۸ مهر ۱۳۸۴، ۱۰:۳۵

/ اختصاصي مهر / زمستان ، پشت پنجره

اولين رمان عاشقانه يك نويسنده 60 ساله منتشر مي شود / امين فقيري : با رواج سياست زدگي كتابها به طرف مسائل عاشقانه مي رود

امين فقيري - نويسنده ، در شصتمين سال زندگي خود و پس از انتشار بيش از هفده كتاب در حوزه ادبيات داستاني ، اولين رمان عاشقانه اش را با نام " زمستان ، پشت پنجره " توسط نشر نيم نگاه تا دو ماه ديگر روانه بازار كتاب و ادبيات خواهد كرد .

به گزارش خبرنگار فرهنگ و ادب مهر ، اين نويسنده كه مقيم شيراز است ، در آثار قبلي اش ، بيشتر مسائل اجتماعي را مطرح كرده است و تا امروز به عاشقانه نويسي گرايش محسوسي نشان نداده است .

امين فقيري در توضيح بيشتري در اين زمينه و با تقسيم داستانهاي عاشقانه به دو دسته گفت : يك دسته ازاين آثار مانند نوشته هاي فهيمه رحيمي ، نسرين ثامني و ... ، فروش زيادي دارند اما از ارزش ادبي برخوردار نيستند ، منطق زندگي پشت آنها نيست و مثل فيلمفارسي باورنكردني اند ، در واقع نويسندگان اين كتابها كارخانه رويا سازي درست كرده اند و دخترها وپسرهاي جوان نيز به آنها گرايش دارند . 

اين نويسنده در ادامه افزود : اما در دسته ديگركتابهاي عشقي ، مسائل اجتماعي هم مطرح است ، مثلا روح انگيز شريفيان در " چه كسي باور مي كند رستم " ، شيوا ارسطويي در " او را كه ديدم زيبا شدم " ، يا منيرو رواني پور دربعضي داستانهايش با وجودي كه از عشق مي گويند ، به مسائل زنان و وضعيت اجتماعي آنان نيز توجه دارند ، من هم در " زمستان پشت پنجره " علاوه بر پرداختن به عشق ، درونيات ذهني يك خانواده و دو فرد را مطرح مي كنم .

فقيري كه بخشي از سخنانش درخبرنامه مهر4  ويژه چهارمين جشنواره شعر و ادب دانشجويان علوم پزشكي نيز درج شد ،  به خبرنگار مهر تصريح كرد : از منظر تاريخي بعد از سال سي و دو روشنفكران به بن بست رسيدند ، احزاب منحل و مردم گرفتار نوعي سرخوردگي شدند كه در نتيجه توجه به مسئله عشق پر رنگ و از سياست دوري شد ، اما از سال 40 به بعد دوباره گرايش به مسائل سياسي زياد شد حالا هم با رواج دوباره سياست زدگي كتابها به طرف مسائل عاشقانه مي رود .
  
کد خبر 235603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha