۳۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۵۹

ورود کامیون‌های کمک‌های انسان‌دوستانه روسیه به اوکراین

ورود کامیون‌های کمک‌های انسان‌دوستانه روسیه به اوکراین

کامیون های حامل کمک های انسان دوستانه روسی برای مردم اوکراین سرانجام پس از یک هفته انتظار امروز جمعه بدون کسب مجوز از کی یف، وارد خاک این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سرانجام پس از گذشت یک هفته انتظار، کامیون های روسی در مرز اوکراین برای ورود به این کشور و ارائه کمک های انسان دوستانه به مردم شرق اوکراین، امروز یکشنبه این خودروها وارد سرزمین انقلاب نارنجی شدند.

ورود این کامیون ها به خاک اوکراین در حالی انجام شد که مقامات کی یف هنوز مجوز ورود این کامیون ها را صادر نکرده اند و ورود بدون مجوز آنها می تواند تنش های میان کی یف و مسکو را تشدید کند.

وضعیت در شرق اوکراین رضایت بخش نیست و درگیری ارتش این کشور با جدایی طلبان موجب شده که شرایط زندگی برای مردم بسیار بغرنج باشد.

تنش در شرق اوکراین در حالی است که طی روزهای گذشته رایزنی هایی میان مقامات کی یف و مسکو با کشورهایی همچون آلمان و فرانسه انجام شده بود اما گویا این گفتگوها بی نتیجه مانده است.

بحران اوکراین که از ماه نوامبر سال گذشته آغاز شد با استقلال کریمه از کی یف وضعیت پیچیده تری به خود گرفت و درخواست مناطق شرقی این کشور برای جدایی از دولت مرکزی موجب آغاز درگیری های خونین میان ارتش و جدایی طلبان شد.

 

کد خبر 2354963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha