۱۷ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۰۷

فرهمندپور:

گسترش اعتیاد در بین زنان ایرانی از مردان پیشی گرفته است

 گسترش اعتیاد در بین زنان ایرانی از مردان پیشی گرفته است

بجنورد- خبرگزاری مهر: مشاور وزیر کشور در امو زنان و خانواده با بیان این که دیگر اعتیاد در کشور از مسأله‌ای صرفا مردانه خارج شده، اظهار کرد: متاسفانه اکنون گسترش اعتیاد در بین زنان ایرانی از مردان پیشی گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، فهیمه فرهمندپور یکشنبه شب در نشست شورای اداری خراسان شمالی، با اشاره به این که سلامت خانواده در گرو سلامت زنان به عنوان محورهای خانواده است، افزود: زنان مادران خانواده بوده به دلیل آن که نقشی محوری در این نهاد مهم دارند باید برای رفع مشکلات آنها اقدام شود.

وی اضافه کرد: تلاش برای خارج کردن زنان از فضای افسردگی در واقع کمک به تامین سلامت روانی و تربیتی جامعه است.

فرهمندپور با انتقاد از نگاهی که زنان را رقیب مردان می‌داند، افزود: نگاه رقابتی بین زن و مرد در فرهنگ ایرانی و اسلامی وجود ندارد بلکه تفکری خارجی بوده که به جامعه ایرانی دیکته شده است.

به گفته این استاد دانشگاه مدیران می‌باید بیش از پیش به مشکلات حوزه زنان توجه کنند چرا که بسیاری از مشکلات حوزه بانوان و خانواده باید در بخش مردان ریشه یابی و چاره‌اندیشی شود و در این زمینه تنها آموزش زنان کفایت نمی کند.

وی با بیان این که بخش بانوان در کشور همواره از سوء‌تفاهم‌های تاریخی رنج برده است، اظهار داشت: محدود دانستن مسائل بانوان به خود این قشر از جمله این سوء تفاهم ها است در صورتی که مشکل زنان در واقع مشکل خانواده و در نهایت مشکل جامعه است.

فرهمندپور تصریح کرد: باید نگاه مردان به زنان در جامعه تغییر کند چرا که تا زمانی که پسران برای انتخاب همسر تنها زیبایی دختران را مورد توجه قرار دهند طبیعی است که دختران نیز تلاش زیادی برای خودآرایی و زیباتر جلوه شدن بکنند.

مشاور وزیر کشور در ادامه به آسیب‌های عمده موجود در حوزه زنان در کشور پرداخت و با بیان این که اعتیاد و طلاق دو آسیب مهم بانوان جامعه به شمار می‌رود، افزود: دیگر اعتیاد در کشور از مسأله‌ای صرفا مردانه خارج شده و متاسفانه اکنون سرعت گسترش اعتیاد در بین زنان ایرانی از مردان پیشی گرفته و سن گرایش به اعتیاد در بین زنان نیز به صورت نگران‌کننده‌ای کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: آمار طلاق نیز روز به روز در حال افزایش است در حالی که آمار ازدواج کاهش یافته است.

به گفته فرهمندپور این افزایش و کاهش نامناسب نرخ طلاق و میزان ازدواج در حالی در کشور روی می‌دهد که متوسط سن ازدواج افزایش یافته و سن طلاق نیز پایین آمده است.

وی افزایش تعداد زنان فارغ التحصیل بیکار در شهرستان‌ها را از دیگر آسیب‌های بخش زنان در جامعه ذکر و اظهار کرد: این موضوع سبب افزایش افسردگی در بین بانوان شده است.

فرهمندپور تصریح کرد: باید بپذیریم که بیشتر بودن شمار دانشجویان دختر به نسبت پسران در دانشگاه‌های ایران در درازمدت پیامدهای ناخوشایندی دارد.

وی اظهار داشت: بیکاری، پایین بودن سرانه ورزشی دختران، خلاء اوقات فراغت، عدم سلامت جسمی و روانی زنان و... از دیگر مشکلات بانوان جامعه است که دغدغه‌های هویتی را برای این قشر از جامعه ایجاد کرده و لازم است برای رفع آنها برنامه‌ریزی اصولی صورت گیرد.

کد خبر 2366119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha