۳ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۲۰

در جریان سفر دو روزه/

وزیر بهداشت در مناطق محروم خراسان شمالی عمل جراحی انجام می دهد

وزیر بهداشت در مناطق محروم خراسان شمالی عمل جراحی انجام می دهد

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی گفت: وزیر بهداشت در سفر دو روزه خود به این استان در مناطق محروم شهرستان مانه و سملقان اقدام به انجام عمل جراحی چشم می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم گلمکانی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران از سفر حسن هاشمی، وزیر بهداشت به خراسان شمالی خبر داد و افزود: وزیر بهداشت چهارشنبه هفته جاری به خراسان شمالی سفر می کند و به مدت دو روز در این استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: هاشمی در این سفر در قالب طرح نورآوران سلامت که در حال حاضر در روستای محروم عشق آباد شهرستان مانه و سملقان در حال اجرا است؛ اقدام به انجام 15 عمل جراحی چشم( کاتاراکت یا آب مروارید) خواهد کرد.

گلمکانی اضافه کرد: بهره برداري از دانشکده هاي دندان پزشکي و بهداشت، افتتاح کلينيک ويژه تخصصي و فوق تخصصي دانشگاه، بازديد از پرديس دانشگاه علوم پزشکي استان و بيمارستان در حال ساخت، آغاز عمليات احداث 20 پايگاه بهداشتي شهري و خانه بهداشت روستايي از طريق ويدئو کنفرانس، بازدید از بخش های مختلف بیمارستان جاجرم و بجنورد و ... از جمله برنامه های وزیر بهداشت در سفر به خراسان شمالی هستند.

به گفته وی بازديد از فعاليت هاي بنياد نورآوران سلامت در مانه و سملقان و احداث بيمارستان آشخانه از ديگر برنامه هاي هاشمی در سفر به استان به شمار می روند.

گلمکانی در ادامه درمورد اجرای طرح نورآوران سلامت در خراسان شمالی اظهار داشت: در این طرح که به صورت رایگان از سوی بنیاد نورآوران سلامت در مناطق محروم استان در حال برگزاری است؛ هفت هزار و 258 بیمار محروم تحت پوشش خدمات درمانی و جراحی چشم و دندان قرار می گیرند.

وی با یادآوری این که تمامی خدمات از جمله ویزیت و جراحی چشم، خدمات دندان پزشکی و ارائه عینک در این طرح ملی رایگان است، اضافه کرد: طرح مزبور از هجدهم مرداد ماه در مناطق محروم شهرستان مانه و سملقان آغاز شده و تا 90 روز ادامه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی تصریح کرد: تمامی بیمارانی که قرار است در این طرح درمان شوند از قبل از بین حدود 80 هزار نفر شناسایی، غربالگری و انتخاب شده اند.

 

کد خبر 2356787

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha