۶ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۰۳

فرهمندپور در گفتگو با مهر:

سند امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی تدوین می شود

سند امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی تدوین می شود

دشتی-خبرگزاری مهر: مشاور وزیر کشور در امور بانوان گفت: به زودی تدوین سند امنیت زنان کودکان در روابط اجتماعی آماده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فهیمه فرهمند پور عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح پارک بانوان خورموج در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تدوین سند امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی به زودی آماده می شود و کارهای خوبی هم توسط وزارت دادگستری و مجلس در حال پیگیری است.

وی در خصوص برنامه های حمایت از وزرشکاران نیز گفت: نباید محدویت منابع موجود را انکار کنیم ، دولت با کمبود اعتبار در این زمینه مواجه است اما در عین حال اگر اهتمام جدی در قالب همکاری بین دستگاهها اتفاق بافتد برخی مشکلات مرتفع خواهد شد.

فرهمند پور ادامه داد: بر تلاش برای فعال کردن کارگروه تخصصی زنان و خانواده ذیل شورای برنامه ریزی توسعه استانها تاکید داریم وبه دنبال حل مشکلات حوزه زنان و خانواده در قالب همکاری‌ بین دستگاه‌های هستیم.  

پیشگیری از روند افزایش آمار زنان سرپرست خانوار در جامعه

وی خواستار ایجاد فرصت فعالیت و مشارکت اجتماعی در جامعه برای فارغ التحصیلان دختر و سایر دختران جوان شد و ادامه داد: باید شرایط برای حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی در جامعه فراهم شود.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان پیشگیری از روند افزایش آمار زنان سرپرست خانوار در جامعه را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: از مهمترین عوامل افزایش آمار زنان سرپرست خانوار در جامعه می‌توان به طلاق و مهاجرت مردان اشاره کرد که باید با ارائه راهکارهای مناسب از این موضوع جلوگیری کرد.

وی از تلاش برای تقویت کارگروه زنان و خانواده خبر داد و افزود: وزارت کشور در امور بانوان برنامه‌های بسیار مهمی دارد که می‌توان به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مدیریتی برای مدیران و کارشناسان حوزه زنان اشاره کرد.

کد خبر 2359125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha