۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۳۳

مهر گزارش می دهد؛

اکران سریال تکراری "روزهای تشنگی" در شمال بروجرد/ 63 روستا در هراس تابستان می لرزند

اکران سریال تکراری "روزهای تشنگی" در شمال بروجرد/ 63 روستا در هراس تابستان می لرزند

بروجرد - خبرگزاری مهر: در سالهای اخیر بحران کم آبی در روستاهای شمال بروجرد موجب شده که 40 درصد روستاهای این شهرستان با مشکل تامین آب مواجه شوند، مشکلی که رئیس آبفار شهرستان بروجرد معتقد است با اختصاص هفت میلیارد تومان اعتبار می توان آن را رفع کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بحران کم آبی 63 روستای شمال بروجرد مشکلی است که طی سالهای اخیر همواره در رسانه های استان منعکس شده ولی هنوز راهکاری برای رفع این مشکل اندیشیده نشده است.

این در حالیست که در سالهای اخیر کم آبی 63 روستای بروجرد تا به آنجا بغرنج شد که برای گریز از این بحران به ویژه در فصل گرما از تانکرهای حمل آب شرب به این روستاها استفاده شد تا مردم بتوانند به وسیله آبرسانی با تانکر میزان آب مورد نیاز روزانه خود را تامین کنند.

از طرف دیگر در این راستا حدود 13 حلقه چاه آب در برخی از روستاهای شمال بروجرد حفاری شده که به دلیل نبود اعتبار کافی هنوز این چاههای آب تجهیز نشده اند که اگر این مهم انجام شود بخش مهمی از مشکل کم آبی مردم این منطقه رفع خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران کم آبی روستاهای شمال بروجرد گفته بود که بحران کم آبی در 63 روستای شمال بروجرد موجب دغدغه خاطر اهالی روستاها و مهاجرت مردم به شهر و رکود کشاورزی در این منطقه شده است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت نامناسب و تشدید تشنگی در منطقه شمال بروجرد در فصل گرما از مسئولین امرخواسته بود که هر چه سریعتر نسبت به رفع بحران کم آبی 63 روستای شمال بروجرد اقدام کنند.

سرپرست آبفار شهرستان بروجرد در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: در حال حاضر 40 درصد از روستاهای بروجرد با مشکل کم آبی روبرو هستند.

عبدالرضا عبدی با بیان این مطلب می افزاید: بیشتر این روستاها در شمال شهرستان بروجرد واقع شده اند که متاسفانه هنوز با تانکرهای آبرسانی آب مورد نیاز آنها تامین می شود.

وی ادامه می دهد: مقرر شده طی عملیاتی از قسمت جنوب شهرستان از طریق شبکه شهری یک خط انتقال آب به سمت شمال بروجرد کشیده شود تا بحران کم آبی در منطقه ذکر شده تا حدودی رفع شود.

وی با بیان اینکه با اختصاص هفت میلیارد تومان هزینه می توان تا حدودی وضعیت موجود را بهبود بخشید می گوید: در حال حاضر 13 حلقه چاه در روستای کم آب حفاری شده که به دلیل نبود اعتبار همچنان مسکوت مانده و برای تجهیز آنها به اعتبار کافی نیاز داریم.

سرپرست آبفار شهرستان بروجرد همچنین به فرسودگی شبکه انتقال آب روستایی این شهرستان اشاره کرده و معتقد است طرحهای آبرسانی بروجرد عمری 25 ساله داشته که می بایست پس از 25 سال عمر مفید یکسری اصلاحات روی تاسیسات آبرسانی انجام گیرد.

وی می افزاید: متاسفانه در حال حاضر سه روستای مگسان، سرتپه و ملک آباد در بخش مرکزی و اشترینان بروجرد روستاهای بالای 20 خانوار بوده که از نعمت آب شرب محروم هستند.

عبدی می گوید: آب مورد نیاز اهالی روستاهای مذکور همچنان از طریق تانکرهای آبرسانی تامین می شود.

وی معتقد است اگر اعتبار کافی و به موقع به آبفار بروجرد تخصیص پیدا کند می توان برای رفع مشکل کم آبی روستاهای بحران زده کاری کرد و گرنه در تابستان آینده دوباره قصه تشنگی روستاهای منطقه تکرار خواهد شد که تبعات نامطلوبی چون مهاجرت روستاییان به شهر، بیکاری اهالی روستا و رکود تولیدات دامی و کشاورزی در مناطق کم آب بروجرد را در پی خواهد داشت.

کد خبر 2243789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha