۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۵۴

دکتر طاهر احمدی:

صدور حکم برای 3 پرونده مرگ در یکی از بیمارستان‌های خصوصی اراک/ بخش سلامت بیمار است

صدور حکم برای 3 پرونده مرگ در یکی از بیمارستان‌های خصوصی اراک/ بخش سلامت بیمار است

اراک – خبرگزاری مهر: اولین نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با خبرنگاران حوزه سلامت استان مرکزی نقطه عطفی بود برای خبرنگاران این حوزه که با سوالات جواب داده نشده ای روبرو بودند. پرونده سه مرگ در یک بیمارستان خصوصی اراک بخشی از موضوع مورد بحث رسانه های استان بود. موضوعی که حسن طاهر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بر آن صحه گذاشت و گفت: حکم این سه پرونده از سوی نظام پزشکی استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر  حسن طاهر احمدی ظهر چهارشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران استان مرکزی ضمن تاسف بارخواندن این سه مرگ افزود: اولین پرونده مروبط به جراحی یک بیمار 19 ساله بود و دو مورد بعدی مرگ دو مادر در اثر زایمان. که هر سه پرونده از سوی نظام پزشکی حکم صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه مرگ دو مادر در یک ماه در یک بیمارستان واقعه خوبی نیست تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بر چگونگی رسیدگی به پرونده های مرگ نظارت کرده است اما حکم را باید خبرنگاران از رئیس سازمان نظام پزشکی بخواهند چراکه در حیطه وظایف آن سازمان است.

طاهر احمدی با بیان اینکه کارشناسان این حکم را عادلانه می دانند خاطرنشان کرد: هر سه پرونده در مرحله تجدید نظر هستند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها باید با نقد منصفانه چالشهای فرا روی بخش بهداشت و درمان را مطرح و زمینه حل این مشکلات را در استان فراهم کنند اظهارداشت: خبرنگاران بازوان توانمند ما در حوزه سلامت اند و مجموعه بهداشت و درمان استان از این توانمندی در جهت رفع مشکلات بخش سلامت استان کمک می گیرد.

بخش سلامت بیمار است

وی ادامه داد: بخش سلامت کشور و استان متاسفانه در پی بی توجهی مسئولان امر طی سالهای گذشته بیمار بوده و هنوز هم بیمار است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر ضرورت مشارکت رسانه ها در حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی گفت: مشکلات فرا روی بخش سلامت در استان مرکزی حل نمی شود مگر با حضور و مشارکت جدی رسانه ها و خبرنگاران آنها در کنار مسئولان این بخش که امید است بیش از پیش محقق شود.

دکتر طاهر احمدی در ادامه از بخش سلامت به عنوان پاشنه آشیل دولتمردان دنیا یاد کرد وگفت: متاسفانه تاکنون این بخش در کشور ما مورد غفلت واقع شده و نتوانسته این آنطور که باید در راستای توسعه بخش سلامت کاری کنیم.

وی ادامه داد: استان مرکزی به واسطه برخورداری از مراکز درمانی فرسوده با مشکلات بسیاری روبروست که برای حل آنها دست یاری خود را به سمت رسانه ها دراز می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از بیمارستان ولیعصر اراک به عنوان یکی از مراکز درمانی فرسوده استان مرکزی و کلان شهر اراک یاد کرد و گفت:  بیمارستانی که در سال 1330 برای جمعیتی حدود 50 هزار نفر در شهر اراک احداث شده امروز با 63 سال عمر برای ارائه خدمات درمانی به جمعیت 600 هزار نفری اراک خیلی پیر است.

بیمارستان 63 ساله اراک نفسهای آخر را می کشد

دکتر طاهر احمدی با بیان این که این کهنه بیمارستان 63 ساله اراک نفسهای آخر را می کشد افزود: مسئولان بهداشت و درمان استان راهی جز نوسازی این بیمارستان پیش رو ندارند.

وی یادآور شد: فرسودگی بافت بیمارستان ولیعصر اراک تمامی خدمات بهداشتی درمانی را زیر سوال می برد و ادامه این روند شرایط سختی را برای کادر درمانی بیمارستان ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نوسازی بیمارستان ولیعصر اراک مطالبه ملی مردم استان مرکزی از دولت است و باید به جد از سوی مسئولان اعتبارات لازم برای اجرای این مهم محقق شود.

دکتر طاهر احمدی در ادامه با اشاره به مشکلات مالی پیش روی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این دانشگاه امروز با بدهی 105 میلیارد تومانی بدهکارترین دانشگاه علوم پزشکی کشور است.

وی با بیان این که خرج دانشگاه علوم پزشکی اراک امروز از دخلش بیشتر است گفت: مجموع درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی اراک 19.5 میلیارد تومان است این در حالیست که خروجی هزینه های دانشگاه رقمی معادل 25 میلیارد تومان است و این دانشگاه ماهانه با 5.5 میلیارد تومان کسری پول روبروست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در  ادامه به فعالیت هشت هزار و 500 نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی اراک اشاره کرد و گفت: حقوق 6 هزار نفر از پرسنل دانشگاه توسط دولت پرداخت می شود این در حالیست که دانشگاه علوم پزشکی اراک هر ماه برای پرداخت حقوق 2 هزارو 500 نفر از پرسنل خویش باید 3 هزار و 500 میلیارد تومان از محل منابع درآمدی خویش هزینه کند و این رقم در کل سال معادل 50 میلیارد تومان است.

دکتر طاهر احمدی یادآور شد: اگر این هزینه نبود دانشگاه می توانست به راحتی ساختمان جدید بیمارستان ولیعصر را که امروز به 110 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ظرف مدت 2 سال احداث کرده و مشکلات استان را در این حوزه مرتفع نماید.

حوزه بهداشت و درمان به نقد منصفانه رسانه ها نیازمند است

وی با بیان این که حوزه بهداشت و درمان به نقد منصفانه رسانه ها نیازمند است گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک از نقد منصفانه استقبال می کند اما موافق نگران کردن مردم به هر قیمتی نیستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه از تعامل خوب ایجاد شده میان مسئولان استان برای حل مشکلات حوزه سلامت استان به عنوان اتفاقی نو در استان یاد کرد و گفت: مشارکت هر 7 نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار استان بیانگر عزم جدی مسئولان استان در این راستا است.

دکتر طاهر احمدی در ادامه با بیان این که  فعالین در حوزه رسانه صاحبین فکر و اندیشه اند و نقش مهمی در انعکاس اخبار و اطلاعات دارند افزود: هیچ کس منکر نقش خبرنگاران رسانه ها در توسعه و عمران بخشهای مختلف کشور نیست.

وی  افزود: خبرنگاران با حضور به موقع و نگاه تیزبینانه خویش در جامعه نقش مهمی در ترویج فرهنگ سلامت، فرهنگ اقتصاد، فرهنگ اجتماعی و.. دارند و شغل خبرنگاری تجسم دلسوزی، وظیفه شناسی و امانت داری در کار است.

مظلومیت حرفه خبرنگاری و خبرنگاران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه به مظلومیت حرفه خبرنگاری و خبرنگاران اشاره کرد و گفت: مظلومیت کار خبرنگاری در جبهه های جنگ برهمگان مشهود است چرا که فعالین این عرصه خبری در کنار امدادرسانان بدون در اختیار داشتن سلاح دوشادوش رزمندگان به دفاع می پردازند.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست از برنامه های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک در حوزه زیست محیطی خبر داد و گفت: انجام پژوهشهای علمی در باب آلودگی آب، هوا و خاک استان مرکزی از اولویت های کاری حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار گرفته و امید است با اجرای این طرح های پژوهشی و تعیین میزان نقش آلایندگی ها  گامی موثر در جهت کاهش آلودگی هوا، آب و خاک کلان شهر اراک برداشته شود.

دکتر سرمدیان افزود:  خوشبختانه موافقت های اولیه برای تامین اعتبارات و حتی بهر ه گیری از کمک پژوهشگران خارج از کشور در راستای اجرای این پژوهش ها از سوی وزارت خانه بهداشت و درمان اخذ شده است.

وی با بیان این که رسالت حوزه بهداشت تنها پرداختن به درمان بعد از وقوع بیماری ها نیست گفت: انجام پژوهشهای فوق در راستای پیشگیری از مشکلات در آینده برای مردم در حوزه سلامت است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه از خبرنگاران خواست مطالبات مردم در حوزه سلامت را علاوه بر پیگیری از سوی مسئولان این بخش از مسئولان دیگر که فعالیت هایشان نقش مهمی در تحقق یا عدم تحقق سلامت در جامعه دارد نیز پیگیری کنند و اجازه ندهند تنبلی عده ای با سلامت مردم بازی کند.

دکتر سرمدیان از خبرنگاران به عنوان چشمان تیزبین جامعه یاد کرد وگفت: به عنوان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک منتظر نقدهای منصفانه  اهالی رسانه از حوزه تحت مدیریت خویش هستم.

بهره گیری رایگان خبرنگاران فعال از خدمات درمانی کلینیک امام رضای شهر اراک

وی افوزد: رسانه ها باید با حضور جدی در بیمارستانها اجرای طرح ارتقا سلامت را رصد کرده و به بیان مشکلات و چالشهای موجود بپردازند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در این نشست یک خبر خوب هم به خبرنگاران حوزه سلامت استان داد و آن بهره گیری رایگان خبرنگاران فعال در این حوزه از خدمات درمانی کلینیک امام رضای شهر اراک بود.

گفتنی است در پایان این نشست از خبرنگاران فعال در حوزه سلامت استان مرکزی با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 2349376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha