۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۲۳

چنگلوایی:

طرح 550 هزار هکتاری بزرگترین طرح آبی و خاکی تاریخ کشور است

طرح 550 هزار هکتاری بزرگترین طرح آبی و خاکی تاریخ کشور است

اهواز - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: طرح 550 هزار هکتاری احیا و توسعه اراضی خوزستان، بزرگترین طرح های آبی و خاکی در طول کشور است که اعتبار ان از محل صندوق توسعه ملی، فاینانس خارجی با چین و فاینانس داخلی با بانک کشاورزی تامین می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کیخسرو چنگلوایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری روز اقتصاد و کارآفرینی اظهار کرد: خوزستان در سال جاری با تولید یک میلیون و 30 هزار تن مقام اول کشوری را با افزایش 43 درصدی معادل 300 هزار تن به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: 38 درصد تولید ذرت کشور، 58 درصد تولید محصولات صنعتی، 19.5 درصد تولید خرمای کشور و 50 درصد صادرات این محصول از جمله ظرفیت های خوزستان در تولیدات کشاورزی است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به طرح 550 هزار هکتاری احیا و توسعه اراضی خوزستان اشاره کرد و گفت: این طرح از بزرگترین طرح های آبی و خاکی در طول کشور است که اعتبار ان از محل صندوق توسعه ملی، فاینانس خارجی با چین و فاینانس داخلی با بانک کشاورزی تامین می شود.

وی کل اعتبار لازم برای این طرح را پنج هزار و 800 میلیارد تومان ظرف مدت سه سال بیان کرد و افزود: حدود یک هزار و 900 میلیارد تومان فاینانس خارجی، سه هزار و 800 میلیارد تومان صندوق توسعه ملی و 100 میلیارد تومان فاینانس بانک کشاورزی اعتبارات تشکیل دهنده این طرح هستند.

چنگلوایی بیان کرد: سالانه یک هزار و 900 میلیارد تومان به طرح 550 هزار هکتاری احیا و توسعه اراضی خوزستان داده می شود که در سال جاری تا کنون 750 میلیارد تومان آن واریز شده است.

وی اضافه کرد: در آینده مزایای این طرح را در تولید، ایجاد اشتغال، کاهش مهاجرت و ارتقای استانداردهای زندگی کشاورزان خواهیم دید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به کشت چغندر بعد از 10 سال در استان اشاره کرد و گفت: کشت چغندر بعد از 10 سال در استان صورت گرفت که از نظر عملکرد در واحد سطح و میزان عیار قابل مقایسه با متوسط کشوری و سال های گذشته نیست.

 

کد خبر 2357322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha