۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴

در کنکور امسال/

148 دانش آموز خراسان شمالی رتبه زیر هزار کسب کردند

148 دانش آموز خراسان شمالی رتبه زیر هزار کسب کردند

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در کنکور امسال 148 نفر از دانش آموزان این استان موفق به کسب رتبه زیر هزار در گروه های آزمایشی مختلف شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد لنگری صبح شنبه در بازدید از روند آماده‌سازی مدارس خراسان شمالی برای آغاز سال تحصیلی جدید، به نتایج دانش آموزان استان در کنکور سال 93 اشاره کرد و افزود: در کنکور امسال 10 هزار و 993 دانش آموز دختر و پسر خراسان شمالی در گروه‌های آزمایشی انسانی، علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، زبان و هنر شرکت داشتند.

وی اظهار داشت: بر اساس نتایج اعلام شده امسال 26 نفر از دانش آموزان این استان موفق به کسب رتبه زیر صد در کنکور سراسری شدند که این تعداد در سال گذشته 27 نفر بود.

به گفته لنگری همچنین امسال 148 نفر از دانش آموزان خراسان شمالی رتبه زیر هزار و 122 نفر نیز رتبه بین صد وهزار را کسب کرده اند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در کنکور سال گذشته 117 نفر از دانش آموزان استان رتبه زیر هزار و 90 نفر نیز رتبه بین صد تا هزار را کسب کرده بودند.

لنگری اظهار داشت: از 26 رتبه زیر صد کنکور سراسری امسال در خراسان شمالی سه نفر در منطقه دو و 23 نفر در منطقه سه کشور قرار گرفته اند که از این تعداد چهار نفر از شهرستان اسفراین، سه نفر بجنورد، 16 نفر شیروان و سه نفر نیز از شهرستان مانه و سملقان هستند.

به گفته وی از رتبه های زیر صد کنکور سراسری امسال در استان پنج نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، هفت نفر علوم تجربی، هشت نفر ریاضی و فیزیک، پنج نفر زبان و یک نفر نیز در گروه آزمایشی هنر موفق به کسب رتبه زیر صد شده اند.

لنگری افزود: از 148 رتبه کسب شده زیر هزار در خراسان شمالی نیز 36 نفر از شهرستان اسفراین، 25 نفر بجنورد، 69 نفر از شیروان، سه نفر از جاجرم و 15 نفر نیز از شهرستان مانه و سملقان به این موفقیت دست یافته اند.

وی عنوان کرد: همچنین از این تعداد 31 نفر در گروه آزماشی علوم انسانی، 46 نفر در علوم تجربی، 38 نفر در ریاضی و فیزیک، 29 نفر در زبان خارجی و دو نفر نیز در گروه آزمایشی هنر به این رتبه ها دست یافته اند.

لنگری در مورد پراکنش شهرستانی رتبه های برتر کنکوری در خراسان شمالی نیز اظهار داشت: در این زمینه شهرستان شیروان با کسب 61 درصد از رتبه های زیر صد و 43 درصد از رتبه های بین صد تا هزار کنکور سراسری در خراسان شمالی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی در زمینه کسب رتبه های زیر صد کنکور سراسری امسال در خراسان شمالی شهرستان اسفراین با 15 درصد و شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان با 12 درصد در رده های بعدی قرار دارند.

لنگری اظهار کرد: در زمینه کسب رتبه های بین صد تا هزار کنکور سراسری امسال در استان نیز بعد از شهرستان شیروان، شهرستان های اسفراین با 26 درصد و بجنورد با 18 درصد در رده های بعدی جای گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با جمعیت 900 هزار نفری 164 هزار دانش آموز دارد.

کد خبر 2350676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha