۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۰۱

وزیر کار در بازدید از اردوی ورزشی معلولان؛

ورزشکاران معلول باید الگوی جامعه باشند

ورزشکاران معلول باید الگوی جامعه باشند

علی ربیعی در بازدید از اردوهای تیم های ملی معلولان عنوان کرد که این ورزشکاران باید به عنوان الگو و نماد برای دیگر افراد جامعه مطرح باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی امروز با حضور در فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان از اردوهای تیم ملی و ورزشکاران اعزامی به رقابتهای پاراآسیایی اینچئون دیدن کرد.

ربیعی ابتدا با حضور در استخر فدراسیون جانبازان با شناگر اعزامی به این رقابتها گفتگو کرد.

وی در دیدار با شاهین ایزدیار یکی از امیدهای کسب مدال بازی های پاراآسیایی اینچئون،  گفتگو کرد. وی همچنین با مربیان تیم شنا صحبت کرد و نظرات ایشان را در خصوص پیش بینی عملکرد تیم شنا در این مسابقات جویا شد.

وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی پس از آن با حضور در اردوی تیمهای گلبال و والیبال نشسته بانوان از نزدیک تمرین ورزشکاران اعزامی به مسابقات پاراآسیایی را به نظاره نشست. وی همچنین در اردوی تیم ملی بوچیا حاضر شد و با 4 تن از ورزشکاران اعزامی به این مسابقات صحبت کرد.

ربیعی در جمع خبرنگاران در خصوص حضور خود در اردوی آمادگی بازی‎های پاراآسیایی اینچئون اظهار داشت: باید شرایطی ایجاد کنیم که افرادی که در زمینه های مختلف دچار معلولیت هستند بتوانند در ورزش حضور پیدا کنند. ورزشکاران معلول می توانند به جامعه کمک کنند و نماد و الگو شوند. من به عنوان بخشی از وظایف وزارتی خود در این اردوها حضور پیدا کردم تا با این ورزشکاران روبرو شوم.

وی افزود: من امیدوارم که ورزشکاران معلول ما از  مسابقات پاراآسیایی با نتایج خوبی باز گردند. در این خصوص با مربیان تیم ملی والیبال نشسته صحبت کردم و از آنها قول مدال نقره گرفتم

وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی گفت: حضور در ورزش باعث می‌شود از آسیب های جسمانی جلوگیری شود. من در این جا حضور پیدا کردم تا از نزدیک با کار ورزش معلولان آشنا شوم ضمن اینکه دوست داشتم تمرینات این ورزشکاران را از نزدیک ببینم. این که ورزشکاران معلول به ورزش می پردازند هم باعث می‌شود که خودشان زندگی طبیعی داشته باشند هم بر روی دیگران تاثیر می گذارند.

وی در ادامه افزود: حضور ورزشکاران معلول منهای مسائل اجتماعی از لحاظ فردی هم برای آنان خیلی خوب است. جمع  شدن دور هم سرمایه اجتماعی را بالا می برد و تاثیرات مثبت اجتماعی در پی دارد.

ربیعی در پاسخ به سوال جمعی از ورزشکاران والیبال نشسته در خصوص اشتغال گفت: ما قانونی داریم در خصوص استخدام افراد معلول که متاسفانه اجرا نشده است. اما من خودم به شخص در این خصوص پیگیر خواهم بود.

کد خبر 2358807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha