۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۵۱

مدیر الکوثر در گفتگو با مهر:

چهره‌ واقعی ایران را به دنیا نشان می‌دهیم/ اخبار فرهنگی جهان اسلام در 20 دقیقه

چهره‌ واقعی ایران را به دنیا نشان می‌دهیم/ اخبار فرهنگی جهان اسلام در 20 دقیقه

مدیر الکوثر معتقد است این شبکه و دیگر شبکه‌های برون‌مرزی سازمان صداوسیما صرفا با نمایش حقایق جامعه ایران در ابعاد بین‌المللی و چه در ابعاد سبک زندگی ایرانی می‌توانند توطئه‌هایی را که برای نشان‌دادن چهره‌ای خشن از کشورمان به کار می‌رود، خنثی کنند.

علی خندق‌آبادی مدیر شبکه الکوثر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سیاست‌های این شبکه در مقابله با سیاه‌نمایی‌های رسانه‌های غربی علیه ایران اظهار کرد: ما در این زمینه سیاست‌های بسیار شفافی داریم و تصورمان این است که اگر حقایقی که در جامعه ایران وجود دارد، چه در ابعاد بین‌المللی و چه در حوزه سبک زندگی را در اندیشه و عمل به جهان بشناسانیم، چنین موضوعی نه تنها از بین‌برنده‌ توطئه‌هایی است که برای نشان‌دادن چهره‌ای خشن از کشورمان به کار می‌روند، بلکه می‌توانیم نوع جدیدی از سبک زندگی به شیوه اسلامی و منطبق بر سیاست‌ها و موازین جمهوری اسلامی را به دنیا معرفی کنیم.

مقابله با ایران و اسلام‌هراسی با ساخت سلسله‌برنامه‌ها

وی ادامه داد: طبیعتا اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی راهی برای تفرقه‌انداختن بین افکار عمومی، مردم جهان و جمهوری اسلامی است و رسالت ما این است که با سلسله برنامه‌هایی که می‌سازیم، با این موضوع مقابله کنیم.

خندق‌آبادی درباره جزئیات این برنامه‌ها توضیح داد: هم‌اکنون برنامه‌ صبحگاهی «صباح الکوثر» را داریم که در آن ابعاد مختلف خانواده را بررسی، مسئولیت‌هایی را که هر عضوی از خانواده دارد، مطرح و راه‌هایی را که برای از بین بردن معضلات خانواده وجود دارد، معرفی می‌کنیم.

معرفی ارزش‌های فرهنگی ایران در قالب اخبار فرهنگی

مدیر شبکه الکوثر همچنین درباره معرفی پیشرفت‌های علمی، هنری و فرهنگی در کشورمان گفت: ما هر هفته 20 دقیقه خبر فرهنگی داریم که فقط مخصوص این است که اخبار فرهنگی جهان اسلام را به سمع و نظر بیننده برسانیم و در این راه ارزش‌ها و بنیاد فرهنگی اسلام و جمهوری اسلامی را به دنیا معرفی کنیم.

با تبلیغات درباره طایفه‌ و قومی‌گرایی ایران مبارزه کردیم

خندق‌آبادی یادآور شد: برای این کار برنامه‌های گفتگومحور و ساختارهای مختلفی در نظر گرفته‌ایم. به طور مثال، ما چند سلسله برنامه درباره زنان با عنوان «زنان جنوب» ساخته‌ایم و هدفمان معرفی جایگاه عرب در کشورمان بوده است. چون خیلی تبلیغ می‌شد که جمهوری اسلامی ایران طایفه‌گرایی می‌کند و یا اینکه اقلیت‌های زبانی و قومی در ایران تحت فشار هستند.

وی از ساخت یک برنامه در این زمینه نام برد و گفت: ما برنامه‌ای تحت عنوان «زنان جنوب» ساختیم و زنان خبره و نخبه‌ای را که در جنوب ایران زندگی می‌کنند و عرب‌زبان هستند، معرفی کردیم. همچنین مجموعه برنامه‌هایی تحت عنوان «مجتمع» پخش می‌کنیم که فقط مخصوص زنان هست و بخشی از این برنامه مصاحبه با زنان موفق در تمام عرصه‌ها مانند ورزش، دینی، علمی، دانشگاهی و حتی دولتی است.

مخاطبان از نزدیک با واقعیت‌های ایران آشنا می‌شوند

مدیر شبکه الکوثر تلاش خود و همکارانش را نشان‌دادن وجود تلاش، نشاط، امید و زندگی در جامعه ایران عنوان کرد و ادامه داد: بخشی از بیینده‌هایمان که از خارج از کشور می‌آیند، از این شبکه بازدید می‌کنند و اخیرا گروه‌های رسانه‌ای از تونس، عراق و عمان داشتیم. این گروه‌ها به اینجا می‌آیند و علاوه بر اینکه درباره برنامه‌ها با ما صحبت می‌کنند، فضای جمهوری اسلامی را هم می‌بینند و متوجه می‌شوند آنچه که ما در برنامه‌هایمان نشان می‌دهیم، واقعیت جمهوری اسلامی است.

خندق‌آبادی در پایان گفت: سیاست ما برای سال 93 آشنایی و معرفی کشورمان و جذابیت‌های آن است و نشان دادن این موضوع که امید و نشاط در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.
 

کد خبر 2349486

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha