۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۳۷

مقیمی:

كوير ميقان اراک طرح جامع قابل اجرا برای کاهش آلودگی هوا ندارد

كوير ميقان اراک طرح جامع قابل اجرا برای کاهش آلودگی هوا ندارد

اراک – خبرگزاری مهر: استاندار مركزي با بیان اینکه در زمينه ي كاهش آلودگي هواي اراك توسط صنايع طرحي در دست اجرا است كه ظرف يك دو سال آينده به اتمام مي رسد گفت: اما در کویر میقان که بخشی از آلودگی هوا ناشی از ریزگردهای آن است طرح جامع کارشناسی قابل اجرا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر،محمدحسین مقیمی شامگاه پنجشنبه در شورای اداری شهر اراک گفت: در رابطه با كوير ميقان طرح جامع كارشناسي قابل اجرا وجود ندارد كه از كارشناسان درخواست داريم اين طرح را تهيه و ارائه دهند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه دولت توجه جدی به محیط زیست دارد، بیان کرد: طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه طرح های اقتصادی که توجیه زیست محیطی دارند مجاز به فعالیت هستند که در این راستا همه باید کمک کنند تا  محیط زیست اعمال مدیریت نماید تا طرح ها با رعایت اصول زیست محیطی اجرا شوند.

مقیمی با بیان اینکه صنایع و کارخانجات تنها عامل آلودگی هوای کلانشهر اراک نیستند، بیان کرد: آلودگی هوای کلانشهر اراک چند منشاء دارد که گرد و غبار، استاندارد نبودن لوازم خانگی ، حمل و نقل و ترافیک و تالاب میقان  از جمله مواردی هستند که منجر به آلودگی هوا می شوند که باید بطور جداگانه مورد بررسی قرار بگیرند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: در اجرای مصوبات کاهش آلودگی هوا باید جدی باشیم زیرا کارشناسان تصمیم گرفتند و مصوب شده است و ما باید اجرایی کنیم که در ارتباط با آلودگی هوای اراک هر دو هفته یکبار جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا را برگزار می کنیم و برای اجرایی شدن مصوبات در جهت کاهش آلودگی هوا  مصمم هستیم.

تبديل منطقه ي نظم آباد تا چپلقي به منطقه ي گردشگري در دستور كار قرار بگيرد

وی  با بیان اینکه  بايد تبديل منطقه ي نظم آباد تا چپلقي به منطقه ي گردشگري در دستور كار قرار بگيرد ابراز کرد: ایجاد یک هزار هکتار فضای سبز در اراک که  تاکنون 120 هکتار را درختکاری کرده ایم و در نیمه دوم امسال هم 120 هکتار دیکر به انجام می رسد و  همچنین احیای دو هزار هکتار فضای سبز منطقه چپقلی  با همکاری صنایع بزرگ استان در دستور کار است که این دو مجموعه حکم شش و ریه را برای اراک خواهند داشت.

استاندار مرکزی عنوان کرد: آلایندگی نیروگاه حرارتی شازند با تغییر سوخت تقلیل پیدا کرده است و شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره)  روزانه نسبت 700 تن گوگردزدایی اقدام می کند و پتروشیمی هم آلایندگی را کم کرده است که در کاهش آلودگی هوا نقش موثری داشته است.

وی اشاره کرد: گازرسانی به کوره های آجر پزی که بزودی به بهره برداری خواهد رسید و دادن مهلت 6 ماهه به کارگاههای کوچک در سطح شهر برای اصلاح تکنولوژی و تطبیق با شرایط غیر آلایندگی از دیگر اقدامات در جهت کاهش آلودگی هوا می باشد.

استاندار مرکزی با تاکید بر اجرای طرح های مدیریت شهری گفت: در راستای کاهش آلودگی هوا  همه بایدکمک کنند تا طرح های مدیریت شهری از جمله پروژه 55 متری اجرایی شود.

در ادامه فرماندار اراك گفت: در هفته ي دولت در اراك از 109 طرح بهره برداري خواهد شد.

بختياري افزود: اين طرح ها با همكاري 20 دستگاه در شهر اراك و با هزينه اي حدود 155 ميليارد تومان در حال بهره برداري شدن هستند.

وي با اشاره به اينكه بايد در شهر اراك از تمامي امكانات در راستاي بهره برداري بيشتر استفاده شود، ابراز كرد: حفظ شغل هاي قبلي و ايجاد شغل جديد بايد از اولويت ها در اين شهر باشد.
بختياري تصريح كرد: توجه به سياست هاي شهروندي و رفع مشكل بيكاري در اين شهر در دستور كار قرار دارد.

کد خبر 2359635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha