۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸

هشدار آمریکا و آلمان به روسیه در آستانه سفر مرکل به اوکراین

هشدار آمریکا و آلمان به روسیه در آستانه سفر مرکل به اوکراین

رهبران آمریکا و آلمان نسبت به تحرکات روسیه در مرز اوکراین و ورود بدون مجوز کامیون های روسی به خاک این کشور هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان، امروز شنبه در کی یف با مقامات اوکراین دیدار می کند. مرکل پیش از عزیمت به کی یف، در گفتگویی تلفنی با "باراک اوباما" به بررسی مسائل اوکراین پرداخت.

اقدام روز گذشته کامیون های روسی در ورود بدون مجوز به خاک اوکراین موجب شده تا بار دیگر تحولات این کشور حساس شود. این کامیون ها با وجود آنکه حامل کمک های انسان دوستانه هستند اما با این وجود کی یف به مدت یک هفته آنها را در مرز روسیه و اوکراین معطل کرده بود و اجازه ورود آنها به خاک اوکراین را صادر نمی کرد.

از سوی دیگر کشورهای غربی که بدون در نظر گرفتن اقدامات خود در بروز بحران اوکراین، روسیه را متهم به حمایت از جدائی طلبان می کنند با فرافکنی در مورد ارسال این محموله انسان دوستانه مدعی هستند که این کامیون ها موجب افزایش تنش در اوکراین می شوند.

در گفتگوی تلفنی انجام شده، رئیس جمهور آمریکا، گفت که کشمکش ها در اوکراین از زمانی که هواپیمای مالزی سرنگون شده بدتر شده است.

پیش از انجام این گفتگو  ناتو (پیمان سازمان آتلانتیک شمالی) و وزارت دفاع آمریکا، در مورد اوضاع اوکراین ابراز نگرانی کرده بودند.

کاخ سفید در بیانیه ای که در مورد گفتگوی تلفنی اوباما و مرکل منتشر نمود اعلام کرد: رهبران هر دو کشور بر سر این موضوع که ارسال کاروان روسی به اوکراین بدون اجازه کی یف، ادامه تحریکها و نقض تمامیت ارضی و حق حاکمیت آن کشور است، توافق دارند.

بنا بر این بیانیه رئیس جمهوری آمریکا و صدر اعظم آلمان، در عین حال نگرانی خود را از حضور شمار زیادی از نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین اعلام کرده اند.

مرکل و اوباما در عین حال از روسیه خواسته اند تا نیروهای نظامی خود را از مناطق مرزی عقب کشیده، سلاح ها، خودروها و نیروهای نظامی خود را از خاک اوکراین بیرون برده، و جلوی حضور ادوات نظامی، خودروهای زرهی و افراد روس تبار را در خاک آن کشور بگیرد.

کد خبر 2355345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha