۹ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۴۰

دامنگیر در گفتگو با مهر:

7 قلاده یوز در منطقه خارتوران شاهرود رویت شدند

7 قلاده یوز در منطقه خارتوران شاهرود رویت شدند

بیارجمند – خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به رویت هفت قلاده یوز در منطقه خارتوران شاهرود طی یک هفته گذشته گفت: محیط بانان این ذخیره زیستکره در حین گشت و کنترل در منطقه عباس آباد یک یوز ماده را با سه قلاده توله مشاهده کردند.

عباس علی دامنگیر در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تایید خبر رویت یک یوز ماده به همراه سه قلاده توله در منطقه عباس آباد خارتوران شاهرود افزود: خوشبختانه در هفته جاری غیر از این چهار قلاده یوزپلنگ سه قلاده دیگر نیز در محدوده پارک ملی توران شاهرود مشاهده شدند.

وی تصریح کرد: خشکسالی، گرمای شدید هوا در سالجاری، بهره برداری های غیر اصولی نظیر چرای دام، برداشت معادن و احداث جاده ها این زیستگاه ارزشمند را تحت فشار و استرس زیادی قرار داده ولی خوشبختانه مشاهده هفت قلاده یوزپلنگ در کمتر از یک هفته بیانگر پتانسیل و توان بالای زیستگاه خارتوران از لحاظ طعمه، امنیت و source (منبع) برای حیات یوزپلنگ آسیایی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان همچنین افزود: در طول پنج ماهه نخست سالجاری 17 مرتبه یوزپلنگ آسیایی در زیستگاه های استان مشاهده و ثبت شده است که این یک رویداد بی سابقه است.

عکس از فرشاد اسکندری

 

کد خبر 2360904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha