۲۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۲۷

مقیمی:

کار خیرین نباید در پیچ و خم بروکراسی‌های اداری گره بخورد/ ابتلاء 10 درصد جمعیت استان مرکزی به بیماری های خاص

کار خیرین نباید در پیچ و خم بروکراسی‌های اداری گره بخورد/ ابتلاء 10 درصد جمعیت استان مرکزی به بیماری های خاص

اراک – خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه دست و پای خیرین سلامت را باز کنیم گفت: باید این حرکت ارزشمند را قدر نهاده و اجازه ندهیم کار خیر خیرین در پیچ و خم بروکراسی های اداری گره بخورد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر روز یکشنبه با بیان این مطلب در کمیته حمایت از بیماران خاص استان مرکزی به نقش خیرین در حل مشکلات بهداشتی و درمانی فرا روی مردم در استان مرکزی اشاره کرد و افزود: باید این حرکت ارزشمند را قدر نهاده و اجازه ندهیم کار خیر خیرین در پیچ و خم بروکراسی های اداری گره بخورد.

وی ادامه داد: خیرین نقش بی بدیلی در نجات حوزه بهداشت و درمان کشور طی سالهای اخیر از منجلابی که این حوزه گرفتارش بود ایفا کردند و دولت قدردان این حمایت است.

وی ادامه داد: اگر حضور گسترده و خودجوش خیرین در سالهای اخیر نبود کشور در حوزه بهداشت و درمان با چالشهای اساسی روبرو می شد.

استاندار مرکزی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مشارکت خیرین در حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و درمانی گفت: حوزه بهداشت ودرمان استان مرکزی از وضعیت خوبی برخوردار نیست و این امر در بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین بیمارستانهای استان به وضوح قابل مشاهده است.

مقیمی ادامه داد: مشکل حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی پیچیده تر از سایر استانهای کشور است و این امر بر ضرورت حضور خیرین در بخش دولتی و توجه ویژه دولت به تخصیص اعتبارات و امکانات تاکید دارد.

دانشگاه علوم پزشکی اراک بدهکارترین دانشگاه علوم پزشکی کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست با اشاره به وضعیت نامطلوب دانشگاه تحت مدیریت خویش گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک بدهکارترین دانشگاه علوم پزشکی کشور است.

طاهراحمدی افزود: در پی شرایط اقتصادی حاکم بر کشور طی سالهای اخیر متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی اراک در صدر لیست بدهکارترین دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار گرفته و این مهم در نشست هیات امنا دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز مورد تائید قرار گرفته است.

وی از دانشگاه علوم پزشکی اراک به عنوان مظلوم ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور یاد کرد و افزود: این دانشگاه امروز به دلیل مششکلات اقتصادی فرارو گرفتارترین دانشگاه کشور است و در این شرایط نیازمند کمک و مساعدت تشکلهای مردمی در حوزه سلامت است.

رئیس دانگاه علوم پزشکی اراک با تقدیر از مجموعه مدیران استان مرکزی به لحاظ درک شرایط پیش روی این دانشگاه افزود: خوشبختانه مجموعه مدیران استان مرکزی و در راس انها استاندار مرکزی با درک شرایط موجود از تحمیل فشارهای داخلی بر این دانشگاه خودداری کرده و این مجموعه را در حل مشکلات پیش رو یاری می کنند.

دکتر طاهر احمدی با اشاره به وجود 2 هزار و 500 نیروی اضافه فعال در دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اینمشکل در کنار بدهکاری 86 میلیاردتومانی دانشگاه دست و پای مدیران ان را بسته است.

ابتلاء 10 درصد جمعیت استان مرکزی به بیماری های خاص

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به گستردگس مشکلات فرار روی حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی افزود: در حال حاضر 10 درصد جمعیت استان مرکزی مبتلا به بیماری های خاص هستند که باید در کنار وجود مشکلات متعدد بابیماری خود در این استان دست و پنجه نرم کنند.

دکتر طاهر احمدی با اشاره به نقش سمن ها و تشکل های مردمی در ارائه خدمات به بیماران خاص گفت: فعالین حوزه سلامت در قالب تشکل های مردمی علیرغم وجود مشکلات متعدد و بیشمار فرارروی حوزه بهداشت و درمان امروز یاریگر مسئولان این حوزه اند و اگر نبودند این افراد چه بسا شرایط حاد فرا روی بیماران خاص استان قرار می گرفت.

وی با اشاره به تعداد قابل توجه بیماران مبتلا به MS و سرطان در استان مرکزی گفت: آمار رسمی موجود از بیماران MS استان آمار واقعی نیست چرا که خیلی از بیماران بنا به دلائل مختلف حاضر به ثبت مشخصات خود در لیست بیماران ام اس نیستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اظهار تاسف از عدم انجام طرح های پژوهشی در رابطه با نقش آلایندگی های صنعتی در بیماریهای ام اس و سرطان گفت: خوشبختانه امسال اعتبارات خوبی به حوزه پژوهش دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و بررسی نقش آلایندگی های صنعتی در بیماریهای فوق از اولویت های کار پژوهشی دانشگاه است.

طاهر احمدی با بیان این که آمار بیماران مبتلا به ام اس و سرطان در استان مرکزی به نسبت استانهای همجوار بالاتر است گفت: امید است با انجام پرژه های تحقیقاتی مستندات لازم در باره نقش آلایندگی صنعتی در برورز بیماری ها مشخص شود.

وی با اشاره به وجود بیش از 3 هزار بیمار سرطانی در استان مرکزی گفت: در حالیکه 30 تا 50 درصد بیماریهاس فوق قابل پیشگیری است متاسفانه عدم تبلیغات و اطلاعرسانی های لازم باعث شده تا اکثر سرطانهای در مراحل پیشرفته شناسایی شوند.

2880 بیمار خاص در استان مرکزی

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست از وجود 2 هزار و 880 بیمار خاص دراستان مرکزی خبر داد و گفت: این بیماران در زمره بیماران مزمن کلیوی، تالاسمی، هموفیلی، ام اس، پیوند کلیوی و دیالیز صفاقی قرار دارند.

غلامرضا فتح آبادی یادآور شد: از مجموع 2 هزا رو 880 بیمار مزمن استان مرکزی 826 نفر به بیماری مزمن کلیوی، 356 نفر به بیماری همودیالیز، 99 نفر به بیماری تالاسمی، 128 نفر به بیماری هموفیلی، یک هزا رو 55 نفربه بیماری ام  اس، 389 نفر در ردیف بیماران پیوند کلیه و 27 نفر در زمره بیماران دیالیز صفاقی قرار دارند.

وی یادآور شد :فضای نامناسب، کمبود تخت با توجه به تعداد بیماران ،کمبود مراکز ارائه دهنده خدمات به این بیماران در کل استان، مختلط بودن تختها در مراکز ارائه دهنده خدمات (اطفال،زنان، مردان)،کمبود تخت اطفال،نامناسب بودن تجهیزات این بخشها (تخت، تشک،تهویه و ...) از جمله مشکلات فراروی این بیماران است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی تاکید کرد: بیماران خاص استان مرکزی نیازمندا ختصاص دادن یک بخش از ساختمان فاز دوم بیمارستان  آیت الله خوانساری جهت بیماران تالاسمی و هموفیلی،اضافه کردن سالن كنفرانس بيمارستان مدرس ساوه به بخش همودياليز، مجهز شدن بخشها به امكانات و تجهيزات مورد نياز با جلب كمك خيرين حوزه سلامت،تهيه دستگاه پلاسمافرز ( با توجه به اينكه در استان يك دستگاه وجود دارد كه بدليل استهلاك بالا دستگاه مدام خراب است)  هستند.

فتح آبادی گفت: ايجاد كلينيكCKD با توجه به اينكه بيشترين درصد علت ابتلا به دياليز بيماري ديابت و سپس فشارخون است ايجاد اين كلينيك در استان ضروری است.

کد خبر 2312212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha