای بروجرد به خبرنگار مهر می گوید: به منظور رفع مشکل کم آبی مردم در بیشتر روستاها آبرسانی سیار توسط تانکرهای آبرسان در حال انجام است.

عبدی می افزاید: با پی گیری های انجام شده مشکلات روستاهایی چون دارتوت، طبریجان و آبسرده بروجرد حل شده است.

وی ادامه می دهد: با ایجاد چشمه پمپاژی، بهسازی چشمه، لوله کشی آب و ...در برخی روستاها توانسته ایم بیشتر مشکلات کم آبی روستاها را حل کنیم.

عبدی با بیان اینکه مشکل کم آبی روستای جعفر آباد بخش اشترینان نیز به طور کامل حل شده است، می گوید: با اقدامات انجام شده در راستای رفع مشکل کم آبی روستاهای بروجرد توانسته ایم این معضل را به 10 درصد در سطح شهرستان کاهش دهیم.

وی معتقد است با تزریق اعتبارات لازم و تجهیز چاههای موجود در برخی از روستاها می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد و تاکید می کند: البته در حال حاضر عملیات آبرسانی به روستاهای دارای مشکل توسط چهار تانکر آبرسان به صورت روزانه 25 سرویس انجام شده و آب در بین مردم توزیع می شود.

رئیس شرکت آبفار بروجرد با بیان اینکه آبرسانی با تانکر مسکن موقتی بر روی زخم تشنگی مردم است، می گوید: در کمیته برنامه ریزی شهرستان در فروردین ماه سال جاری درخواستی به استاندار ارائه دادیم مبنی بر تخصیص مبلغ سه میلیارد تومان که تا کنون مقداری از آن به شرکت آبفار بروجرد اختصاص یافته است و توانسته ایم برخی مشکلات کم آبی روستاها را حل کنیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه در گفتگو با مهر ادامه می دهد: با توجه به بحران کم آبی روستاهای بروجرد و مشکلات فراوان ناشی از این معضل تلاشهای زیادی در راستای رفع این بحران انجام شده است.

بهرام بیرانوند می گوید: ساخت و تکمیل سدهای موجود و اجرایی شدن کار مطالعات سد گلرود می تواند بسیاری ازمشکلات کم آبی شهرستان بروجرد را رفع کند.

وی می افزاید: با توجه به اختصاص 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده 180 به نمایندگان شهرستان بروجرد مبلغ 10 میلیارد تومان برای اجرای طرح های نیمه تمام اختصاص داده شده است.

بیرانوند تصریح می کند: از این میزان مبلغ 2.5 میلیارد تومان برای رفع مشکل آبرسانی روستاهای بروجرد اختصاص یافته است که امید است با تزریق آن بحران کم آبی در شهرستان بروجرد حل شود.

 

کد خبر 2346180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha