۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۸:۴۹

با حضور وزیر کشاورزی؛

100 طرح کشاورزی در تهران افتتاح شد/ انتقاد حجتی از بی‌توجهی دولت گذشته به کشاورزی

100 طرح کشاورزی در تهران افتتاح شد/ انتقاد حجتی از بی‌توجهی دولت گذشته به کشاورزی

ری - خبرگزاری مهر: ظهر امروز با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، حسین هاشمی استاندار تهران، ابوترابی‌فرد و حسین طلا نماینده مجلس، 100 طرح کشاوزی استان تهران به صورت متمرکز در شهرستان ری افتتاح و بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح 310 هکتاری آبیاری تحت فشار مزرعه کشت و صنعت حامیان فدک به نمایندگی از سایر طرح‌های مکانیزه آبیاری تحت فشار استان تهران که در شهرستان ری برگزار شد، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و سه هزار و 100 شهید جهاد کشاورزی اظهار داشت: هفته دولت فرصت مغتنمی است برای ارائه گزارش به مردم که ولی نعمتان ما هستند.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی استان، 100 طرح با اعتباری بالغ بر 830 میلیارد ریال امروز به صورت همزمان از شهرستان ری در سطح شهرستان‌های استان تهران افتتاح شد.

این مسئول در مورد مسئله اصلی کشاورزان که موضوع کمبود آب است، عنوان کرد: آب مهمترین بحث کشاورزی در سطح استان تهران است، افت شدید سفره‌های زیر زمینی در سال‌های اخیر و کاهش 28 درصدی نزولات آسمانی هم اکنون به یک چالش تبدیل شده است.

حجتی با اشاره به عملکرد دولت گذشته در حوزه کشاورزی ادامه داد: به بخش کشاورزی در هشت سال گذشته توجه زیادی نمی‌شد و در زمینه راه‌اندازی تصفیه خانه‌ها که از مهمترین نیازهای کشاورزان بود، اهتمامی قائل نشدند.

وی با اشاره به تشکیل شورای توسعه استان تهران عنوان کرد: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی استان و آب مصرفی این زمین‌ها باید طبق مجوزهای صادر شده و بدون تغییر به روال قبلی خود بازگردد، در این زمینه خوشبختانه در دولت تدبیر و امید حدود 90 درصد از زمینهایی که با تغییر کاربری مواجه شده بودند، پرونده‌های آنها به مراجع قضایی ارسال شده و با اهتمام ویژه دستگاه قضایی بیش از 90 درصد این پرونده‌های با صدور رای تعیین تکلیف و اراضی یه حالت قبلی خود بازگشتند.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد حفظ منابع خاک افزود: منابع خاکی و حفظ آن از یکی از مهم‌ترین مسئله‌ها در مدیریت کنونی کشور است، برای حفظ این منابع باید برای منابع آب هم اهتمام ویژه ای قائل شویم، در انتقال و مصرف آب باید از بالاترین دانش تکنولوژی روز استفاده شود.

وی بر لزوم استفاده از کارشناسان متخصص و مجرب در حوزه کشاورزی اضافه کرد: در کشوری مانند ایران باید از اندیشه و مدیریت کارشناسان این بخش که یکی از موفق‌ترین و دانشی‌ترین حوزه‌های کارشناسی در سطح کشور است، استفاده کنیم.

حجتی با اشاره به همکاری مجلس در حوزه کشاورزی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها و جلسات کارشناسی حوزه‌های مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی با نمایندگان مجلس، طبق تصمیمات این دولت با تدبیر نمایندگان، به پروژه آبیاری تحت فشار توجه ویژه‌ای شده و هزینه ای که در این بخش داده می شود هم توجیه اقتصادی دارد و هم توجیه اجتماعی.

لازم به ذکر است که ظهر امروز 100 طرح عمرانی و کشاورزی استان تهران با اعتباری بالغ بر 830 میلیارد ریال به‌ طور همزمان با حضور وزیر جهاد کشاورزی در روستای آراد شهرستان ری افتتاح شد.

 

کد خبر 2360701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha