۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۰۶

پورحسین:

ولادت در خراسان جنوبی 4 درصد افزایش یافت/ بیشترین درصد طلاق ها در زوجهای همسن

ولادت در خراسان جنوبی 4 درصد افزایش یافت/ بیشترین درصد طلاق ها در زوجهای همسن

بیرجند - خبرگزاری مهر: مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به افزایش 4.16 درصدی وقوع ولادت در استان گفت: حدود 94 درصد ولادت‌ها توسط پدر نوزادان در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پورحسین صبح یک‌شنبه در نشستی با اصحاب رسانه با بیان اینکه بیش از نیمی از طلاق‌های استان در چهار سال اول زندگی مشترک رخ می دهد، اظهار کرد: در 51.8 درصد از طلاق های ثبت شده، طول زندگی مشترک بین زوجین کمتر از چهار سال بوده است.

وی بیان کرد: در 14.7 درصد از طلاق‌های ثبتی زوجین دارای زندگی مشترک کمتر از یکسال، 10.7 درصد دارای زندگی مشترک بین یک تا دو سال، 15.4 درصد دارای زندگی مشترک بین دو تا سه سال و 11 درصد دارای زندگی مشترک بین سه تا چهار سال بوده است.

پورحسین افزود: در چهار ماه نخست سال جاری بیشترین طلاق مردان بین گروه سنی 25 تا 29 سال با رقم 98 واقعه و زنان بین گروه سنی 25 تا 29 سال و 20 تا 24 سال به ترتیب با رقم 83 و 82 واقعه بوده است.

طلاق در بین زوجین همسن بیشترین درصد را دارا است

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی تصریح کرد: در چهار ماه نخست سال جاری بیشترین درصد طلاق‌های ثبت شده با رقم 11.3 درصد مربوط به زوج‌های همسن بوده است.

پورحسین افزود: 10.3 درصد طلاق‌ها نیز مربوط به زوجینی است که زوج دو سال از زوجه بزرگتر بوده و اقدام به جدایی کرده‌اند.

وی ادامه داد: 54.5 درصد از طلاق‌های ثبت شده استان طی همین مدت در بین زوجینی رخ داده که صفر تا پنج سال اختلاف سنی داشته‌اند.

پورحسین با بیان اینکه سن ازدواج عامل دموگرافیک بوده که تغییرات آن سبب تغییر در ویژگی‌های جمعیتی از جمله باروری و ساختار جمعیتی هر جامعه می‌شود، یادآور شد: براساس داده‌های ثبتی در چهار ماه نخست سال جاری، میانگین سن ازدواج مردان استان برابر با 26.30 سال و میانگین سن ازدواج زنان استان برابر با 21.98 سال بوده است.

بیشترین میزان فرزندآوری در مادران 25 تا 29 سال است

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه در چهار ماه نخست سال جاری، بیشترین میزان فرزندآوری در گروه سنی مادران 29-25 ساله با رقم 33.02 درصد بوده است، گفت: مادران گروه سنی 20 تا 24 ساله با رقم 24.95 درصد در رده بعدی بیشترین میزان مادران فرزندآور هستند.

پورحسین تصریح کرد: در چهار ماه اول سال حدود 94.69 درصد از ولادت‌های ثبت شده توسط پدر نوزادان اعلام شده است.

وی افزود: حدود 1.29 درصد از ولادت‌ها با حضور مشترک پدر و مادر به دلیل عدم ثبت ازدواج و 2.59 درصد از ولادت‌ها با حضور مادر نوزاد ثبت شده است.

پورحسین به افزایش چهار درصدی وقوع ولادت در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در سال جاری تعداد پنج هزار و 985 واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.16 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی یادآور شد: از این تعداد سه هزار و 945 واقعه ولادت شهری و دو هزار و 40 ولادت روستایی بوده است.

 

کد خبر 2356107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha