۱۰ مهر ۱۳۸۴، ۱۰:۲۱

بر اساس اعلام اتحاديه بين المللي حمل و نقل عمومي

سرمايه گذاري در حمل و نقل عمومي بازگشت فوري سرمايه را تضمين مي كند

استفاده بهينه از فضاي موجود به منظور سرمايه گذاري در بخش حمل و نقل عمومي ، علاوه بر ايجاد فرصت هاي شغلي بازگشت فوري سرمايه را در اين بخش تضمين مي كند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اعلام اين مطلب به نقل از بيانيه اجلاس اخير و اتحاديه بين المللي حمل و نقل عمومي (UITP) در رم، رمز توسعه اقتصادي و اجتماعي را سرمايه گذاري مداوم و مفيد براي ايجاد انواع سامانه هاي جديد و هماهنگ "حمل و نقل همگاني" عنوان كرد.

اين اتحاديه با تاكيد بر اينكه سازماندهي سامانه هاي حمل و نقل عمومي مي بايست به گونه اي باشد كه بيشترين افراد از آن برخوردار شده و گزينه مناسبي را در اختيار اكثر مسافران قرار دهد، افزوده است: به اين منظور تلاش متوالي و مستمر براي ارتقاي سطح كيفي خدمات سيستم هاي ريلي و اتوبوسراني ضرورت دارد.

اين بيانيه ايمني، راحتي، جلب اعتماد، خدمات مطلوب و كرايه مناسب را از جمله ويژگي هاي يك وسيله نقليه عمومي سالم بر شمرده و اضافه كرده است : تمام افرادي كه از امكانات حمل و نقل همگاني استفاده مي كنند، مي بايست هزينه هايي كه سفر آنها از طريق ايجاد آلودگي و تراكم ترافيك بر محيط زيست و اقتصاد عمومي تحميل مي نمايد را بپردازند.

اتحاديه بين المللي حمل و نقل عمومي در پايان بيانيه خود، جريان ترافيك روان، ميزان آلودگي كمتر و كسب درآمد منطقي از حمل و نقل عمومي را از جمله خصوصيات حمل و نقل پايدار قلمداد كرده و دريافت منصفانه هزينه هاي تامين و توسعه امكانات حمل و نقل همگاني و ايجاد و گسترش زير ساخت هاي آن از افراد جامعه را مورد تاكيد قرار داده است.

 

 

کد خبر 236356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha