۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۲۵

چند خبر از رادیو و تلویزیون

تولید «خانه ما» در نیمه راه/ «همه چیز آنجاست» به قسمت دوازدهم رسید

تولید «خانه ما» در نیمه راه/ «همه چیز آنجاست» به قسمت دوازدهم رسید

پایان تصویربرداری یک سوم از سریال «همه چیز آنجاست»، پخش مجموعه مستند «نیروی محرکه زمین»، پخش دو نمایش قدیمی‌ دیگر از رادیو نمایش، تولید آهنگ‌های جدید در مرکز موسیقی وسرود صداوسیما، به نیمه راه نزدیک شدن «خانه ما» و زیارت «امام هشتم» در شبکه سحر تازه‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراحل تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «همه چیز آنجاست» به تهیه کنندگی داوودهاشمی‌به قسمت دوازدهم رسید.

30 درصد از مراحل تصویربرداری پروژه در حال تولید «همه چیز آنجاست» به پایان رسیده و تدوین آن نیز همزمان در حال انجام است.

دانشگاه دامپزشکی و پیام نور، خانه‌هایی در خیابان‌های ولیعصر، اختیاریه، پاسداران مربوط به نقش‌های نازنین و یوسف، شرکت کاراکتر امیر روحی با بازی علی گرجی و خیابان‌های ولیعصر و منطقه اختیاریه و پاسداران از جمله لوکیشن‌های اخیر این سریال بوده‌اند.

سریال «همه چیز آنجاست» 23 خرداد ماه با حضور مدیر شبکه سه سیما در لوکیشن خانه محسن پدر خانواده محوری داستان کلید خورد.

تاکنون 14 بازیگر اصلی این سریال مقابل دوربین نقش آفرینی کرده اند و تعدادی دیگر از آنها نیز هفته آینده معرفی خواهند شد.

نیروی محرکه زمین تمام می‌شود

مجموعه مستند «نیروی محرکه زمین» چهارشنبه این هفته از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مجموعه چهار قسمتی نشان دهنده حوادث عظیم و خارق العاده طبیعت است که توسط لیان استوارت تهیه شده است. هر قسمت از این مستند نشان دهنده یکی از حوادث بحرانی کره زمین است که در آن‏ها بر روی موضوعی خاص شامل آتشفشان‏‌ها، کوه‏‌های یخی، اقیانوس‏ها و اتمسفر زمین و ... تمرکز می‌شود.

در این مستند، استوارت با بررسی تعدادی از آتشفشان‏‌های دیدنی کره زمین ، به شرح و توضیح مستند آن‏ها می‌پردازد.

قسمت آخر «نیروی محرکه زمین» چهارشنبه 5 شهریور،  ساعت 17 و به مدت 50 دقیقه از شبکه مستند پخش می‌شود.

پخش دو نمایش قدیمی‌ دیگر از رادیو نمایش

در برنامه «یکی بود یکی نبود» رادیو نمایش، دو نمایش «شمعی که خاموش می‌شود» و «شمشیر موروثی» در دو نوبت صبح و عصر از رادیو نمایش پخش می‌شود.

این نمایش‌های قدیمی بازسازی شده به ترتیب ساعت 10:30 و 17:30 از رادیو نمایش پخش شده که در آنها جمعی از هنرمندان قدیمی رادیو همچون ژاله علو، توران مهرزاد، رامین فرزاد، ژاله علو، اکبر مشکین ، هوشنگ بهشتی، مهناز شیرانی، حمید عاملی، مسعود تاجبخش به ایفای نقش پرداخته اند.

تولید آهنگ‌های جدید در مرکز موسیقی وسرود صداوسیما

«شادی و امید» و «بی ستاره»، عناوین تولیدات موسیقایی جدید مرکز موسیقی وسرود صداوسیما است.

آهنگ «شادی و امید» با آهنگسازی و تنظیم کامبیز رحیمی‌ در قالب ارکسترال محلی و آهنگ «بی ستاره» با آهنگسازی و تنظیم امیر حسین بخشی با صدای محسن فیروز فام از آهنگ‌های تولیدی جدید مرکز موسیقی وسرود صداوسیما است.

تولید «خانه ما» به نیمه راه نزدیک شد

مراحل تولید فصل پنجم مجموعه عروسکی «خانه ما» در حال پیگیری است و تاکنون تولید 20 قسمت از 56 قسمت این مجموعه عروسکی به اتمام رسیده است.

در فصل پنجم مجموعه عروسکی «خانه ما»، داستان‌های جذاب یک موجود فضایی به نام بوبو در خانه کودکی به نام بهمن روایت می‌شود و طی آن آداب معاشرت و زندگی اجتماعی انسانها از دریچه حوادث و تعاملات این دو نفر، به مخاطبان آموزش داده می‌شود.

بهروز یغماییان که كارگردانی 4 فصل قبلی این اثر نمایشی را عهده دار بود در تولید فصل پنجم نیز به عنوان کارگردان مشغول به فعالیت است. فصل پنجم مجموعه عروسکی «خانه ما» با تكنیك تك ‌فریمی و در 52 قسمت 13 دقیقه‌ای تولید خواهد شد.

بینندگان شبکه سحر به زیارت «امام هشتم» می‌روند

پخش مجموعه مستند «امام هشتم» از سیمای انگلیسی شبکه سحر آغاز شده و هر هفته از این سیما پخش می‌شود.

مجموعه مستند «امام هشتم» به کارگردانی و تهیه کنندگی سعید دریادل در 10 قسمت 25 دقیقه ای در سیمای انگلیسی تولید شده است.

مستند روایی «امام هشتم» داستان جوانی کانادایی به نام مهدی را روایت می‌کند که سفر وی به ایران به طور اتفاقی با میلاد امام رضا (ع) و دیدارش از شهر مقدس مشهد مقارن می‌شود. مهدی که برای یافتن پاسخ شبهات ذهنی خود در خصوص مباحث معرفتی و دینی به ایران آمده، با کمک دوستان محصل خود در شهر مشهد، با «سید محمدهاشمی» کارشناس مذهبی و عضو هیئت علمی‌دانشگاه مشهد آشنا می‌شود و در گفت و گو با وی می‌کوشد تا پاسخهای مناسبی برای مجهولات ذهنی خود در حوزه‌های مختلف معارفی پیدا کند و...

مجتبی یوسفی نقش راوی- بازیگر را در مجموعه مستند «امام هشتم» ایفا کرده و صادق اتفاقی (دستیار تهیه)، یوسف دریادل (مدیر تولید)، نجمه موسوی و شاهرخ کنعانی زاده (مترجمان)، افشین علیزاده (تدوینگر و گرافیست) و محمود صالحی و حبیب چاروق لو (تصویربرداران) از دیگر عوامل تهیه و تولید این برنامه هستند.

این مستند روزهای شنبه هر هفته ساعت 01:25 به وقت تهران از سیمای انگلیسی شبکه سحر پخش می‌شود.

کد خبر 2358133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha