۱۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۴۳

آبرسانی به روستای 1300 نفری با یک تانکر/ وعده فرماندار بروجرد برای رفع مشکل

آبرسانی به روستای 1300 نفری با یک تانکر/ وعده فرماندار بروجرد برای رفع مشکل

بروجرد - خبرگزاری مهر: قصه کم آبی روستاهای بروجرد اینبار در روستای بیچون تکرار شده بطوریکه مردم برای رفع مشکل دست به دامن فرماندار این شهرستان شدند تا وی وعده کند که از محل خط اصلی انتقال روستای دهنو مقدسی بروجرد به این روستا آبرسانی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خشکسالی و بحران بی آبی در سالهای اخیر در روستاهای بروجرد به مشکلی تکراری تبدیل شده است که این معضل تنها مختص استان لرستان نبوده بلکه بیشتر مناطق کشور را در برگرفته است.

مشکل کم آبی روستای بیچون سفلی و علیا باعث شده که صبح امروز شنبه مردم برای رفع مشکل به دیدار فرماندار شهرستان بروجرد بروند تا بلکه مسئولان برای رفع مشکل چاره اندیشی کنند.

عده ای از مردم روستای بیچون در گفتگو با خبرنگار مهر می گویند: ما دیگر از این وضعیت خسته شده ایم به طوریکه احساس می کنیم زندگی کردن در روستا برایمان سخت شده و راه بجایی نداریم.

آنها ادامه می دهند: ما از این وضعیت نگران هستیم زیرا دیگر آبی برای انجام امور روزانه خود نداریم.

یکی از اهالی روستا در ادامه می افزاید: روزانه یک تانکر آبرسان به روستا آبرسانی می کند که کفایت نمی کند و جوابگوی نیازهای مردم نیست.

این زن روستایی می گوید: روستای بیچون حدود هزار و 300 نفر جمعیت دارد که برای گذراندن زندگی روزمره خود به آب کافی نیاز دارند.

سرپرست فرمانداری شهرستان بروجرد نیز در این رابطه به خبرنگار مهر می گوید: این روستا مشکل کمبود منابع آب ندارد بلکه نگران هستند که مبادا با لوله کشی آب روستاهای بالا دست آنها دچار کم آبی شوند.

رضا آریایی می افزاید: سیستم لوله کشی آب شرب سالم در بیشتر روستا اجرا شده اما با استمرار خشکسالی مقداری مردم نگران کم آبی هستند.

وی ادامه می دهد: برای حل مشکل کم آبی روستای بیچون تصمیم گرفته شد که از خط اصلی انتقال آب روستای دهنو مقدسی آب بگیرند تا بطور دائم به مردم آبرسانی شود.

کد خبر 2383211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha