۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

منتقدان در بحث آموزش موسیقی فرهنگسراها فرافکنی نکنند

منتقدان در بحث آموزش موسیقی فرهنگسراها فرافکنی نکنند

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از منتقدان ساماندهی آموزش موسیقی در فرهنگسراها درخواست کرد که به جای فرافکنی، ساماندهی آموزشگاه‌های موسیقی سطح شهر و بسترسازی برای حضور هنرجویان در آموزشگاه‌های خصوصی را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر عبدالحسینی در رابطه با برگزاری کلاس‌های موسیقی در فرهنگسراهای پایتخت با اعلام اینکه موضع سازمان مشخص و بارها اعلام شده است، گفت: سخن ما تعطیلی موسیقی در فرهنگسراها نیست که مدام بر طبل آن می‌کوبند؛ این جریان‌سازی متاسفانه فقط ایجاد هیجان به قصد انحراف افکار عمومی از برخی ناکارآمدی‌هاست.

وی ضمن اعلام تمایز معنایی و لغوی بین «توقف» و «تعطیلی» بیان کرد: دلایل توقف آموزش‌های موسیقی ساماندهی امور آموزشی، ایجاد وحدت رویه، تنظیم شرح درس، ارزیابی مدرسان، نامناسب بودن فضای آموزشی، نگاه حرفه‌ای به امر آموزش، تقویت آموزشگاه‌های خصوصی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارتقای کیفی آموزش‌ها بود.

عبدالحسینی در ادامه درباره تفاوت فرهنگسرا و فرهنگستان عنوان کرد: اگر فرهنگستان را فرهنگساز و سیاست‌گذار فرهنگ و هنر بدانیم و نگاه علمی و دانش آن مجموعه را زیرساخت فرهنگی قلمداد کنیم، تنها مجموعه اجرای اهداف فرهنگی و هنری فرهنگسراها هستند. متاسفانه این روزها رفتار هیجانی زودگذر جای نگاه تخصصی و علمی را گرفته است. شاید هم توقعات از فرهنگسرا که سرای فرهنگ است اموری است که در سرای محله هم می‌تواند اجرا شود. درصورتیکه فرهنگسرا نگاه حرفه‌ای و تخصصی دارد و سرای محله به اوقات فراغت و سرگرمی می‌پردازد و جامعه هدف و مخاطبان هر کدام نیز متفاوت و مشخص است.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در واکنش به سخنان اخیر مدیر کل موسیقی وزارت ارشاد گفت: در عجبم که مدیر کل محترم به جای مطالعه دقیق و مطالبه تخصص‌محوری و رفتار حرفه‌ای آموزش و تشویق به منظور تقویت بخش خصوصی و آموزشگاه‌هایی که خودشان مجوز دادند به رفتار هیجانی و بدون شناخت و اشراف از اصل موضوع روی آورده است.

وی اضافه کرد: شایسته‌تر آن است که منتقدان ساماندهی آموزش موسیقی در فرهنگسراها به متن و حاشیه‌های کار خود بپردازند و با توجه به وجود بیش از 300 آموزشگاه خصوصی که قابل مقایسه با 30 فرهنگسرا نیست و به جای فرافکنی، ساماندهی آموزشگاه‌های موسیقی سطح شهر و بسترسازی برای حضور هنرجویان در آموزشگاه‌های خصوصی را فراهم کنند که هم نگاه کلان آموزش و سیاست‌های وزارتخانه متبوعشان تامین شود و هم با توجه به شعار این روزهایشان تقویت بخش خصوصی محقق شود.

عبدالحسینی در پایان بیان کرد: منتظر و مشتاق اعلام موضع اداره کل موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم. با توجه به اینکه مدیر کل موسیقی هم سکاندار عرصه موسیقی وزارت فرهنگ و هم متولی امور موسیقی در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است- که خود این امر هم جای تأمل دارد - اعلام مواضع راهبردی آن مجموعه به آسیب‌شناسی آشفتگی امور موسیقی کشور کمک می‌کند.
 

کد خبر 2356891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha