۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۴۹

رحمانی :

واژگونی خودرو عامل 40 درصد تصادفات جاده ای لرستان بوده است

واژگونی خودرو عامل 40 درصد تصادفات جاده ای لرستان بوده است

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان گفت: در پنج ماهه اول امسال 40 درصد تصادفات در محورهای استان مربوط به واژگونی خودرو بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رحمانی صبح چهارشنبه در جلسه شورای حمل و نقل لرستان به تشریح وضعیت تصادفات جاده ای استان طی پنج ماه گذشته پرداخت و اظهار داشت: در مرداد ماه سال جاری تلفات جاده ای در لرستان حدود هفت درصد رشد داشته است هرچند که در این زمینه در مقایسه با وضعیت کشوری پایین تر هستیم ولی باز این مقدار برای استان زیاد است.

وی ادامه داد: لرستان در زمینه کشته های سر صحنه پنج ماه اول 1.1 درصد کاهش داشته است که با هدفگذاری 10 درصدی حدود 9 درصد فاصله دارد و مطابق آمار رسیده کشته های سر صحنه لرستان در پنج ماهه اول سال 92 طی 72 فقر تصادفی که منجر به فوت شده حدود 88 نفر بوده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان افزود: واژگونی خودرو یکی از عوامل اساسی تصادفات جاده ای بوده که در لرستان در پنج ماهه اول امسال 40 درصد و در پنج ماه اول سال 92 نیز 42 درصد تصادفات مربوط به واژگونی خودرو بوده است.

2 محور ارتباطی که بیشترین تصادفات لرستان در آن رخ داد

رحمانی با اشاره به اینکه در مجموع کشوری میزان تصادفات مرداد ماه امسال نسبت به مرداد سال گذشته رشد 16.7 درصدی داشته است عنوان کرد: در مرداد 92 تصادفات فوتی کشور 493 فقره بود که در این تصادفات 618 نفر کشته شدند.

وی ادامه داد: در مرداد 93 تصادفات منجر به فوت در کشور 557 فقره بوده است که 721 نفر در این تصادفات جان خود را از دست دادند.

وی افزایش سرعت وسایل نقیله را بیشترین عامل بروز تصادفات در سالجاری دانست و تصریح کرد: دو محوری که در لرستان بیشترین میزان تصادفات را داشته اند محور های خرم آباد - کوهدشت و اسلام آباد - زانوگه بوده اند که وجود قوس های زیاد در این محورها باعث افزایش سرعت رانندگان و تصادفات ناشی سرعت شده است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان با اشاره به اینکه تصادفات مربوط به آزادراه خرم آباد - پل زال در تیر ماه امسال 23 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است اظهار داشت: بیشترین تصادفات در لرستان مربوط به خودروهای سواری بوده و موتور سیکلت در رتبه بعدی بروز تصادفات در استان لرستان قرار دارد.

رحمانی بیان داشت: با توجه به شرایطی که در استان لرستان است در یک فرصت کوتاه یکماهه تصمیم اجرایی برای کاهش تصادفات جاده های اتفاق نمی افتد و پیشنهاد می شود از طریق عوامل انسانی مانند گشت های نامحسوس و همچنین نصب چراغ های چشمک زن و اضطراری اقداماتی صورت گیرد.

وی آمادگی همه جانبه اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان از پلیس راه ره به ویژه در زمینه تامین خودروی کنترل نامحسوس اعلام کرد و گفت: سایر دستگاه های مرتبط نیز لازم است اقدامات اساسی را برای افزایش ایمنی راهها بکار گیرند.

کد خبر 2358735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha