۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۳۸

حسینی خبر داد:

طرح تنفس جنگل ها شرکت سهامی جنگل شفارود را در آستانه ورشکستگی قرار می دهد

طرح تنفس جنگل ها شرکت سهامی جنگل شفارود را در آستانه ورشکستگی قرار می دهد

رشت – خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت سهامی شفارود گفت: مصوبه دولت در تاریخ 16 دی ماه سال 1392 مبنی بر تنفس جنگل ها به مدت 10 سال، این شرکت را در آستانه ورشکستگی قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، فیض الله حسینی عصر شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه امسال 6 هزار مترمکعب چوب صنوبر در خرفکل چوبر شفت برداشت می شود، افزود: عمر مفید درخت صنوبر برای بهره برداری 15 سال بوده و این در حالیست که درختان برداشت شده در حوزه جلگه 30 سال سن دارند.

وی اظهار داشت: بر این اساس بیشتر این درختان صنوبر از دورون پوکیده شده اند و از ارزش آنها کاهسته شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی شفارود ادامه داد: درختان ارزشمند هیرکانی کوهستان که قدمتی طولانی دارند پس از گذشت 100 سال باید مورد بهره برداری گیرند تا بیشترین میزان چوب تولیدی به دست آید.

وی با بیان اینکه تعداد ناکافی قرق بانان منابع طبیعی که بیش از 400 هزار هکتار از جنگله های استان را محافظت می کنند ناشی از کمبود منابع و تجهیزات است، گفت: منابع طبیعی گیلان با این امکانات ناچیز همواره کمر همت به نگهداری از جنگل های استان بسته است.

حسینی با تاکید بر اینکه مصوبه دولت در 16 دی ماه 92 مبنی بر تنفس جنگل ها، شرکت سهامی جنگل شفارود را در آستانه ورشکستگی قرار می دهد، یادآور شد: این مصوبه دولت باید بعد از گذشت یک سال مطالعه صورت می گرفت در حالی که از امسال به یکباره آن هم در مدت 10 سال اجرایی شده است.

 

 

کد خبر 2351137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha