۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۲۲

پور ابراهیم:

سومین جشنواره ملی شیوه های نوین تدریس معارف دین در رشت برگزار می شود

سومین جشنواره ملی شیوه های نوین تدریس معارف دین در رشت برگزار می شود

رشت – خبرگزاری مهر: مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از برگزاری سومین جشنواره ملی شیوه های نوین تدریس معارف دین برای دومین بار طی پائیز سال جاری در رشت خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سلیمان پور ابراهیم ظهر سه شنبه در نشست برنامه ریزی این جشنواره ملی افزود:  جشنواره مزبور با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر در حوزه معارف دین و شناسایی استعدادهای برتر و الگوی موفق برگزار می شود.

وی اظهار داشت: شناسایی و تشویق مربیان کارآمد و تقدیر از نوآوری و خلاقیت آنها در عرصه تدریس معارف اسلامی، شناسایی شیوه ها و روش های نوین تدریس معارف دین، ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین معلمان، مربیان و پرورش دهندگان نیروی انسانی در حوزه دین، انتقال و تبادل مهارت ها و تجارب مفید تدریس از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان گفت: شناسایی نقاط ضعف، قوت و ایجاد رقابت سالم و تشویق و ترغیب و توجه به امر تدریس و آموزش در این حوزه و شناسایی و توسعه رسانه های آموزشی موثر در تربیت دینی و کارآمد کردن آموزش های غیررسمی دینی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه این جشنواره ملی با حضور مدرسان نمونه معارف دینی به صورت کشوری برای دومین سال متوالی پائیز 93 در رشت برگزار می شود، افزود: شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد است و مختص به اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیست، علما و اندیشمندان مذهبی، استادن دانشگاه، دانشجویان، حوزه های علمیه، فرهنگیان و مربیان قرآن از مخاطبان این جشنواره هستند.

پورابراهیم بیان داشت: قرآن با محوریت روانخوانی، اعتقادات با محوریت معاد، احکام با محوریت روزه و اخلاق با محوریت آداب سفر از موضوعات این جشنواره است.

وی در ادامه از برگزاری کنگره ملی امام موسی کاظم ( ع ) در این استان خبر داد و افزود: وظیفه شناساندن و معرفی هر یک از امامان معصوم ( ع ) با توجه به ظرفیت و توانمندی استانهای مختلف کشور به یک استان محول شده است.

مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان بیان داشت: بخش اعظم امامزادگان گیلان فرزندان امام موسی کاظم ( ع ) هستند و به همین دلیل بناست کنگره ملی علمی آن امام همام در این استان برگزار شود.

وی یادآورشد: این کنگره تا پایان امسال و با حضور چهره های برجسته علمی و مذهبی برگزار خواهد شد.

کد خبر 2357988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha