۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۴۸

همزمان با هفته دولت/

41 طرح منابع طبیعی در خراسان شمالی افتتاح می شود

41 طرح منابع طبیعی در خراسان شمالی افتتاح می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته دولت امسال 41 طرح و پروژه مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری در مناطق مختلف این استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی صابری صبح دوشنبه در مراسم افتتاح طرح های منابع طبیعی خراسان شمالی، با بیان این که در هفته دولت امسال 41 طرح و پروژه منابع طبيعي، آبخيزداري و مانيتورينگ در مناطق مختلف خراسان شمالی به بهره برداری می رسد، افزود: برای اجرای این طرح ها در مجموع دو میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار ملی و استانی هزینه شده است.

وی سامانه مانیتورینگ حفاظت با هزینه 95 میلیون تومانی را از جمله طرح های افتتاحی منابع طبیعی استان در هفته دولت امسال عنوان کرد و اظهار داشت: در این طرح دستگاه های جی پی اس بر روی 11 دستگاه خودرو نصب شده تا مراحل و اقدامات گشت زنی این خودروها از ستاد رصد شود.

صابری اضافه کرد: افزون بر این 61 نیروی حفاظتی منابع طبیعی نیز دارای دستگاه جی پی اس شده اند تا علاوه بر رصد فعالیت های حفاظتی آنها؛ در صورت بروز مشکل، آتش سوزی، درگیری با متخلفان و ... محل دقیق آنها قابل شناسایی باشد.

وی اظهار داشت: علاوه بر این طرح های دیگری نیز در بخش های جنگل، مرتع، بیابان منابع طبیعی خراسان شمالی در هفته دولت امسال افتتاح می شود که در این بین 75 هکتار از اين پروژه ها در بخش مرتع، 400 هکتار در بخش جنگل، 400 هکتار در بخش بيابان و 120 هزار هکتار هم در بخش ترسيب کربن اجرایی شده اند.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از مجموع طرح های افتتاحی این اداره کل در هفته دولت امسال سه طرح جنگل در سطح 400 هکتار، شش طرح بیابان در سطح 400 هکتار، شش طرح مرتع در سطح 75 هکتار و 27 طرح آبخیزداری اجرا شده است.

گفتنی است، گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و33 هزار و 36 هکتار است که از این گستره یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است

کد خبر 2356850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha