۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۲۱:۲۲

 تکواندو نظامیان جهان - تهران؛

یعقوبی سومین طلای ایران را کسب کرد/ قشقایی حذف شد

یعقوبی سومین طلای ایران را کسب کرد/ قشقایی حذف شد

روز نخست از بیست دو دومین دوره رقابتهای تکواندو نظامیان جهان با کسب سه مدال طلا در دو بخش پومسه و مبارزه برای نمایندگان کشورمان همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این مسابقات که با حضور 141 تکواندوکار از 17 کشور در سالن خانه تکواندو جریان دارد، تکواندوکار وزن 58- کیلوگرم کشورمان با شکست همه رقبا روی سکوی قهرمانی ایستاد. ابوالفضل یعقوبی نماینده ایران در این وزن دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و سپس نماینده تونس را 15 بر یک شکست داد. وی سپس "هانگ مین" از ویتنام را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی هم مقابل "شالوا" از روسیه با نتیجه 13 بر یک صاحب پیروزی شد و به دیدار نهایی راه يافت. 

یعقوبی برای کسب مدال طلا در دیدار پایانی برابر "ژی هو آ" از چین قرار گرفت و در دیداری نزدیک  4 بر 2 به برتری دست يافت و مدال طلا را به گردن آویخت. نماینده روسیه به همراه "فرناندز" از برزیل به مدال برنز این وزن دست پیدا کردند.

تیم تکواندو نیروهای مسلح در وزن 87+ کیلوگرم نیز یک نماینده داشت. کاظم قشقایی در جدال با "تین آردیاز" از روسیه بازنده میدان را ترک کرد و از دور مسابقات کنار رفت. این تکواندوکار روس در ادامه رقبای خود را شکست داد و به دیدار پایانی راه يافت که در نهایت 7 بر 5 مقابل "رویی" از چین نتیجه را واگذار کرد. در این وزن نماینده چین طلا گرفت، روسیه به نشان نقره دست يافت و "داس سانتوس" از برزیل و "گریگوریکایان" از ارمستان مشترکا سوم شدند.

برای تکواندو ایران امروز دو مدال طلا هم در بخش پوسمه به دست آمد. در رده سنی 31 تا 40 سال، علی سلمانی با کسب 15.7 امتیاز طلا گرفت. "اورج آگودلا" از کلمبیا با کسب 14.13 امتیاز به عنوان نایب قهرمانی رسید و "لوییز ناسیمنتو" از برزیل با کسب 10.43 امتیاز عنوان سوم را بدست آورد. ضمن اینکه اکبر فروزان در رده سنی 18 تا 30 سال با کسب 15.61 امتیاز مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد. "تان هونگ هو" از ویتنام هم با کسب 13.96 امتیاز عنوان دوم را بدست آورد و "وراسینگ ایوک" از سریلانکا با 13.40 امتیاز سوم شد

فردا دوشنبه در روز سوم این مسابقات تکواندوکاران در اوزان 54- ،63- ، 74- و 87- کیلوگرم به دیدار رقبای خود می‌روند که از تیم ایران محمد کاظمی، سینا بهرامی، احسان امینی و امید عمیدی به میدان خواهند رفت.
 
کد خبر 2351917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha