۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۰۳

رحیمی خبر داد:

صادرات گمرک ویژه پارس جنوبی 18 درصد افزایش یافت/ افزایش 16 درصدی واردات

صادرات گمرک ویژه پارس جنوبی 18 درصد افزایش یافت/ افزایش 16 درصدی واردات

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: صادرات گمرک ویژه پارس جنوبی 18 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، خداداد رحیمی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست مسئولان پارس جنوبی با تبریک به مناسبت هفته دولت، اظهار داشت: دولت خدمات بسیارمهمی را ارائه داده است که هفته دولت زمان مناسبی برای انعکاس فعالیتهای انجام شده است.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم پارس جنوبی در تولید گاز و محصولات جانبی اظهار داشت: گمرک پارس جنوبی نقش بسیار مهمی در صادرات محصولات تولیدی منطقه و همچنین ورود کالاهای مورد نیاز دارد.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از صادرات چهار میلیون تن کالای غیرنفتی طی پنج ماهه اخیر از این گمرک خبر داد و افزود: این کالاها شامل محصولات تولیدی منطقه است که دارای ارش 3.68 میلیارد دلار است و دارای افزایش 26 درصدی وزن و 59درصدی ارزش نسبت به سال گذشته است.

افزایش 16 درصدی واردات کالا به گمرک پارس

وی ادامه داد: چهار میلیون و 92 هزار تن میعانات گازی به ارزش 3 میلیارد و 255 میلیون دلار نیز طی پنج ماهه اخیر از گمرک منطقه ویژه پارس صورت گرفته است که دارای دو درصد افزایش است.

رحیمی افزود: طی پنج ماهه ابتدایی امسال بیش از هشت میلیون تن کالا به ارزش 6.93 میلیارد دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صادرات صورت گرفته که از نظر وزن 13 درصد و از نظر ارزش 18 درصد افزایش داشته است.

وی از ورود بیش از 119 هزار تن کالا به ارزش 679 میلیون دلار طی مدت یاد شده از این گمرک خبر داد و بیان داشت: واردات کالا از  گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دارای افزایش 16 درصدی از نظر وزن بوده است.

کد خبر 2358855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha