۱۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۳:۵۰

فرهمندپور:

افزایش زندگی های مجردی بانوان در جامعه نگران کننده است

افزایش زندگی های مجردی بانوان در جامعه نگران کننده است

بجنورد- خبرگزاری مهر: مشاور وزير كشور در امور بانوان و خانواده با اشاره به تغییر الگوی مهاجرت در کشور گفت: این مسئله موجب افزایش موارد زندگی مجردی زنان در جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فهيمه فرهمندپور صبح سه شنبه در نشست با خبرنگاران خراسان شمالی با بیان این که در حال حاضر مهاجرت در كشور از مردانه بودن تبديل به مهاجرت زنانه شده و از لحاظ كميت، شمار زنان در مهاجرت بيشتر از مردان است، اظهار داشت: بحث مهاجرت در كشور به طور طبيعي وجود داشته اما اكنون الگوي مهاجرت در كشور نسبت به سنوات گذشته تغيير کرده است.

وي با اشاره به اينكه در گذشته بسياري از مردان از روستاها و شهرهاي كوچك جهت امرار معاش به شهرهاي بزرگ مهاجرت مي كردند، گفت: در حال حاضر اين نوع مهاجرت از حالت مردانه به مهاجرت زنانه تبديل شده است.

فرهمندپور افزود: در حال حاضر در بین دختران کشور شاهد مهاجرت افراد تحصيل كرده هستيم كه بعد از تحصيل برای اشتغال به شهرهاي بزرگ روي مي آورند كه این موضوع خود نوعي آسيب در جامعه ايحاد مي كند.

وي افزایش نگران کننده زندگی های مجردی بانوان را یکی از نتایج این تغییر الگو اعلام و تصریح کرد: بايد برنامه هاي اساسي در اين خصوص انديشيده شود.

مشاور وزير كشور در امور بانوان و خانواده با اشاره به راه برون رفت از اين مشكل اظهار كرد: راه برون رفت از اين مشكل يك راه كوتاه مدت نيست چرا كه در يك بازه زماني كوتاه نمي توان مانع مهاجرت دختران به ساير شهرها شد.

وي راه هاي پيشگيري مهاجرت در دختران را مكانسيم هايي از جمله توجه به بالانس جمعيت در دانشگاه ها، توجه به زيرساخت هاي فرهنگي در جامعه، تعادل تحصيلي بين زنان و مردان در خانواده و ... عنوان كرد.

فرهمندپور در خصوص توجه به بالانس جمعيتي در دانشگاه ها افزود: متاسفانه در دولت گذشته اعمال سهميه جنسيتي در دانشگاه ها مطرح شد كه اين اقدام به صلاح نيست چرا كه دختران به دليل دختر بودن نوعي احساس فشار اجتماعي به آنان تحميل مي شود.

اين مسئول تاكيد كرد: بايستي فرصت هاي تحصيلي در كشور به نحوي آماده شود كه امكان بومي گزيني عادلانه فراهم شود تا دختران به بهانه تحصيل تجربه جداشدن از خانواده ها را نداشته و از افزايش خانه هاي مجردي نيز جلوگيري شود.

مشاور وزير در امور بانوان و خانواده در خصوص افزايش جمعيت بنا بر فرمايشات مقام معظم رهبري، اظهار کرد: متاسفانه برخلاف اينكه امروز مسئله جمعيت در كشور تبديل به يك بحران جدي شده اما توجهي به اين موضوع نمي شود.

وي تصريح كرد: براي رفع اين مشكل هرچه قدر دولت در جهت مديريت بحث جمعيت، تبليغ و ترويج فرزندآوري و ... اقدم كند بازهم مشكل رفع نخواهد شد چرا كه این موضوع تبديل به يك مسئله امنيت ملي شده است.

اين پژوهشگر اجتماعي در رابطه با معضل طلاق نيز اضافه كرد: در بحث طلاق، آسيب بيشتر متوجه زنان و فرزندان مي شود.

وي گفت: طلاق عمدتا در صورتی رخ مي دهد كه ازدواج درستي صورت نگرفته و در اين راستا براي ممانعت از افزايش طلاق نيازمند ازدواج آگاهانه هستيم.

فرهمندپور راه هاي پيگشيري از افزايش طلاق را ازدواج آگاهانه، آگاهي بخشي به جامعه، در دسترس و ارزان بودن خدمات مشاوره اي در مناطق مختلف كشور و ... عنوان كرد.

کد خبر 2367127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha