۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۱۴

چند خبر از رادیو و تلویزیون

«زخم» به صداگذاری رسید/ پرونده حقوقی حیوانات روی میز ‌«شوک‌»

«زخم» به صداگذاری رسید/ پرونده حقوقی حیوانات روی میز ‌«شوک‌»

پخش «بنگاه‌» از رادیو نمایش،‌ روایت تلخی‌های کار مین یابان شهید در «این کشت تلخ است»، تولید سری دوم «نو در بوم» در شبكه دو، حمایت محمدرضا هدایتی و شهرزاد کمال زاده از غزه در «کافه سوال» آداب عروسی در عشایر ایلام به روایت «عروس چیت»، آغاز صداگذاری و موسیقی ‌«زخم‌» و قرار گرفتن پرونده حقوقی حیوانات روی میز ‌«شوک‌» از جمله اخبار امروز رادیو و تلویزیون است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش طنز ‌«بنگاه» به کارگردانی حسین فلاح از رادیو نمایش پخش می‌شود.

این نمایش به نویسندگی سید حسن حسینی، نمایشی طنز است که هر قسمت آن داستانی متفاوت دارد و اتفاقات آن در یک بنگاه معاملاتی املاک ‌می‌گذرد.

در این نمایش نوشین حسن زاده، شمسی صادقی، عبدالعلی کمالی، ایوب آقاخانی، مهرداد عشقیان، نازنین مهیمنی، شیرین سپه راد، فریدون محرابی و... به ایفای نقش پرداخته‌اند و پیروز صدرایی صدابرداری و نرگس موسی پور افکتور آن هستند.

«‌بنگاه‌» به تهیه کنندگی شهناز دهکردی، هر روز ساعت 11:30  به روی آنتن  رادیو نمایش ‌می‌رود.

روایت تلخی‌های کار مین یابان شهید در «این کشت تلخ است»

مستند «این کشت تلخ است» به کارگردانی آزیتا رصافی، چهارشنبه، 22 مرداد ماه، ساعت 18 و در قالب « فانوس» از شبکه مستند پخش ‌می‌شود.

این فیلم مستند درباره خنثی سازی و پاک سازی مناطق آلوده است. صحنه‌های این فیلم مستند در مناطق سومار و قصرشیرین فیلمبرداری شده است.

هدف «این کشت تلخ است» به تصویر کشیدن از خودگذشتگی‌های تخریب چیانی است که با گذشتن از جانشان برای پاکسازی مناطق آلوده به مین تلاش ‌می‌کنند. پس از پایان هر جنگ، دو کشور درگیر در جنگ نقشه مینهای کاشته شده در زمین را در اختیار یکدیگر ‌می‌گذارند تا کار پیدا کردن مینها ساده تر شود، اما عراق این نقشه را در اختیار ایران نگذاشته و تخریب چیان مجبورند با گذاشتن جانشان در کف دست این مینها را ردیابی کنند و هر روزی که برای این کار ‌می‌روند امیدی به بازگشت خود ندارند.

نویسندگی و کارگردانی این مستند را آزیتا رصافی، تصویربرداری آن را مهدی سلیمانی، صدابرداری را محسن ثقفی و تدوین آن را محدرضا سرمدی برعهده دارند. احسان زرافشانی، بهنام محمودی و وحید نادری هم دستیاران فنی این مجموعه هستند.

سری دوم «نو در بوم» به شبكه دو آمد

پس از پخش موفق سری نخست برنامه «نو در بوم» در سال 90، سری دوم این مجموعه تهیه و تولید شد.

سیدجلیل فرزین فر تهیه‌کننده و کارگردان این برنامه گفت: این مستند كه كاری از گروه اجتماعی شبکه دو سیما است و به معرفی نوآوری‌ها و خلاقیت‌های اهالی ایران در مسیر آبادانی و پیشرفت کشور ‌می‌پردازد و سری نخست آن در 26 قسمت 20 دقیقه‌ای سال 90 از شبكه دو روی آنتن رفت.

وی خاطرنشان كرد: پس از موفقیت این برنامه در سری نخست و علاقمندی مخاطبان این شبكه، بر آن شدیم تا با تیم برنامه ساز به تهیه سری دوم بپردازیم. در سری دوم این برنامه هم همچون سری نخست آن، به بررسی نوآوری‌هایی که در لایههای مختلف اجتماعی رخ داده است، می‌پردازیم. همچنین در بخشی از برنامه به انسان‌های موفقی پرداخته می‌شود که در سایه افکار سنجیده خود افتخارات عظیمی‌ در راه آبادانی کشور کسب کرده‌اند.

محمدرضا هدایتی و  شهرزاد کمال زاده در «کافه سوال»

تهیه کننده برنامه «کافه سوال» از راه اندازی کمپین «محبت» برای حمایت از مردم مظلوم غزه با مشارکت مردم خبر داد.

سهیل سلیمانی گفت: این برنامه امشب با دعوت از شهرزاد کمال زاده بازیگر سینما و تلویزیون با رویکرد متفاتی به مظلومیت مردم غزه ‌می‌پردازد.

آداب عروسی در عشایر ایلام به روایت عروس چیت

مستند داستانی «عروس چیت» با موضوع فرهنگ، آداب و رسوم عروسی در ایلات استان ایلام امشب(سه شنبه 21 مرداد) ساعت 19:20روی آنتن شبکه چهار می‌رود.

فرهنگ، آداب و رسوم عروسی ایلات استان ایلام، در فیلم مستند و داستانی «عروس چیت» به تصویر کشیده شده است و این فیلم مستند داستانی‌ عروس چیت‌ آداب و رسوم جشن‌های عروسی در ایلات و عشایر استان ایلام را تبیین ‌می‌کند.

این مستند داستانی روایتگر مراسمی‌ است که در آن طبق آیینها و رسوم محلی مردان و زنان ایل یک هفته قبل از برپایی مراسم عروسی در تدارک ساخت چیتی هستند که بعد از طی کردن مراحل ساخت، از آن در سیاه چادر زنان برای نشستن عروس استفاده می‌کنند. در مراسمی‌ واقعی که در این مستند داستانی نشان داده ‌می‌شود هر دو خانواده عروس و داماد با همکاری یکدیگر جایی مانند حجله عروسی را در سیاه چادر تهیه می‌کنند.

«عروس چیت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سجاد احمدبیگی با استفاده از المان‌های محلی بو‌می‌و پرداختن به بحث مردم شناختی یکی از رسوم عشایر استان ایلام، جذابیت‌های بسیاری برای مخاطبان دارد.

صداگذاری و موسیقی ‌«زخم‌» آغاز شد

مجموعه تلویزیونی ‌«زخم‌» به کارگردانی مسعود آب پرور وارد مرحله صداگذاری و طراحی و انتخاب موسیقی شد.

این سریال به تهیه کنندگی محسن علی اکبری که با مشارکت نیروی انتظا‌می‌ در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما تهیه ‌می‌شود، مرحله صداگذاری و موسیقی خود را آغاز کرد. بدین ترتیب اصغر آبگون مسئولیت صداگذاری و آرمان موسی پور طراحی موسیقی سریال را برعهده گرفته‌اند.

پرونده حقوقی حیوانات روی میز ‌«شوک‌» قرار گرفت

مستند تلویزیونی ‌«شوک‌» به تهیه کنندگی فرشاد شکیبی این هفته با موضوع حقوق حیوانات چهارشنبه 22 مرداد  ساعت22:40 از شبکه سه سیما پخش ‌می‌شود.

فرشاد شکیبی تهیه کننده ‌شوک‌ درباره موضوع تازه ترین قسمت کار گفت: این قسمت از مستند ‌شوک‌ درباره مبحث حقوق حیوانات است.  موضوعاتی مانند فروش غیرقانونی آنها، انقراض نسل‌های ارزشمند و گونه‌های کمیاب در ایران مانند یوزپلنگ، فروش غیرمجاز میمون‌ها و حیواناتی وحشی که محل زندگی‌شان طبیعت است اما بعضا در خانه نگهداری ‌می‌شوند.

وی افزود: موضوع حیوانات و گونههای جانوری در دو بخش بررسی ‌می‌شود. بخشی از آن درباره حیوانات وحشی است و بخشی از آن هم به نگهداری حیوانات خانگی بر ‌می‌گردد.

مستند ‌شوک‌ کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیماست که با نگاهی انتقادی و آسیب شناسانه مسائل اجتماعی را رصد ‌می‌کند. این مستند همچنین در قسمت‌هایی به بعضی از حادثه‌های ناگوار یا جالب توجه در اذهان عمو‌می‌‌ می‌پردازد.

کد خبر 2348675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha