۲۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۲۷

آیت‌الله علم الهدی:

رژیم صهیونیستی با وجود حمایت قدرت‌های بزرگ در غزه شکست خورد

رژیم صهیونیستی با وجود حمایت قدرت‌های بزرگ در غزه شکست خورد

مشهد - خبرگزاری مهر: خطیب نماز جمعه مشهد مقدس گفت: رژیم اشغالگر قدس که تمام قدرت‌های سیاسی و اقتصادی او را حمایت می کردند در مقابل رزمندگان مقاومت شکست خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس در خطبه‌های این هفته و در کنار مضجع نورانی حضرت امام رضا (ع) با تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن گفت: این روزها مصادف با حادثه تاریخی غزوه حمراءالاسد است.

وی ادامه داد: در این جنگ پیامبر پرچم را به دست امیرالمومنین با وجود 90 زخم کاری داد و ما به عنوان فرزندان امیرالمومنین وارثان این ایستادگی هستیم.

وی افزود: ما در مقاومت وارثان غزوه حمراء الاسد هستیم و ما میراث بر حرکتی هستیم که می گویند، خدا ما را کافی است.

آیت‌الله علم الهدی گفت: علت اینکه در هر نقطه ای در خط، مقاومت می‌ایستد و چشم به ایران دارد این است که  پیامبر در غزوه الاسد پرچم را به علی(ع) دادند و ما فرزند همین علی هستیم و مقاومت شکست پذیر نیست چون علی شکست پذیر نیست.

از دشمن نترسید و خود را کوچک نشمارید

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به سخنان رهبری در دیدار سفرا، افزود: مقام معظم رهبری دراین دیدار سه اصل را بیان کردند. اصل اول این است که از صلابت دشمن نترسید اصل دوم می گوید به اسلام، انقلاب و این نظام ایمان داشته باشید و اصل سوم این است که به خودتان اطمینان داشته باشید  و خود را در مقابلب دشمن ناتوان نشمارید.

خطیب نماز جمعه مشهد با اشاره به جنگ اسرائیل علیه فلسطین گفت: در این جنگ کار به جایی رسید که که اسرائیلی که تمام قدرت‌های سیاسی و اقتصادی او را حمایت می کردند در مقابل رزمندگان مقاومت شکست خورد.

وی افزود: در این جنگ فرمانده نیروی هوایی اسرائیل که قوی ترین نیروی نظامی ارتش اسرائیل است از سمت خود عزل شد و حتی در ارتش نظامیان پا به فرار می گذاشتند.

این عضو مجلس خبرگان به مذاکرات اخیر حماس اشاره کرد و گفت: آنان در میز مذاکره مجبور شدند حصر غزه را بردارند اما در لفظ مشکل دارند.

وی گفت: آنان می گویند ما گذرگاه رفح را باز می‌کنیم در حالی که شکستن محاصره دریا مهم تر است.

آیت الله علم الهدی این شکست و ذلت را به آمریکا به عنوان حامی بزرگ اسرائیل نسبت داد و گفت: ما با مقاومت به این پیروزی رسیدیم چون امروز میراث داران امیرالمومنین پرچمدار این مقاومت در دنیای اسلامند.

آیت‌الله علم الهدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته و درکنار مرقد مطهر امام رضا(ع)گفت: برای تربیت دینی، دو چالش در خانواده‌ها وجود دارد؛ چالش اول، چالش در منبع و مرجعیت تربیت دینی است و چالش دوم درواقع آسیب در مرحله اجرای روش‌های تربیت دینی است.

امام جمعه مشهد گفت: از دیدگاه اسلام مرجعیت تربیت دینی با والدین است و متولی تربیت دینی فرزند، پدر و مادر است وحق پدر بر فرزند این است که برای وی نام نیکو انتخاب کندواو را نیکو تربیت سازد

ایشان با ذکرحدیثی از پیامبر اسلام گفت: هیچ پدری به فرزند خودش عطیه و اهدایی بالاتر از این نمی تواند بدهد که ادب نیکو و تربیت کامل به او هدیه داده باشد

رسانه، مهد کودک‌ها و مدارس، دو چالش در تربیت دینی

خطیب نمازجمعه مشهد در بخشی از سخنان خود در خطبه اول نماز جمعه گفت: دو چیز وجود دارد که تولیت پدر و مادر را در جریان تربیت دینی فرزند دچار چالش می‌کند؛ اول وجود مهدها و مدرسه‌ها و دوم وجود رسانه است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: چیزی که امروز در جامعه ما رسم است، بهترین مدارس که به نام غیرانتفاعی شناخته می شوند و مرجعیت تربیت فرزند را برعهده می گیرند، بچه ها را با اینترنت آشنا می کنند.

وی گفت: این بچه همچون بچه رهاشده نه‌ تنها در یک کوچه بی‌سروته و خیابان آلوده بلکه در یک محیط بی‌سر و تهی که با انواع و اقسام گرفتاری‌های اخلاقی، اجتماعی و مفاسد اخلاقی سر و کار دارد، این بچه که در سن 8، 10 و دوازده‌ سالگی قرار دارد، دیگر برای تولیت تربیتی پدر و مادر جایی باقی نمی‌ماند.

امام جمعه مشهد گفت: این رویکرد برخلاف اسلام است زیرا دین گفته است که بچه ها تا سن 21 سالگی و اوایل جوانی تحت تاثیر تربیت پدر و مادر باید باشند.

آسیب رهاسازی کودک درفضای مجازی زیاداست

امام جمعه مشهد، رها کردن یک بچه معصوم در فضای مجازی را به رها کردن بچه ای در یک فضای آلوده و دست افراد آلوده تشبیه کردند و ادامه داد: رها کردن فرزند در اینترنت بدون کنترل مانند این است که بچه ای را از شب تا صبح بیرون بفرستیم و آن کودک با هر کسی رفیق بشود.

ایشان تأکید کردند: بنده نمی‌خواهم بگویم اینترنت را از نظر توسعه علمی و شئون آموزشی نباید در اختیار بچه قرار دهیم و لازم نیست، این حرف را نمی‌زنیم، گاهی از اوقات وقتی ما برخی مسائل و مفاسد را از یک بعد بحث می‌کنیم، برخی جریان‌های آلوده، سوءاستفاده‌چی می‌آیند از یک‌طرف دیگر مسئله را سوژه عملیات روانی می‌کنند.

کد خبر 2350253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha