۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۰۸

چند خبر از رادیو و تلویزیون

مهدی هاشمی دچار «دردسرهای عظیم» شد/ ترویج ارزش‌های اخلاقی در «صبح روشن»

مهدی هاشمی دچار «دردسرهای عظیم» شد/ ترویج ارزش‌های اخلاقی در «صبح روشن»

اظهار نظرهای مهدی هاشمی درباره بازی در سریال «دردسرهای عظیم» و سروش صحت درباره کارگردانی «شمعدونی»، پخش مجموعه «اتاق سحر آمیز» از شبکه پویا، بازگویی سندی پر افتخار از انقلاب اسلامی‌در مستند «بسته57»، نگاهی به عملکرد یکساله دولت در زمینه کار و رفاه اجتماعی در برنامه «پایش»، برگزاری اختتامیه جشنواره «نردبان»، استفاده از دکور و مجریان «گل آموز» در فیلم سینمایی «دزد و پری» و آمدن دکتر «ژیواگو» به رادیو نمایش از تازه‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون است.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ مهدی هاشمی‌ که در حال حاضر ایفای نقش مهندس فرحان در مجموعه تلویزیونی «دردسرهای عظیم» را برعهده دارد، این کاراکتر را شخصیتی خاص با مشکلات و پیچیدگی‌های خاص خود دانست.

وی درباره این سریال گفت: مهندس فرحان کاراکتری است که در درجه اول از نظر سنی به من نزدیک است. به هر حال من و چند بازیگر دیگر در سینما و تلویزیون هستیم که از نظر شرایط سنی به این نقش‌ها نزدیک هستیم و باید هم ایفای آنها را برعهده بگیریم.

هاشمی افزود: مردم تاکنون بازی من را معمولا در نقش‌هایی خاص دیده‌اند. مهندس فرحان هم در سریال «دردسرهای عظیم» چنین نقشی است. فرد خاصی که با مسائل و مشکلات خاص دست و پنجه نرم می‌کند.

بازیگر فیلم «بیست» با بیان اینکه این سریال سومین همکاری او با تهیه کنندگان این پروژه بعد از سریال‌های «کارآگاهان» و «طلسم شدگان» است، ادامه داد: به نظر من این سریال از دو کار قبلی، با  این تیم تهیه‌کنندگان بهتر و در مجموع سریال خوبی شده است.

«شمعدونی» جدی‌ترین سریال طنزم است   

سروش صحت کارگردان سریال در حال تولید «شمعدونی» این مجموعه را اثری دارای کاراکترها و شخصیتهای جدید دانست که موقعیت خنده دار داستانی آن را به سمت طنز سوق می‌دهد.

وی با توضیح درباره داستان این سریال گفت: «شمعدونی» قصه داماد و برادرزنی است که هم همدیگر را بسیار دوست دارند و هم دچار مشکلاتی با هم هستند و این موضوع مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

این بازیگر با اشاره به اینکه «شمعدونی» جدی‌ترین سریال طنزی است که تاکنون کارگردانی کرده است، ادامه داد: هیچ کدام از بازیگران در این سریال ویژگی طنز خاصی ندارند. شوخی‌های زیادی در سریال ندارند. حتی به جز یکی از شخصیت‌ها هیچ کدام طنز هم بازی نمی‌کنند بلکه در جریان اتفاقات و مسیر زندگی روزمره‌شان ماجراهای طنزی به وجود می‌آمد که خنده دار است.

کارگردان سریال «پژمان» در پاسخ به اینکه چرا خود به عنوان بازیگر در «شمعدونی» ایفای نقش نکرده است، افزود: این اتفاق یک دلیل ساده دارد. به نظرم بازیگرانی که در حال حاضر شخصیتهای «شمعدونی» را بازی می‌کنند، برای ایفای این نقشها توانمندترند.

صحت که کارگردانی سریال «ساختمان پزشکان» را هم در کارنامه کاری خود دارد، درباره علت نوشته شدن فیلمنامه توسط خودش و ایمان صفایی و عدم حضور برادران قاسمخانی در تیم نویسندگان خاطرنشان کرد: پیمان و مهراب قاسم خانی بهترین نویسنده‌های طنز ایرانند. وقتی متن‌های آنها را کارگردانی می‌کنی هم برایت لذت بخش است هم خیالت راحت است اما هنگام کلید خوردن این پروژه آنها سر کار دیگری حضور داشتند و امکان نوشتن فیلمنامه «شمعدونی» برایشان فراهم نبود. برای همین خودم و ایمان صفایی نوشتن متن را برعهده گرفتیم که هنوز هم نگارش آن ادامه دارد. همچنین مهراب قاسمخانی به عنوان طراح صحنه و پیمان به عنوان مشاور پروژه در مجموعه حضور دارند.

«افلاکیان» شرح حال عرفا را بازگو می‌کند

برنامه «افلاکیان» هر روز در شبکه آموزش سیما زندگی بزرگان دینی و عرفای معاصر ایران را بازگو می‌کند.

این برنامه که گویندگی آن را همت مومیوند بر عهده دارد، در قالبی روایی در هر قسمت به معرفی یکی از بزرگان و اساتید عرفان و مختصری از شرح حال و زندگی این بزرگان می‌پردازد و هر روز ساعت 13:45 از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

پخش مجموعه «اتاق سحر آمیز» از شبکه پویا

مجموعه «اتاق سحرآمیز» در دو فصل 13 قسمتی آماده و در حال پخش از شبکه پویا است.

این مجموعه انیمیشنی با همکاری واحد انیمیشن سیمای مرکز همدان و  به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا در سال 1391 تولید شده است.

«اتاق سحرآمیز»، روایتگر حوادث و داستان‌های اتاقی است که در آن همه وسایل باهم دوست هستند و در مواقع نیاز به همدیگر کمک می‌کنند.

در این مجموعه فانتزی؛ یک چراغ قوۀ نارنجی رنگ، به عنوان شخصیت اصلی به ایفای نقش پرداخته و اغلب ماجرای اتاق سحر آمیز را حول خود رقم می‌زند.

در ساخت این مجموعه انیمیشنی تلاش شده تا با جان بخشی به اشایی نظیر چراغ مطالعه، ساعت، کلید، گلدان، آبپاش، لیوان و پارچ  تنوع ذهنی برای مخاطب خردسال فراهم شود.

کارگردانی «اتاق سحر آمیز» را که هر روز ساعت 16:25 از شبکه پویا پخش می‌شود، محمدمهدی خداکرمی برعهده دارد.

دکتر «ژیواگو» به رادیو نمایش می‌آید

رمان معروف دکتر ژیواگو اثر بوریس لئونیدوویچ پاسترناک ، نمایش رادیویی شد.

این رمان با تنظیم رادیویی حسین فلاح، داستان زندگی یک پزشک روسی به نام یوری آندریویچ ژیواگو است پس از انقلاب 1917، هنگامی‌که دکتر ژیواگو نخستین بار به مسکو باز می­گردد، سرایدارشان مارکل از او استقبال می­‌کند و...

این نمایش به کارگردانی محمد عمرانی، تهیه کنندگی عذرا وکیلی، گویندگی مریم نشیبا و با هنرمندی رضا عمرانی، مهین نثری، ایوب آقاخانی، مجید حمزه، علی تاجمیر، عبدالعلی کمالی، امیر عباس توفیقی، حمید یزدانی، امیر جوشقانی و به صدابرداری پیروز صدرایی، افکتور فرشاد آذرنیا هر شب ساعت 23:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

بازگویی سندی پر افتخار از انقلاب اسلامی‌در مستند (بسته57)

در پی درگذشت برجسته ترین خبرنگار و مفسر رسانههای آلمان (پیتر شولاتور) بزودی از آخرین گفتگوی وی با گروه مستند ساز ایرانی رونمایی می‌شود.

در این فیلم یکی از اسناد پر افتخار انقلاب که تا کنون بازگو نشده در گفتگو با وی وتنی چند از یاران امام (ره) برای نخستین بار به تصویر درآمده است.

شولاتور که به همراه عده از خبرنگاران بین المللی در پرواز خاطره انگیز 57حضور داشته و به همراه امام (ره) به ایران سفر کرده بود در حین پرواز از سوی امام (ره) ماموریتی مهم به او محول می‌شود.

فیلم مستند 57 به کارگردانی مهرداد غفارزاده و تهیه کنندگی شهرام میلانی معتمد به واکاوی این خاطره منحصر به فرد انقلاب می‌پردازد. این گروه مستند ساز یک ماه پیش در پی سفر به برلین آلمان موفق شدند ضمن تحقیقات پیرامون این واقعه پنهان مانده با پیتر شولاتر ملاقات و گفتگو کنند.

این تصاویر در آخرین روزهای حیات این خبرمگار 90 ساله صورت گرفته که به نوبه خود حائز اهمیت است.

فیلم «مستند بسته 57» به سفارش مرکز بسیج صداوسیما و از تولیدات گروه تلویزیونی این مرکز است که هم اینک مراحل پایانی فنی و صداگذاری خود را سپری می‌کند.

بنا به گفته تهیه کننده مرکز بسیج صداوسیما در نظر دارد بر اساس این فیلم مستند و تحقیقات انجام گرفته ، سریالی به همین نام در 10 قسمت 45 دقیقه ای تهیه و تولید کند که مراحل نگارش آن به پایان رسیده است.

فیلم تلویزیونی «روشنای حقیقی» کلید خورد

این فیلم تلویزیونی به کارگردانی مجید سروینی داستان کمال و رحیم، دو برادری است که سال‌ها است با هم اختلاف دارند، اما فرزندان آنها برای برگزاری یک مسابقه قرآنی، دوستی صمیمی با هم برقرار می‌کنند همین دوستی باعث ماجراهای بین این دو برادر می‌شود.

به گفته داریوش سهرابی مجری طرح «روشنای حقیقی» این فیلم روز شنبه در روستایی در ساری کلید خورده است و تا 20 روز آینده تصویر برداری آن ادامه دارد.

مهرداد ضیایی، شیوا ابراهیمی، محمد حسین شمس آستانه و تعدادی از بازیگران محلی در این فیلم بازی می‌کنند.

دکور «گل آموز» اولین لوکیشن فیلم سینمایی «دزد و پری» شد

عوامل فیلم سینمایی «دزد و پری» به تهیه کنندگی بهروز مفید که برای جشنواره کودک تهیه می‌شود در برنامه گل آموز حاضر شدند.

عوامل فیلم سینمایی «دزد و پری» به تهیه کنندگی بهروز مفید که برای جشنواره کودک تهیه می‌شود در برنامه «گل آموز» حاضر شدند و سکانس اول فیلم را در این برنامه ضبط کردند.

در این فیلم سینمایی بهنوش بختیاری به عنوان مجری برنامه ایفای نقش می‌کند و رابعه اسکویی و رامین ناصرنصیر نیز حضور دارند.

با توجه به اینکه برنامه «گل آموز» اولین برنامه‌ای است که اجرای آن را کودکان به عهده دارند چهره‌های این برنامه در فیلم سینمایی «دزد و پری» بازی می‌کنند.

برنامه «زنده گل آموز» به تهیه کنندگی سارا روستا پور هر روز با آیتم‌های آموزشی و شاد ویژه کودکان برای بالا بردن سطح خلاقیت، استعداد و مهارت آموزی در ساعت 14:30 از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

پخش مجموعه‌ای به مناسبت بازگشت آزادگان

در آستانه 26 مرداد آغاز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی(1369) مجموعه آزادگان از امروز از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

این مجموعه شامل 15 قسمت20 دقیقه‌ای است که امروز ساعت 17 اولین قسمت آن پخش می‌شود.

به گفته مدیر گروه تلویزیونی شاهد شبکه یک سیما، در این مستند 15 آزاده سرافراز درباره خاطرات دوران اسارت خود گفتگو کردند.

سید مرتضی حسینی افزود: این مجموعه دوبخش تهیه شده که شامل مصاحبه آزادگان و بازسازی خاطرات آزادگان در زمان اسارت در زندانهای بعثی است.

تهیه کننده این مجموعه تلویزیونی بنیاد شهید استان البرز است که با نظارت گروه تلویزیونی شاهد شبکه یک تهیه شده است.

مجموعه آزادگان از امروز شنبه تا پنجشنبه 31 مرداد ساعت 17 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

نگاهی به عملکرد یکساله دولت در زمینه کار و رفاه اجتماعی در برنامه «پایش»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در برنامه پایش، درباره عملکرد یکساله  و سیاستهای آینده این وزارتخانه با مردم سخن می‌گوید.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در برنامه پایش یکشنبه شب که ساعت 23:15 از شبکه یک پخش می‌شود علاوه بر تشریح عملکرد وزارتخانه تحت مسئولیتش به سوالات بینندگان پاسخ می‌دهد.

به گفته شریفی علاقمندان می‌توانند عکس ، فیلم و سوالاتی را که مایل هستند از وزیر کار در برنامه پایش امشب پرسیده شود را از طریق شبکه اجتماعی برنامه پایش به آدرس (http://social.payeshtv1.ir) ارسال کنند.

سوال نظرسنجی برنامه امشب پایش نیز به این شرح است : پس از مصاحبه‌های وزرا و برگزاری همایش بزرگ هفته گذشته ، آیا طرح دولت برای خروج از رکود ، برای شما شفاف و روشن شده است ؟ 1- بله 2- خیر

علاقمندان به شرکت در نظرسنجی می‌توانند عدد گزینه مورد نظر خود را از طریق سامانه 5000117 ارسال کنند.

خاطرنشان می‌شود برنامه پایش کاری از گروه اقتصاد شبکه یک سیما است که یکشنبه شب‌ها با اجرای مرتضی حیدری و کیاداوود اسفندیاری یکشنبه شبها، ساعت حدود 23 از شبکه یک پخش می‌شود.

برگزاری اختتامیه «نردبان»

اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس مردمی‌ و نیمه حرفه‌ای «نردبان» یکشنبه هفته آینده، دوم تیر ماه برگزار می‌شود.

الهام عادلی تهیه کننده و مجری «نردبان» ضمن اعلام این خبر، افزود: دومین جشنواره فیلم و عکس آماتور و نیمه حرفه‌ای «نردبان» با استقبال کمی‌ و کیفی مخاطبان مواجه بود و بنا بر تایید هیات داوران محمد عارف، حمید سهیلی، احمد ظریف رفتار، جمال اسکویی و کامبیز باقری سطح کیفی مستندهای جشنواره به مراتب بهتر از جشنواره گذشته بود و این نشان می‌دهد برنامه « نردبان » توانسته است طی یک سال گذشته در آموزش به مستندسازان نیمه حرفه ای موفق عمل کند. ضمن این که اضافه شدن بخش عکس مستند نیز به رونق جشنواره امسال کمک کرد.

عادلی توضیح داد: از نظر کمی‌ نیز آثار بسیار زیادی به دست ما رسید که فراتر از حد انتظار بود. با این حال قضاوت درباره برخی از مستندهایی را که پس از تاریخ تعیین شده به دبیرخانه نردبان ارسال شدند به جشنواره سوم موکول کردیم و در نهایت 160 فیلم مستند و 1500 عکس برگزیده مورد قضاوت قرار گرفتند. آثاری که از تمام مناطق ایران به دست ما رسید. مستندسازان ما نیز طیف مختلفی را در برمی‌گیرند. از کودک 6 ساله تا پیرمرد بالای 50 سال در جشنواره امسال شرکت کرده‌اند.

این تهیه‌کننده مستند درباره سطح کیفی آثار این جشنواره و تمایز آن از بقیه جشنواره‌ها گفت: درست است که مستندهایی که در «نردبان» شرکت می‌کنند لقب مستندهای آماتور و نیمه حرفه‌ای را گرفته‌اند اما باید توجه کرد این تنها در میزان امکانات مستندساز است و آثار برگزیده جشنواره «نردبان» در جشنواره‌های مختلف نیز برنده جوایز برتر شده‌اند. البته فیلم‌های بسیار حرفه‌ای از نظر امکانات ساخت نیز به دست ما می‌رسید که با توجه به قوانین جشنواره تنها دیده شدند و از آنها تشکر شد. اما جزو برگزیدگان نهایی ما قرار نگرفتند.

در پایان الهام عادلی ضمن اشاره به رونمایی از تندیس جشنواره عنوان کرد: در اختتامیه نردبان به نزدیک به بیست اثر برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد و البته آثار برتر نیز علاوه بر لوح تقدیر و جوایز نفیس ، تندیس ویژه « نردبان » را نیز دریافت می‌کنند.

ترویج ارزشهای اخلاقی در صبح روشن

رادیو معارف به بررسی پیش داوری و قضاوت در روابط بین فردی و اجتماعی می‌پردازد.

«صبح روشن»، برنامه‌ای است اجتماعی كه در جهت ترویج ارزش‌های اخلاقی و نهادینه سازی هنجارهای اجتماعی و اصلاح آسیب‌های رفتار عمومی طراحی و تولید شده است.

این برنامه با هدف شناساندن ارزش‌های اخلاقی اجتماعی به جامعه، تحقیر رفتارهای مغایر با فرهنگ اسلامی و اصلاح رفتارهای جامعه روی آنتن می‌رود.

«صبح روشن» در این هفته با كارشناسی حجت الاسلام مهدی عباسی(پژوهشگر در حوزه اخلاقی و اجتماعی) و فرح بخش (روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی) به بررسی پیش داوری و قضاوت در روابط بین فردی و اجتماعی می‌پردازد.

ساماندهی رفتارهای اجتماعی بر اساس الگوی دینی، تحقیر رفتارهای مقایر با فرهنگ اسلامی و تقبیح ناهنجاریهای اسلامی از جمله محورهای دیگر این برنامه است.

«صبح روشن» كاری از گروه معارف و جامعه به تهیه و سردبیری محمد حسن جلالی و اجرای رضا هدایت فر روزهای شنبه تا دوشنبه ساعت 9 پخش می‌شود.

کد خبر 2351746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha