۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۴۱

فرهمندپور:

حل مسئله بدحجابی نیازمند اقدامی فراگیر و منطقی است

حل مسئله بدحجابی نیازمند اقدامی فراگیر و منطقی است

بجنورد - خبرگزاری مهر: مشاور وزير كشور در امور بانوان و خانواده گفت: حل مسئله بدحجابي نيازمند اقدام فراگير و همه جانبه بوده و در این زمینه انجام اقدامات مقطعی و یک جانبه نتیجه نمی دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، فهيمه فرهمندپور صبح چهارشنبه در نشست با مدیران خراسان شمالی اظهار كرد: در راستاي رفع موضوع بدپوششي و بدحجابي، مساعدت و همکاری 25 دستگاه اجرايي الزامي است و نباید انتظار داشته باشیم با فعالیت تنها یک دستگاه می توان این مشکل را رفع کرد.

به گفته وی حل مسئله بدحجابي نيازمند اقدام فراگير و همه جانبه بوده و در این زمینه انجام اقدامات مقطعی و یک جانبه نتیجه نمی دهد.

این مسئول با اشاره به اينكه متاسفانه امروز در جامعه مسئله مد به عنوان يك موضوع فرهنگي مطرح است، اضافه کرد: این در حالی است که هم اكنون مد يك صنعت محسوب مي شود و ابعاد اقتصادي مد به مراتب از خود آن مهم تر است.

فرهمندپور با تاكيد براينكه مد يك پديده اقتصادي بوده و نبايد آن را به عنوان يك مسئله فرهنگي تلقي كرد، افزود: وزارت كشور آمادگي دارد تا از توليدگنندگان در راستاي توليد پوشاك مناسب حمايت كند.

وي گفت: در اين خصوص نيز چند طرح به وزارت كشور ارائه شده كه در حال بررسي است تا بتوانيم با توليد پوشاك مناسب؛ با ابعاد اقتصادي مد مواجه شويم و تنها نگاه فرهنگی به این پدیده نداشته باشیم.

مشاور وزير کشور در امور بانوان و خانواده در خصوص بعد اقتصداي مد اظهار داشت: بايد در اين خصوص پوشاك مناسب كه نياز زيباشناختي يك زن را تامين مي كند با قيمت مناسب توليد شود در غیر این صورت گرایش مردم و علی الخصوص بانوان به سوی مدهای غربی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

فرهمند پور با اشاره به اينكه در زمينه عفاف و حجاب ديدگاه هاي متفاوتي در جامعه وجود دارد، تصريح كرد: در سال هاي اخير متوجه، بي توجهي والدين نسبت به تربيت فرزندان شده ايم در حالی که این توجه باید بسیار پیش تر حاصل می شد.

وي افزود: در زمينه حجاب، عفاف و تربيت فرزندان؛ خانواده ها بايد پاسخگو باشند و مسئولان نيز در حوزه كاري خود مسئوليت دارند تا رویکردها و راهکارها را ارائه کنند نه آن که خود رأسا به مسئله ورود کنند.

اين مقام مسئول با بيان اينكه در خصوص تربيت فرزندان فرافكني اتفاق افتاده است، گفت: نقش خانواده ها در تربيت فرزندان بسيار كمرنگ شده و باید این رویه تغییر کند كه در این زمینه دستگاهي همانند آموزش و پرورش مي تواند نقش به سزايي ايفا كند.

وي با تاكيد بر اين كه فضاي تربيتي در خانواده ها بايد فضاي مناسب و خوبي باشد، گفت: والدين با تربيت خوب فرزندان مي توانند زمينه تحكيم و تعالي خانواده هاي خود را فراهم کنند.

 

کد خبر 2367786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha