۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۷

طی سه هفته اخیر؛

1200 تن میگو در آبهای بوشهر صید شد/ افزایش 13 درصدی صید

1200 تن میگو در آبهای بوشهر صید شد/ افزایش 13 درصدی صید

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر‌کل شیلات استان بوشهر گفت: طی سه هفته اخیر یک‌هزار و 200 تن میگو در آبهای بوشهر صید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین بهمنیاری ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر از قطب‌های تولید آبزیان در شکور است و نقش بسیار مهمی در تولید ماهی و میگو به عنوان دو آبزی پر مصرف کشور دارد که هم در بخش صید و هم در بخش پرورش آبزیان فعال است.

وی با اشاره به فعالیت 10 هزار صیاد در استان بوشهر برای صید میگو، اضافه کرد: سه هفته از آغاز زمان صید در استان بوشهر می‌گذرد که بیش از یک‌هزار و 200 تن میگو توسط صیادان در آب‌های استان بوشهر صید شده است.

مدیر‌کل شیلات استان بوشهر از افزایش 13 درصدی میزان صید میگو در استان بوشهر طی مدت یاد شده نسبت به متوسط 10 سال اخیر خبر داد و افزود: میزان صید نسبت به سال گذشته کمتر شده ولی به نسبت 10 سال اخیر دارای افزایش بوده است.

مجوز برای خروج کشتی‌های صیادی صادر نشده است

وی ادامه داد: میزان صید استان بوشهر سال گذشته دو هزار و 400 تن میگو بود که امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 53 درصدی هستیم ولی رشد 13 درصدی را نسبت به میانگین 10 سال اخیر شاهد بوده‌ایم.

بهمنیاری ادامه داد: صید میگو در استان بوشهر امسال با استفاده از قایق‌های صیادی و لنج‌ها انجام می‌شود و مجوز صید برای خروج کشتی‌های صیادی صادر نشده است که علت آن کاهش میزان ذخایر میگو در آب‌های استان بوده است.

مدیر‌کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه صید میگو در استان بوشهر همچنان ادامه دارد، اذعان داشت:  30 درصد صید میگو در اختیار مردم بوشهر با قیمت مصوب قرار می‌گیرد.
 

کد خبر 2354579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha