۱۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۵۶

اسماعیلی خبر داد:

اعلام آمادگی 37 شرکت داخلی برای شرکت در جشنواره ملی گل و گیاه محلات

اعلام آمادگی 37 شرکت داخلی برای شرکت در جشنواره ملی گل و گیاه محلات

محلات- خبرگزاری مهر: مسئول کمیته اجرایی جشنواره گل و گیاه محلات گفت: 37 شرکت گل و گیاه داخلی برای شرکت در جشنواره ملی گل وگیاه زینتی محلات اعلام آمادگی کردند.

هادی اسماعیلی در گفتگو با مهر با بیان اینکه جشنواره ملی گل و گیاهان محلات از 25 تا 29 شهریور ماه در پایانه گل و گیاه این شهرستان بر پا می شود افزود: برای ارایه غرفه، به تولید و پرورش دهندگان گل سراسر کشور فراخوان داده شده است.

وی اظهارکرد: تمهیدات لازم برای برپایی جشنواره ملی گل و گیاهان زینتی این شهرستان اندیشیده شده و شهرستان آماده برگزاری جشنواره است.

اسماعیلی بیان کرد: با تشکیل ستاد برگزاری و کمیته اجرایی همه تمهیدات و مقدمات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه تر جشنواره اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه که در 37 هزار مترمربع وسعت با 100 غرفه در وسعت یک هزار و 650 متر و دو هزار و 500 متر فضای گلخانه برپا خواهد شد گلکاران بخش خصوصی و پرورش دهندگان گلهای زینتی از چالوس، نوشهر و دزفول محصولات خود را در معرض دید علاقه مندان می گذارند.

اسماعیلی افزود: در 27 غرفه نیز توانمندی های شهرستان محلات در زمینه صنایع دستی، سوغات و غذاهای بومی بر پا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن های شبانه، بازی های بومی و محلی و جشنواره غذاهای محلی از برنامه های جانبی این جشنواره است تصریح کرد: برپایی نمایشگاه گل و گیاهان زینتی محلات زمینه جذب گردشگران را نیز فراهم می کند.

وی افزایش بازدید گردشگران خارجی، بهبود روشهای تولید و  افزایش کیفیت گل و گیاه، ایجاد روحیه شادابی، نشاط، تقویت فرهنگ مصرف گل طبیعی و تشویق تولیدکنندگان محلات برای شرکت در نمایشگاههای خارجی را از اهداف برگزاری این جشنواره ها عنوان کرد.

وی گفت: گل و گیاهان زینتی یکی از محصولات مهم بخش کشاورزی استان مرکزی و به ویژه در شهرستان محلات است و درآمد یک سوم جمعیت 54 هزار نفری این شهرستان از این محل تامین می شود.

دوازدهمین جشنواره ملی گل وگیاه محلات بعد از دو سال وقفه از 25 تا 29 شهریور ماه برگزار می شود.

کد خبر 2363294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha