۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۳۷

صابري:

40 ميليارد ريال به طرح هاي آبخيزداري خراسان شمالي اختصاص يافت

40 ميليارد ريال به طرح هاي آبخيزداري خراسان شمالي اختصاص يافت

بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي از تخصيص بيش از 40 ميليارد ريال اعتبار جهت اجراي طرح هاي آبخيزداري اين استان در سال جاري خبر داد.

موسي صابري در گفتگو با خبرنگار مهربا اعلام اين خبر افزود: اين ميزان اعتبار براي 10 طرح و 30 پروژه آبخيزداري در خراسان شمالي اختصاص داده شده است.

وي با اشاره به اينكه جهت اجراي طرح هاي آبخيزداري در خراسان شمالي سه طرح ملي آبخيزداري در حوزه اترك، اجراي عمليات آبخيزداري و حفاظت از حوزه سد گلستان و آبخيزداري حاشيه كوير مركزي 20 ميليارد ريال مصوب شده، اظهار داشت: همچنين بيش از 20 ميليارد ريال براي طرحهاي استاني آبخيزداري تخصيص يافته است.

صابری تصریح کرد: اجراي عمليات آبخيزداري كاهش خسارت ناشي از خشكسالي در حوزه هاي آبخيز را به همراه دارد.

وي كنترل سيل و رسوب، حفاظت از آب و خاك، جلوگيري از فرسايش خاك و ... را از ديگر اهداف اجراي اين طرح ها در خراسان شمالی عنوان كرد.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي افزود: در راستاي اجراي طرح هاي آبخيزداري عمليات مكانيكي، بيومكانيكي و بيولوژيكي انجام مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار نیز جنگل است.

کد خبر 2348915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha