۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۰۴

مدیر هنرهای‌ نمایشی حوزه هنری:

بخش تئاتر حوزه هنری در رقابت با ارشاد نیست/ حامی جوانان هستیم

بخش تئاتر حوزه هنری در رقابت با ارشاد نیست/ حامی جوانان هستیم

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بر این موضوع تاکید کرد که هدف این مرکز رقابت با وزارت ارشاد نیست و تمرکز حوزه هنری بر حمایت از جوانان است.

رحمت امینی درباره وضعیت برگزاری جشنواره تئاتر «سوره ماه» و برنامه ریزی‌های مدنظر برای ایجاد فضای حرفه‌ای تئاتر با حضور هنرمندان شناخته شده این عرصه و اجرای آثار در سالن‌های تئاتری حوزه هنری به خبرنگار مهر گفت: هنرمندانی که در چند دوره اخیر جشنواره تئاتر «ماه» که طی 3 دوره اخیر با عنوان «سوره ماه» برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند در 2 گروه هستند. یک گروه که 70 درصد این تقسیم بندی را به خود اختصاص می‌دهد، هنرمندان جوان تئاتر استان‌ها هستند که در حد بضاعت از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی تأکید کرد: در دوره‌های اولیه برگزاری جشنواره تئاتر ماه، فضایی رقابتی با جشنواره فیلم فجر شکل گرفت که در کوتاه مدت جواب می‌داد ولی هدف حوزه هنری در تئاتر رقابت با وزارت ارشاد نیست. طی 3 سال اخیر فعالیت تئاتر حوزه هنری را در فرآیندی تعریف کردیم که طی آن نام‌هایی نظیر محمودرضا رحیمی، سعید اسدی و حمیدرضا نعیمی که با جوانان عجین هستند، با جوانان تئاتری کار کنند و آثاری را به صحنه ببرند. این عملکرد در درازمدت جواب می‌دهد و حرکت و کاری ویترینی نیست.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری متذکر شد: اگر از جوانان غافل شویم دیگر در آینده درخشندگی وجود نخواهد داشت. می‌توانم از چهار کارگردان درجه یک برای اجرا در سالن‌های حوزه هنری دعوت کنم که به طور حتم این اجراها با استقبال مواجه می‌شوند و سود اقتصادی نیز خواهند داشت ولی هدف ما در حوزه هنری اینگونه فعالیت در تئاتر نیست زیرا تماشاخانه ایرانشهر و مجموعه تئاتر شهر به این شکل فعالیت می‌کنند. هدف ما در حوزه هنری حمایت از جوانانی است که قصد تولید و اجرای تئاتر دارند ولی راهی برای ورود و اجرا در تئاتر شهر یا سالن‌های دیگر ندارند.

امینی با بیان این نکته که مدیری با افکاری ایستا نیست، یادآور شد: طی 3 سالی که بنده برگزاری جشنواره تئاتر «سوره ماه» را بر عهده داشته‌ام، هر سال با تغییراتی کارشناسانه در برگزاری و ساختار جشنواره «سوره ماه» مواجه شدیم. به همین دلیل برای نیمه دوم سال برنامه‌هایی داریم که برخی از کارگردان‌هایی که آثارشان به لحاظ کیفی جواب داده، با جوانان در حوزه هنری کار کنند و اثری را روی صحنه ببرند.

کد خبر 2353260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha