۳ شهریور ۱۳۹۳، ۲۱:۱۴

بازوند خبر داد:

اعلام آمادگی یک هلدینگ سرمایه گذاری برای احداث فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی بروجرد

اعلام آمادگی یک هلدینگ سرمایه گذاری برای احداث فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی بروجرد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان از اعلام آمادگی یک موسسه سرمایه گذاری برای احداث فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی بروجرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اولویتهای اصلی در شهرستان بروجرد احداث فرودگاه و تعیین تکلیف منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان است.

وی عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بروجرد به رغم کسب مجوز از مجلس هفتم همچنان بلاتکلیف بوده و برای عملیاتی شدن آن باید پیگیری جدی صورت گیرد.

استاندار لرستان تصریح کرد: در این راستا یک موسسه سرمایه گذاری وابسته به یک نهاد دولتی تقاضا داده است که نسبت به راه اندازی این منطقه ویژه اقتصادی اقدام کند.

بازوند با اشاره به پیگیری برای خریداری دو هزار هکتار زمین برای راه اندازی این منطقه ویژه اقتصادی بیان داشت: همین موسسه نیز برای احداث فرودگاه اعلام آمادگی کرده و قرار است عملیات احداث فرودگاه بروجرد به این هلدینگ واگذار شود.

وی با اشاره به نیاز فرودگاه بروجرد به 290 هکتار زمین برای احداث افزود: در این راستا 90 هکتار زمین تاکنون تملک شده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه تملک 36 هکتار زمین دیگر برای احداث این فرودگاه نیز در دستور کار است یادآور شد: در صورت تملک این میزان زمین می توان نسبت به احداث یک باند هزار و 200 متری برای فرودگاه بروجرد اقدام کرد.

بازوند تصریح کرد: اجرایی شدن این دو پروژه مهم در توسعه هر چه بیشتر شهرستان بروجرد تاثیر زیادی دارد.

بنابر این گزارش فرودگاه بروجرد علاوه بر دارا بودن مصوبه دور دوم سفر هیئت دولت در جلسه کارگروه توسعه و عمران لرستان نیز مورد تصویب قرار گرفته است ولی همچنان با گذشت بیش از 6 سال این پروژه عملیاتی نشده است.

همچنین شروع عملیات اجرایی احداث فرودگاه بروجرد در سه ماه اول سال 89 در جریان جلسه کارگروه توسعه استان لرستان به ریاست معاون اول رئیس جمهوری جزء مصوبات حوزه وزارت راه مورد تصویب قرار گرفت تا همگان منتظر اجرایی شدن این پروژه باشند، وعده ای که هیچ وقت تحقق نیافت.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که به عنوان نماینده دولت در جریان سفر رئیس جمهوری به بروجرد سفر کرده بود در پاسخ به خواسته ها و مطالبات مردم بروجرد برای ایجاد فرودگاه گفته بود: با اجرای فرودگاه مخالف نبوده و نیستم اما باید بگویم احداث این فرودگاه به صورت مشارکتی مطرح و تصویب شده است. اگر در شورای توسعه شهرستان در خصوص احداث فرودگاه و پیگیری عملیات اجرایی آن و همچنین مشخص شدن طرف مشارکت کننده به توافق رسیدیم آن موقع تصمیم خواهیم گرفت.

کد خبر 2357485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha