۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۵۸

مقیمی:

کلید اقتصاد پویا در خانواده ها به دست زنان است/ ریشه طلاق در مسائل اقتصادی است

کلید اقتصاد پویا در خانواده ها به  دست زنان است/  ریشه طلاق در مسائل اقتصادی است

اراک – خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی گفت: کلید اقتصاد پویا در خانواده ها به دست زنان است و برای حل مشکلات اقتصادی باید به این نقش توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر روز سه شنبه با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده برگزار شد افزود: نقش زنان در ارتقا فعالیت های اقتصادی خانواده ها نقشی بی بدیل است و اگر دنبال حل مشکلات اقتصادی پیش روی جامعه هستیم باید به ترویج فرهنگ صرفه جویی در خانواده ها بپردازیم.

وی با اشاره به نقش زنان در تشویق خانواده های خویش به تلاش در حوزه فعالیت های اقتصادی و تولیدی گفت: امروز زنانی که توانسته اند با تشویق خانواده های خود در امر کار و تلاش عرضه محصولات تولیدی موفق عمل کنند با مشکلات اقتصادی کمتری به نسبت سایر خانوارها مواجه اند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: زنان ثابت کرده اند هرجا این قشر برای بارور شدن اقتصاد خانواده و اهل خانه تلاش کند اقتصاد ان خانوار پویا تر و مشکلات اقتصادی کمتر خواهد شد.

مقیمی با بیان این که ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی اعم از طلاق در مسائل اقتصادی پیش روی خانواده ها قرار دارد گفت: پایین بودن اقتصاد خانواده ها و نامتعادل بودن خواسته ها با میزان درآمدها همواره موجب شکب گیری مشکلات فرهنگی و اجتماعی چون طلاق در جامعه می شود.

زنان نقش موثری در اقتصاد خانواده ها دارند

وی با بیان اینکه زنان نقش موثری در اقتصاد خانواده ها دارند گفت: تربیت نسلی موفق در اقتصاد توسط جامعه زنان و مادران موفق در این حوزه صورت می گیرد.

استاندار استان مرکزی در ادامه بر ضرورت مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز برنامه پنجم توسعه استان در حوزه زنان و خانواده گفت:  تمامی دستگاه های اجرایی باید با توجه به نوع وظایف خود زمینه تحقق اهداف این برنامه را در  استان فراهم کنند.

مقیمی تاکید کرد: وجود مشکلات فرهنگی و اجتماعی پیش روی استان در جامعه  شهری، روستایی و عشایری  رسالت دستگاههای اجرایی را در راستای قوام خانواده ها و ایجاد شرایط مطلوب در این حوزه سنگین تر کرده است.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 93 تحت عنوان سال اقتصاد و فرهنگ  گفت: این عنوان در کنار مسائل فرهنگی پیش روی کشور و مشکلات اقتصادی موجود تلاش مضاعفی را از سوی مسئولین طلبیده تا در حرکتی جهادی بسترهای لازم برای حل مشکلات فوق را ایجاد کنند.

استاندار مرکزی خطاب به دستگاه های اجرایی فرهنگی گفت: باتوجه به اینکه برنامه ریزی در حوزه فرهنگی نیازمند بهره مندی از تخصص و تجربه در این حوزه است و هر کس نمی تواند به بررسی چالشهای و برنامه ریزی برای این حوزه بپردازند فلذا بر مسئولین حوزه فرهنگی است تا با نگاهی موشکافانه ضمن بررسی مسائل و مشکلات موجود به برنامه ریزی برای ارتقا حوزه فرهنگی را بالاخص در بخش خانواده و بانوان بپردازند.

مقیمی در ادامه به مشکلات فراروی جامعه زنان کشور و استان مرکزی در حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی اشاره کرد و گفت: تلاش در جهت رفع این مشکلات و بهره مندی زنان از حقوق شهروندی خویش از اولویت های کاری دولت یازدهم است.

وی با تاکید بر ضرورت نگاه دقیق و عمقی به جایگاه زنان در جامعه بیان داشت: نقشی که زنان در  تربیت فرزندان و نسل آینده کشور عهده دارند برکسی پوشیده نیست و اگر خواهان نسلی سالم و شاداب هستیم باید به حوزه زنان نگاهی ویژه داشته باشیم.

استاندار مرکزی افزود: نظام جمهوری اسلامی بستر لازم برای حضور قدرتمند زنان در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی را فراهم کرده و این مهم توقع زنان را نظام افزایش داده است.

مقیمی گفت: استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی و فرهنگی در کشور مطرح است و این جایگاه باعث شده تا زنان استان به موازات توسعه صنعتی و فرهنگی جایگاهی ویژه برای خود از مسئولان توقع داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز زنان استان مرکزی با حضوری پررنگ در عرصه های مختلف علمی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی گوی رقابت را از مردان ربوده و این بیانگر توجه ویژه زنان به جایگاه خود است.

ستاد سرشماری کشاورزی در استان مرکزی تشکیل شد

مدیرکل دفتر امور آمار و اطلاعات استانداری استان مرکزی نیز در این جلسه از  تشکیل ستاد اجرایی سرشماری کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: چهارمین سرشماری سراسری کشاورزی از پنجم مهرماه لغایت 18 آبان ماه امسال به مدت 40 روز و به صورت همزمان در سراسر کشور انجام می شود.

مسعود اخوان افزود: این سرشماری نخستین سرشماری تمام الکترونیک کشور  است که در حوزه کشاورزی  انجام می شود.

وی یاد آور شد:  در این سرشماری 122 مامور با مراجعه به 159 حوزه آمارگیری استان بدون استفاده از پرسشنامه و با در اختیار داشتن تبلت به بهره برداران بخش کشاورزی در روستاها ، شهرها و عشایر مراجعه و نسبت به جمع اوری اطلاعات و داده های این بخش اقدام می کنند.
 
مدیرکل دفتر امور آمار و اطلاعات استانداری استان مرکزی  با بیان این که ستادهای شهرستانی این سرشماری با مسئولیت فرمانداران در حال شکل گیری است گفت: تمامی امور برنامه ریزی ، آموزش امارگیران، تجهیزات و مراحل تخصصی کسب و ارسال داده ها از طریق این ستادها دنبال می شود.

اخوان ادامه داد: در این سرشماری نام بهره برداران، کد پستی محل سکونت، سن، جنس، سواد و تحصیلات، نوع کاربری اراضی کشاورزی ، نوع و میزان محصولات تولیدی، در تمامی رده های کشت زراعی، گلخانه ای، باغی، دامپروری و شیلات و زنبور داری و پرورش کرم ابریشم جمع آوری و بعد از ادیت در مرحله استانی به صورت الکترونیکی به مرکز امار کشور ارسال می شود.

کد خبر 2353384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha