۱۰ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۵۹

زند:

فروش فوق العاده جایگزین نمایشگاه های پاییزه در استان مرکزی شد

فروش فوق العاده جایگزین نمایشگاه های پاییزه در استان مرکزی شد

اراک- خبرگزاری مهر: رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی از برگزاری فروش فوق العاده و حراج در استان به جای برپایی نمایشگاه های پاییزه خبر داد.

به گزراش خبرنگار مهر، جمشید زند ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر افزود: همه ساله در آستانه بازگشایی مدارس و فرا رسیدن اول مهر ماه نمایشگاه های پاییزه یا نمایشگاه های بازگشایی مدارس در استان مرکزی دایر می شد.

وی ادامه داد: امسال در راستای تنظیم بازار و ارائه خدمت بهتر به شهروندان به جای دایر کردن این نمایشگاه ها مطابق قانون 84 نظام صنفی از قانون فروش فوق العاده و حراج ، استفاده می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این طرح عظیم در راستای مراجعه حجم کمتری از مردم به بازار و در جهت کنترل نوسانات بازار فروش در آغاز مهر ماه اجرایی شده است.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی با بیان اینکه این طرح از امروز 10 شهریور ماه در استان آغاز شده است، اظهار داشت: طرح فروش فوق العاده و یا حراج از 10 شهریور ماه آغاز و تا پایان 31 مهر ماه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: کلیه ی صنوفی که در این طرح شرکت می کنند با نصب بنری یکسان از سایر صنوف مجزا می شوند، ضمن اینکه در فروش فوق العاده موظفند اصناف اجناس را با نصف سود فروش عرضه نمایند یعنی با قیمتی پایینتر از عرف و در حراج اصناف می بایست اجناس قابل عرضه را با قیمتی پایینتر از قیمت خرید عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه اولویت اجرای این طرح با فروش پوشاک، لوازم التحریر، کیف و کفش و مواد پروتئینی است، اظهار داشت: بازرسین صنوف استان با حدود 30 تیم بازرسی و با فعالیت بیش از 100 بازرس افتخاری بر فروش و عرضه ی این محصولات در سطح استان نظارت دارند.

انتقال بیش از هزار واحد صنفی آلاینده به خارج از شهر

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی در ادامه با اشاره به انتقال واحد های صنوف آلاینده به خارج از شهر اراک گفت: با عنایت به اینکه آلایندگی هوا یکی از دغدغه های مردم شهر اراک است؛ لذا اصناف مرکز استان با عنایت به این مهم نسبت به انتقال این واحدها به خارج از شهر اقدام نموده است.

زند بیان داشت: اتاق اصناف استان با مشارکت شورای اسلامی شهر و شهرداری نسبت به خرید زمینی معروف به 21 هکتاری واقع در کمربندی اراک اقدام کرده است.

وی  با تاکید بر اینکه این زمین حدود 16 هکتار و به زمین 21 هکتاری معروف است، افزود: در این زمین 1505 واحد صنوف خودرو شامل نمایشگاه اتومبیل، تعمیرگاه، صافکاری، فروشگاه، خدمات اداری همچون آتش نشانی و غیره که در اولویت آلایندگی قرار دارند بعد از انتقال مشغول به فعالیت خواهند شد.  

زند زمین این مکان را 104 هزار و 774 متر، زیربنای آن را 204 هزار و 394 متر اعلام و عنوان کرد: این مکان دارای 99 هزار متر خیابان است که مابقی فضای آن را فضای سبز تشکیل می دهد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی تاکید کرد: این مکان برای صنوف خودرویی دارای پروانه معتبر و در اولویت آلایندگی در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه مکان ذکر شده با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 500 میلیارد تومان توسط شهرداری، اتاق اصناف و شرکت انبوه سازان مسکن و ساختمان انبوه ساز آرمان مرکزی با قیمتی مناسب در حال احداث است.

انتقال 2000 واحد آلاینده به خارج از اراک

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی از انتقال 2000 واحد آلاینده مربوط به هشت اتحادیه به خارج از شهر خبر داد و ابراز کرد: در زمینی معروف به 90 هکتاری واقع در جاده ی مبارک آباد مقرر شده است 8 اتحادیه صنوف آهنگری، آهن فروشی، مصالح ساختمان، آلومینیوم سازی، کابینت سازی، نجاری سنگ فروشی و رنگ کاری بعد از انجام کارهای مطالعاتی و واگذاری به اتاق اصناف به انجا انتقال یابند.

این مقام مسئول استانی ادامه داد: از سال آینده کار ساخت این مکان آغاز خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت مجتمع اداری اصناف یا برج اصناف در خیابان هپکو شهر اراک خبر داد.

زند با اعلام این خبر افزود: در راستای تردد زدایی و کاستن حجم ترافیک و رفت و آمد مردم به مرکز شهر برای حضور در صنوف واقع در مرکز شهر ، اتاق اصناف استان نسبت به ساخت این مجتمع اقدام نموده است.

وی عنوان کرد: این مجتمع در زمینی به متراژ 2000 متر و برای ساماند هی حدود 56 واحد صنفی در سطح اراک در نظر گرفته شدن است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی خاطرنشان ساخت: کار ساخت این مکان از سال آینده آغاز خواهد شد، ضمن اینکه کلنگ زنی این مکان صورت گرفته است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی با اعلام خبر ساماندهی بازارهای روز در اراک، عنوان کرد: در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر و ساماندهی بازارهای روز در اراک اتاق اصناف نسبت به این موضوع اقدام کرده و در راستای راه اندازی بازار های روز همه روز ه در نقاط مشخص شده شهر اراک برنامه ریزی کرده است.

وی یادآور شد: در این بازارها تولیدکنندگان خانگی می توانند محصولاتشان را به صو.رت مستقیم عرضه نمایند، ضمن اینکه از عرضه ی اجناس بنجول و بی کیفیت در این بازارها نیز جلوگیری می شود.

میوه فروشان متخلف ترین صنف در استان

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی در ادامه با ارائه عملکرد 5 ماهه اول سال این مرکز گفت: در 5 ماهه اول سال در بخش میوه فروشان 278 مورد پرونده، در بخش خوارو بار فروشان 149 مورد، در بخش پوشاک 130 و در بخش خبازان هم 117 مورد پرونده در استان تشکیل شد.

زند افزود: طی سال گذشته و سال جاری میوه فروشان در صدر متخلف ترین اصناف در استان قرار داشته اند.

وی ادامه داد: در اراک در نسبت به سال گذته تعداد بازرسی ها حدود 5 در افزایش داشته، تعداد تشکیل پرونده ها 22 درصد کاهش و 18 درصد هم در بخش متخلفین با کاهش مواجه بوده ایم و این در حالی است در بخش ارزش ریالی نسبت به سال گذشته با 60 درصد افزایش مواجه بوده ایم.
 

کد خبر 2362102

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha