۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۵۹

مشاور امور بانوان وزیر کشور:

فقر آگاهی بزرگترین مشکل جامعه زنان/ عملکرد استان مرکزی در تشکیل کمیته های تخصصی الگوی کشور باشد

فقر آگاهی بزرگترین مشکل جامعه زنان/ عملکرد استان مرکزی در تشکیل کمیته های تخصصی الگوی کشور باشد

اراک – خبرگزاری مهر: مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور گفت: فقر آگاهی در بخشهای مختلف بزرگترین مشکل جامعه زنان کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، فهیمه فرهمندپور ظهر پنجشنبه در نشست مشترک با اعضا کمیته های تخصصی کارگروه امور بانوان وخانواده استان مرکزی گفت: عدم آگاهی زنان به حقوق شهروندی خویش باعث شده تا این قشر نتوانند به حقوق قانونی خویش دست یابند.

وی با بیان اینکه زنان جامعه ما نیازمند آموزش، مدیریت زمان و مدیریت عمر به زنان هستیم گفت: متاسفانه بخش قابل توجهی از عمر مفید زنان ما پای شبکه های تلویزیونی و فیلمهای تکراری در حال از بین رفتن است.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور گفت: اعضای کمیته های تخصصی بانوان در استانها باید به شناسایی طرفیت های و نهایت بهره گیری از این فرصت ها در جهت آگاهی بخشی به زنان اقدام کنند و بهترین ظرفیت موجود انجمن های اولیا و مربیان هستند.

فرهمندپور افزود: خروجی کمیته های تخصصی حوزه بانوان باید حاوی بسته های آموزشی باشند که موجب تقویت سطح آگاهی زنان شود.

وی تاکید کرد: کمیته های تخصصی بانوان باید با نگاه خوشه ای به مسائل حوزه زنان بنگرند و غفلت نکنند که موضوعات حوزه زنان زنجیروار بهم دیگر متصل و مرتبط هستند.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور د رادامه بر ضرورت نگاه خانواده محور در برنامه ریزیها تاکید کرد و گفت: مشکلات حوزه زنان بدون نگاه خانواده محور حل شدنی نیست.

عملکرد استان مرکزی در تشکیل کارگروه های تخصصی زنان موفق بوده

دکتر فرهمندپور در ادامه از عملکرد موفق استان مرکزی در تشکیل کارگروه های تخصصی فعال در حوزه زنان تقدیر کرد و گفت: این عملکرد موفق باید در قالب گزارشی مستند و کامل برای بهره گیری تمامی استانهای کشور به تهران ارسال شود.

وی ادامه داد: اگر چه تشکیل کمیته های تخصصی ذیل کارگروه بانوان و خانواده استانداریهای کشور از تاکیدات دفترامور بانوان و خانواده وزارت کشور بوده اما کمتر استانی توانسته به صورت تخصصی مانند استان مرکزی وارد عمل شود.

مشاور امور بانوان وخانواده وزیر کشور گفت: گروه های کاری متشکل در قالب کمیته های تخصصی باید در راستای تصمیم سازی در کمیته ها اقدام و تصمیمات اخذ شده را بعد از تصویب در شورای برنامه ریزی استان برای تامین منابع مالی و تخصیص بودجه مطرح شوند.

دکتر فرهمندپور در ادامه از جای خالی اساتید دانشگاه و حوزه در کمیته های تخصصی حوزه بانوان استان مرکزی انتقاد کرد و گفت: استان مرکزی یک استان دانشگاهی و حوزوی است اما حضور کارشناسان این حوزه در کمیته های تصمیم ساز استان خالیست.

مسئول کمیته تخصصی اشتغال بانوان استان مرکزی نیز در این نشست از تدوین طرح ساماندهی اشتغال زنان استان مرکزی خبر داد و گفت: متاسفانه 51.1 درصد از جمعیت زنان استان زنان سرپرست خانوار در سال 90 بوده اند که برنامه ریزی برای تقویت بنیه اقتصادی این قشر یک ضرورت است.

رحمتی افزود: بانوان توانمند استان در حوزه اقتصادی بازاری برای عرضه محصولات خویش ندارند و این مسئله مانع تقویت بنیه اقتصادی آنها علیرغم زحمات بسیار شده است.

وی تاکید کرد: ساماندهی مشاغل خانگی زنان و هدفمند کردن مهارت های زنان از دیگر اولویت های کاری کمیته اشتغال بانوان استان است.

مسئول کمیته آسیب های اجتماعی کارگروه امور بانوان و خانواده استان مرکزی نیز د ر این نشست گفت:  سالمندآزادی، همسرآزاری، طلاق، فرار دختران و کودک آزاری از جمله آسیبهای اجتماعی حوزه زنان است که بررسی آنها و چاره اندیشی برای کاهش این آسییبها در اولویت های کاری این کمیته قرار گرفته است.

موسوی افزود: تلاش در جهت توسعه مشارکتهای سازمانهای مردم نهاد و شناسایی بانوان در معرض اسیب از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش این آسیبها بوده است.

مسئول کمیته ورزش نیز در این نشست  جمعیت زنان ورزشکار سازمان یافته در استان مرکزی را 25 هزار و 323 نفر معادل چهار درصد کل جمعیت زنان استان برشمرد و وگفت: توزیع نامتناسب و ناعادلانه امکانات ورزشی از مشکلات مهم فراروی زنان در حوزه ورزش است.

باقری ادامه داد: ضعف فرهنگ ورزش در بین زنان و عدم آگاهی آنها از نقش ورزش در سلامتی آنها، نبود امکانات کافی برای ورزش در اختیار بانوان، نبود قانون لازم برای تعیین حق الزحمه مربیان ورزشی زن و بی توجهی به ورزش زنان روستایی از دیگر آسیبهای پیش روی زنان استان مرکزی در حوزه ورزش است.

کد خبر 2354661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha